• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är den vackraste klockan?

JimmyVai

Omega
Underbart med så skiftande åsikter om vad som är vackert!

Själv har jag under några år varit lite besatt av det enkla i en Rolex Explorer 1. Sparade och sparade, men när jag hade pengarna så var jag motvillig att slå till, den kändes inte helt perfekt. Den var helt enkelt lite för "blingig".
Jag kollade på vintage-modeller, men de var för små för min smak. Arghh, frustrationen var påtaglig...
PC-Jocke-114270met1.jpg

Men så en dag kom Basel 2014 och Tudor presenterade sin variant på Explorern. Tudor Heritage Ranger. Stor nog med sina 41mm och sanslöst vacker med sin totala avsaknad av bling. Den röda sekundvisaren var grädde på moset.
Jag slog till så fort jag hittade den hos Rob i Stockholm.
Nu tycker vissa kanske att dessa drömklockor måste vara Patek eller Rolex för enorma summor med pengar, men för mig är detta det vackraste som gjorts i klockväg.
DSC04843 - Version 2.jpg

DSC04668.jpg
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Richard-Mille-rm-011-felipe-massa-flyback-chronograph-titanium.jpg

Kommer troligen få rejält med stryk nu. Men jag är en av få som tycker att Richard Milles skapelser är båda vackra och spektakulära (Som Felipe Massa-varianten ovan). Att det sedan krävs samma snällhet som moder Theresa eller Gandhi för att tomten ska komma med ett ex, det är en helt annan historia.
 

hellbit

Cartier
Richard-Mille-rm-011-felipe-massa-flyback-chronograph-titanium.jpg

Kommer troligen få rejält med stryk nu. Men jag är en av få som tycker att Richard Milles skapelser är båda vackra och spektakulära (Som Felipe Massa-varianten ovan). Att det sedan krävs samma snällhet som moder Theresa eller Gandhi för att tomten ska komma med ett ex, det är en helt annan historia.
Nu kommer jag få stryk:) jag tycker den liknar något som kommer ur en tugg-gummi automat. Vet att de är snuskigt dyra men i min värld har man bara dålig smak ifall man lägger pengar på deras klockor:)
 

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Nu kommer jag få stryk:) jag tycker den liknar något som kommer ur en tugg-gummi automat. Vet att de är snuskigt dyra men i min värld har man bara dålig smak ifall man lägger pengar på deras klockor:)
Förstår att de kan uppfattas som något plastiga och tramsiga. Men jag tycker ändå att det finns något mycket vackert i den futuristiska och nyskapande klockdesignen som Richard Mille erbjuder. Richard Mille ligger dessutom i framkant rent tekniskt vilket märks på prislappen (och designen). Tror dock man själv bör hålla i en Richard Mille för att få en uppfattning.
 

Guillbert

Audemars
2-Faktor
Förstår att de kan uppfattas som något plastiga och tramsiga. Men jag tycker ändå att det finns något mycket vackert i den futuristiska och nyskapande klockdesignen som Richard Mille erbjuder. Richard Mille ligger dessutom i framkant rent tekniskt vilket märks på prislappen (och designen). Tror dock man själv bör hålla i en Richard Mille för att få en uppfattning.

Jag tycker tyvärr att det inte hjälper att hålla i en, känns som leksaksklockor.

image.jpg


Jag hade valt denna ALS före alla dagar i veckan :)

image.jpg
 

Rivalen

Rolex
Reverso Tribute 1931 Rouge 2.jpg



Zenith El primero JEs.jpg
 

Bilagor

  • Jaeger leCoultre 1931.jpg
    Jaeger leCoultre 1931.jpg
    22.1 KB · Visningar: 49
  • Reverso Tribute 1931 Rouge 2.jpg
    Reverso Tribute 1931 Rouge 2.jpg
    92.5 KB · Visningar: 54

Hampussar

Breitling
Självklart är detta i princip omöjligt att svara på men om vi talar om skönhet på ett tidlöst universellt plan (låter lite hippieflummigt men ni fattar) så är det uteslutande dressade armbandsur som kvalificeras enligt min mening.

Och denna tillhör det absoluta toppskiktet:

Vacheron-Constantin-Historiques-1955-thumb-960xauto-18636.jpg
Vacheron-Constantin-Historiques-thumb-660x440-20942.jpg
Vacheron-Constantin-Historiques-Ultra-Fine-1955-thumb-660x440-20944.jpg
 
Topp