• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den minst prisvärda klockan på Köp och Sälj just nu?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Står dock fast vid att Geneven inte var nåt kap, om än långt ifrån den minst prisvärda.

Helt riktigt, något kap är det inte. Men att få ta över den för 2,2k inkl frakt gör den inte heller till något särskilt uselt köp. Att ordna till glas, krona, kanske visarna och så fullservice på urverket med okänt fel kommer att kosta ett knippe tusenlappar, men det är en fin vintage-pjäs som förtjänar lite omtanke, så det ska bli roligt.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Inget med minst prisvärda eller inte att göra men ändå:
@Undersköterskan
Bedömer du visarna som original till den Omegan? Jag skulle sagt att det nog inte är det. Jag kan möjligen ha fel.

Edit
(Nu nämnde du visarna såg jag. Är långsam i teleonen)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag insåg att frågan kanske var lite väl luftig. Det jag menade var vilket märke känns bäst i form av andrahands värde/lätthet att sälja vidare.
Sedan beror det (väl) också på om man räknar nyvärde kontra begagnatvärde. TAG verkar falla som en sten såfort man lämnar butiken, men begagnade Aquaracers verkar ligga kvar på samma nivå, när de väl "tappat" värdet klart.
 

marmot

Panerai
Helt riktigt, något kap är det inte. Men att få ta över den för 2,2k inkl frakt gör den inte heller till något särskilt uselt köp. Att ordna till glas, krona, kanske visarna och så fullservice på urverket med okänt fel kommer att kosta ett knippe tusenlappar, men det är en fin vintage-pjäs som förtjänar lite omtanke, så det ska bli roligt.

Vänligen
Forumets undersköterska
Kör hårt, blir kul att se resultatet!
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
Jag insåg att frågan kanske var lite väl luftig. Det jag menade var vilket märke känns bäst i form av andrahands värde/lätthet att sälja vidare.

Av märken i helhet så säger jag Rolex, många modeller och de flesta är lättsålda. Enklast. I aningen högre segment så håller AP och även PP ett bra andrahandsvärde.

Detta var bara ett lätt exempel, det grenar av något djävulskt om vi ska gå in på alla märken, specifika modeller/årsmodeller/specialutgåvor/limited-editions/sällsynta ex osv.
 

marmot

Panerai
Nej, ämnet "Vilken är den minst prisvärda klockan på köp och sälj just nu" är det jag syftar på.
Ok, vilken typ av inlägg för ämnet framåt då? Måste utfallet av en post vara att priset på en specifik klocka sätts ned? Om ja, vem har bestämt att det är så det ligger till? Om du är är så kategorisk så tycker jag att du behöver vara mer specifik.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Ok, vilken typ av inlägg för ämnet framåt då? Måste utfallet av en post vara att priset på en specifik klocka sätts ned? Om ja, vem har bestämt att det är så det ligger till? Om du är är så kategorisk så tycker jag att du behöver vara mer specifik.
Jag personligen skulle inte vilja att min rimligt (vilket det visade sig vara) prissatt klocka nomineras hit för att det ska "generera några poster". Men vi är alla olika. Den här diskussionen håller också på att gå OT och jag tycker att vi håller här.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Är ju inte ens samma referens, så en dålig jämförelse.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp