• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den snyggaste klockan alla kategorier?

Oliwer

Breitling
Day-Date Onyx har mitt hjärta

Rolex-18k-Yellow-Gold-Onyx-Dial-Day-Date-18238%5B2%5D.jpg
 
Vill man ha det bästa så nöjer man sig inte med det som är "bra".
För er som postat Patek Nautilus ref. 5711A, I raise you this.
Den som kan säga mig vad skillnaden är får en glass.

L1000948_zps4d50028f.jpg


Detta är naturligtvis den dressiga sportaren, men det finns fler i den kategorin, så som en AP RO A Serie, från 1972.

ClymerRO01.jpg




Annars är den klassiska kronografen från Patek något som alltid kommer vara bland det snyggaste som gjorts i min bok.

PatekPhilippe5170G-4.jpg
 

Fisherking

Rolex
2-Faktor
Vet inte hur man lägger in en film men sök på youtube på Corum Golden Bridge.

Kommer alltid lite när jag ser filmen om tillverkningen.
 

sweedee

Cartier
k3057_1.jpg


En daydate guldfärg är min Grail eller Graal eller vad man nu vill kalla det. Ska även finnas läderarmband som ombyte. Inte helt insnöad på någon specifik urtavla dock, både champagne och vit är fin, men det är iaf min Grail och den snyggaste klockan imo som finns. Den är även inom räckhåll för personer utan dom bäst betalda jobben, om man verkligen vill.

....speciellt om man ordnar presidentlänken vid ett "senare" tillfälle :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Italienare som har låtit butikens egna "urmakare" gå igenom den, och allt är okej..?
Nej, det var en kille på WUS som hade ägt den i typ två månader.

Jag frågade om han hade trycktestat den och hur klockan gick. Han svarade att han badat med den och att den "gick bra". Då sa jag att jag behövde mer info än så (tidhållning, gångreserv och helst amplitud). Då fick jag svaret "stop wasting my time". :D
 
Topp