• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din drömklocka om inte priset var en faktor?

azcii

Patek
2-Faktor
Någon av dessa
IMG_20160220_115458.jpg
 
Tänkte också på det när jag skrev min blygsamma lista, men det känns fel att välja några favoriter "bara" för att de är orimligt dyra. Min drömlista är ju inte direkt svår att förverkliga.

Släpp lös dina inre frestelser min vän! Fire away! Oavsett pris.
Min lista baserar sig i ovanlighet en hel del.

15400OR! Måste ha sekundvisare + mer vulgo!

Men tyst med dig. Alla vet att 15202 är stekigare än 15400.
 

Apansson

Torpare
Släpp lös dina inre frestelser min vän! Fire away! Oavsett pris.
Min lista baserar sig i ovanlighet en hel del.



Men tyst med dig. Alla vet att 15202 är stekigare än 15400.
Nääää. Töntigt att ha en vulgoklocka som inte är vulgo. Skulle vara som att ha en 36mm gulgulds-sub. Ingen tar en AP i guld seriöst, might as well go nuts!
 

joca

Patek
2-Faktor
Sub red
SD double red
Daytona platinum

Tre klockor jag väldigt gärna skulle äga men troligtvis aldrig kommer köpa
 

Rey

Rolex
Vacheron Constantin Harmony Monopusher Chronograph :) sen skulle iofs någon valfri Lange ligga högt också!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    69.2 KB · Visningar: 60

Crazyflatte

Breitling
PP 5170 är sjukt snygg men nu när priset inte är en fråga utan dröm klocka så kan man ju slå till på en PP5970 och få lite mer komplikationer ;)
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
En mycket svår fråga.
En perfekt milsub kanske. För att den är snygg och unik
Eller en 6-siffrig platina DD. För att den är snygg, flyger delvis under radarn och passar mig och mina preferenser.
Eller en AP RO. För att jag tycker om integrerad länk. Och för att den är snygg.

Eller bara en ny tavla till min DJ. Och ett oyster att variera med.

Jag är egentligen ganska nöjd med det jag har just nu.
 

Oew

Rolex
PP Nautilus är fin på bild men IRL stör jag mig på länken.
AP RO är också fin och har en grym länk, men jumbon är för stor och 36 mm för liten. Vet inte vilken storlek som skulle funka och sen verkar de ha ömtåliga verk.
Jag spelar safe och väljer en lagom patinerad Rolex Submariner 5513, 5508 eller en Gmt Master 1675.
15450? 37mm, lär snart komma med blå tavla
 
Topp