• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

KenKun

Patek
2-Faktor
Skulle nog vara rätt nöjd med denna :)

image.jpg
 

Oew

Rolex
Jag vet inte om jag fått för mycket sol i sommar, men abstinensen efter min Graal blev till slut för svår. För att använda ett kungligt uttryck, - första gången jag såg
5980/1AR-001
patek5980steel-goldd_zpsf7e548af.jpg

sa det bara klick!
Jag har beställt den...

kirex
Sjukt nice med oligark-sub! Grattis!!
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Rolex Exp 1 14270.
I mina ögon är det den perfekta hybriden mellan Sport och dress, älskar den cleana svarta tavlan och typografin på 3, 6, 9 (gillar typsnittet på 1016 mer, men är mycket mer sällsynt och en hel del dyrare), den robusta oysterlänken och storleken på 36mm som passar mina tändstickor perfekt.
Som fattig studerande så är Expyn endast en tanke, men om några år så kan man eventuellt skaffa en.
1b38a49d36f3241679064d4ec6920577.jpg

(lånad bild)
Roligt att se att de finns de som har klockor som graal som faktiskt är överkomliga :)
Fantastisk klocka förresten, din tid kommer !
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
En graal ska väl vara svår och nästintill omöjlig att köpa. Denna är just nu en graal med sina 22000 €
Calibre de Cartier i roséguld och med blå urtavla och vridring.


wp_ss_20160729_0001.png


wp_ss_20160729_0002.png


wp_ss_20160729_0003.png


Den kan ju gå sta och komma ut till rimliga pengar begagnat om några år. ;)
 

Majoren

Omega
Vad begreppet Graal innefattar är väl som många varit inne på oerhört brett.
En klocka som sannolikt alltid kommer förbli för dyr och i tillägg svår att finna även om kapitalet skulle finnas (och därigenom en graal?) är för mig en Double Red, komplett fullset:
upload_2016-7-29_21-27-3.png


Hade jag däremot hetat Filip Tysander hade min tredje klocka, efter Dwellern och en Paul Newman kanske blivit denna AP:

RO.PNG


En WS på stålvarianten (lånad från internet om ngn skulle undra :)):

upload_2016-7-29_21-23-15.png
 

MånsT

Rolex
En graal ska väl vara svår och nästintill omöjlig att köpa. Denna är just nu en graal med sina 22000 €
Calibre de Cartier i roséguld och med blå urtavla och vridring.


wp_ss_20160729_0001.png


wp_ss_20160729_0002.png


wp_ss_20160729_0003.png


Den kan ju gå sta och komma ut till rimliga pengar begagnat om några år. ;)
Fan, gillade den mer än vad jag trodde jag skulle göra. Tuff!
 

hannes

Omega
Roligt att se att de finns de som har klockor som graal som faktiskt är överkomliga :)
Fantastisk klocka förresten, din tid kommer !
Explorer 1 var den klocka som startade mitt klockintresse, för ca.3-4 år sedan såg jag en bild på Instagram där någon hade en 1016 och en 14270 liggandes på ett bord, jag var fast, det var någonting som klickade. Sen köpte jag en SKX013 och blev medlem på KS. Det var ju ganska tacksamt att jag blev frälst av en exp 1 istället för en Richard Mille, hoppas man kan motivera ett köp om några år.
 

deddas

Rolex
Denna tråd tycker jag är otroligt underhållande!
Ser att det finns flera definitioner av en graal i tråden... Och det tycker jag är kul! :)
En graal för mig är en typ av exit klocka. En klocka som du kan vara OWG med samt att du får nöjdheten som jag(och jag tror många andra) letar efter.
Min Grail är idag en 6265 daytona. Ingen "big red" däremot utan det får gärna vara daytona i blått eller helst av allt ingen daytona "märkning" alls på tavlan!
Sen har jag andra som aldrig kommer gå...
Typ en PP 2499, 1518, 5004, 530 med sector dial och krono som gick på en av vårens auktioner. Dessa känns dock på något sätt okey att inte uppnå men att inte kunna uppnå en 6062 Rolex med stella dial känns otroligt jobbigt. :(
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Garn2

Breitling
Mina två absoluta graaler, PP 5711 och 5167R. Det är något med att de inte är helt runda till formen och att urtavlorna har ett sådant djup som tilltalar mig extremt mycket. De båda har tyvärr ganska saftiga prislappar, men det är väl halva grejjen med graaler:D

image.jpeg

image.jpeg

Bilder lånade ifrån internet.
 
Topp