• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

nissehult

Patek
2-Faktor
Förlovad men inte gift, då giftermål känns som ett rätt stort slöseri av pengar (om hon får bestämma hur det ska ske) - man vill ju hellre ha en RÅÅÅÅLEX att skryta för pöbeln med.
Giftermålet är inte det samma som bröllopet. Bröllopet är en endagsfest som skall kosta pengar. Giftermålet är för hela livet och kommer garanterat att kosta pengar. Men det kostar att leva...
 
Graal-status och ovanlig, fick sitta och leka med den med en god vän igår med massor av kul i hans samling.

image.png
 

Rivalen

Rolex
Ja, kan du få tag i den så vore det en bedrift. Var det inte Aldrins som försvann under transport till Smithsonian Museum och ingen (möjligen en?) har sett den sedan dess?
 

Rivalen

Rolex
Finns några att välja på, här är en som inköps på slutet när man har råd att bekräfta sin nördighet för sig själv och "outside the box".
nord-zeitmaschine-Variocurve.jpg
 

Rivalen

Rolex
Innan dess kommer dessa två. Sedan skulle etapp 1 vara klar. Klockor utöver dessa får betraktas som spektakulärt överflöd för min del.
Nord, röd Reverso och Root Beer med skarpa fasningar är nog överflöd för mig redan iofs. och blir nog troligen inte av heller.

Rootbeer favve m bevels.jpg
ReversoRouge.jpg


Ok vi tar en sväng in i det totala överflödets värld - då köper jag denna.
JlC Blue dream.jpg
 
Senast ändrad:

Niklas

Rolex
2-Faktor

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hörde jag någon nämna mitt namn?? :D
Riktigt fin klocka och jag tror att vit-tavlade sport Patek's kommer att öka i värde i framtiden då det inte är så populära idag.
(Det gäller att kunna motivera sina köp med "rationella" skäl ;) )
IMG_8651.JPG
Hmm, ja tiden utvisar allt. Fram tills dess duger din övertygelse mer än nog som "rationella skäl" ;)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Hörde jag någon nämna mitt namn?? :D
Riktigt fin klocka och jag tror att vit-tavlade sport Patek's kommer att öka i värde i framtiden då det inte är så populära idag.
(Det gäller att kunna motivera sina köp med "rationella" skäl ;) )
IMG_8651.JPG
Jag ogillar starkt Nautilus (dock Aquanaut ännu mer) - dock av någon anledning tycker jag din vita Nautilus är helt otroligt snygg. :cool::snaphappy:
 

Oew

Rolex
Hörde jag någon nämna mitt namn?? :D
Riktigt fin klocka och jag tror att vit-tavlade sport Patek's kommer att öka i värde i framtiden då det inte är så populära idag.
(Det gäller att kunna motivera sina köp med "rationella" skäl ;) )
IMG_8651.JPG
Riktigt krispig tavla! Kluven till tjockleken dock... älskar 5980 också men det är ju samma problem där!
 
Topp