• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din Exit Watch?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
För flera år sedan startade jag en "Vilken är din Graal"-tråd. Den lever fortfarande vidare vilket jag tycker är väldigt roligt.

IMG_3448.JPG

Då var det en MM300 som var min Graal medan det väl egentligen var en BP FF eller en 6159. En MM300 köptes några år senare och sedan gick det utför snabbt.

IMG_8600.JPG

Sjukt nog över jag nu både en 6159...

IMG_2984.JPG

OCH en BP FF.

Gränsen flyttas hela tiden för vad som är en Graal, just nu är det väl en JLC Master Ultrathin Perpetual, fast egentligen är det ju inte en Graal i och med att jag kan sälja klockorna ovan och köpa en imorgon om jag skulle vilja.

nirvana.jpg

Exit Watch däremot är klockan som ersätter allt annat. Med den kan du bli OWG och i princip lägga intresset på hyllan och bara vara så där härligt Nirvana-nöjd, inga andra klockor behövs.

Ååååååh vad skönt att slippa jaga efter Graalen, bara finnas där i Nirvana och logga ut från KS.

Har du någon Exit Watch och i så fall vilken?
 
Senast ändrad:

kmg

Patek
2-Faktor
Skulle säga att den inte finns för min del. Om jag mot alltförmodan skulle komma på någon skulle den troligtvis vara alltför dyr för att jag skulle vilja använda den till allt, vilket måste vara ett av syftena med en exit watch.

Fast det skulle ju kunna vara en 500 kr-casio. Köper 10 stycken och börjar använda nästa vartefter de slits ut. Fast nää. Blir nog inte så.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Svart 6263 big red (om de nu kallas så)
Dyrare än så går jag inte
Däremot har jag nog svårt att vara owg men den skulle ju kunna finnas i den slutliga 4an
 

TCB

Cartier
Gillar frågan! Men känner jag mig själv rätt så är jag nog bara nöjd en begränsad period. Sedan får jag någon skev idé och ska ha en ny likt förbannat.

Faktum är att penningmängden inte är det mest primära i just det där sammanhanget, jag har tidigare köpt både 116520 och 5711 av samma anledning, att de var "omöjliga". Sådant retar mig något enormt.
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Exit Watch? Vad är det? Finns inte i min bok, Nope, omöjligt.
Det betyder aldrig mer någon paketöppning, aldrig mer ruset av en ny klocka. Aldrig mer klocksnack...
Blasphemy, fan bästa som finns.
Många av er har blivit några av mina bästa vänner inom ganska kort tid... att ge upp allt det där... kommer inte att hända :)

@Denke lås tråden innan någon går på denna exit fälla ;)
 

Niklas

Rolex
2-Faktor
En exit-klocka för mig är en klocka där du inte behöver fundera på andrahandsvärde, vad andra tycker eller likes på forum/insta utan kan bara mysa med din klocka i ensamhet, för evigt :)
Har funderat en del på det och vilken modell det skulle bli varierar men just nu står denna väldigt högt i kurs.
Philippe Dufour Simplicity
https://www.hodinkee.com/articles/philippe-dufour-simplicity-at-auction

IMG_0855.JPG


IMG_0856.JPG
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En exit-klocka för mig är en klocka där du inte behöver fundera på andrahandsvärde, vad andra tycker eller likes på forum/insta utan kan bara mysa med din klocka i ensamhet, för evigt :)
Har funderat en del på det och vilken modell det skulle bli varierar men just nu står denna väldigt högt i kurs.
Philippe Dufour Simplicity
https://www.hodinkee.com/articles/philippe-dufour-simplicity-at-auction

IMG_0855.JPG


IMG_0856.JPG
Det finns/fanns ju en sådan till salu på chrono24.se för inte så länge sedan @Niklas
http://www.chrono24.se/search/index...dosearch=true&searchexplain=1&accessoryTypes=
 

UncleBear

Panerai
För flera år sedan startade jag en "Vilken är din Graal"-tråd. Den lever fortfarande vidare vilket jag tycker är väldigt roligt.

IMG_3448.JPG

Då var det en MM300 som var min Graal medan det väl egentligen var en BP FF eller en 6159. En MM300 köpte några år senare och sedan gick det utför snabbt.

IMG_8600.JPG

Sjukt nog över jag nu både en 6159...

IMG_2984.JPG

OCH en BP FF.

Gränden flyttas hela tiden för vad som är en Graal, just nu är det väl en JLC Master Ultrathin Perpetual, fast egentligen är det ju inte en Graal i och med att jag kan sälja klockorna ovan och köpa en imorgon om jag skulle vilja.

nirvana.jpg

Exit Watch däremot är klockan som ersätter allt annat. Med den kan du bli OWG och i princip lägga intresset på hyllan och bara vara så där härligt Nirvana-nöjd, inga andra klockor behövs.

Ååååååh vad skönt att slippa jaga efter Graalen, bara finnas där i Nirvana och logga ut från KS.

Har du någon Exit Watch och i så fall vilken?

Det är väl inte TS som ligger bakom detta kickstarterprojekt från 2013....
;):arghh::banghead:

https://www.kickstarter.com/projects/259499751/tikker-the-wrist-watch-that-counts-down-your-life

Kortversion här:
Tikker is a wrist watch that counts down your life from years to seconds, and motivates you to make the right choices. Tikker will be there to remind you to make most of your life, and most importantly, to be happy.

But it's not really about how much time you HAVE, it's what you DO with it. A week spent in love and happiness can be worth more than years spent in agony.

Wearing a Tikker is a statement to the world that your biggest priority in life, is living.

So please help us help you do that, and have the time of your life with Tikker, the death watch that makes every second count.

PS. Tikker also shows you the time!

What time is it?

32 years, 4 months, 12 days, 20 minutes and 33 seconds.

dd335499078d6bcedf9adf469e15e173_original.jpg

What time is it?

12 years, 9 months, 4 days, 35 minutes and 8 seconds.

38d20f59f02ef1cd812a9932134ae1e2_original.jpg

What time is it?

53 years 7 months, 1 day, 56 minutes and 12 seconds.

Absurt, önskar alla ett långt och glädjefyllt liv..:hungover:

Hoppas att smailies i texten visar på brist på allvar i inlägget:rolleyes:

En Rödsub från -70 är mitt modesta val!
 

Rizzie

Patek
2-Faktor
Intressant fråga. Är enig med flera tidigare skribenter om att jag tänkt på det men inte lyckats landa. För min del handlar det dels om att jag tenderar att tröttna på saker efter frekvent användning, men också om att möjligheten och önskan till variation är så pass stor att en enda klocka helt enkelt inte kan tillfredsställa. Jag kan dock förstå personer som exempelvis går klädda i kostym eller liknande hela dagarna, att det bara "krävs" en klocka, men för en överdrivet tatuerad rocker som gillar att klä upp sig ibland upplevs glappet som för stort. Två klockor kan möjligtvis tillfredsställa mig, men dessvärre inte en.
 
Topp