• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

Chrisse

Patek
2-Faktor
För många år sedan, på den tiden det var lite over the edge att köpa klocka för 5000:-, hade jag en graal, denna:

null_zps8cf99462.jpg


Nu många år senare bär jag denna plus några till.
Nu har jag ingen riktig graal, däremot suktar jag efter många olika klockor.
Den enda jag kommer tänka på som graal, en klocka som skulle göra mig nästan till owg är denna:
null_zps9f28bc01.jpg


Skulle dock självklart behöva en "slaktarklocka" vid sidan av VC'n
 

Mr Chance

Kalmar
Har funderat mycket på det där med graal, det kom upp på Västerås-gtgn senast. Jag har svårt att förhålla mig till det där med graal, varför sukta efter en klocka som man (i princip) aldrig kan få? Det mår man ju bara dåligt av. Just nu funderar jag mycket på om nästa klocka ska bli en Rolex 1016 eller en lite mer modern 14270.

Imho.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Har funderat mycket på det där med graal, det kom upp på Västerås-gtgn senast. Jag har svårt att förhålla mig till det där med graal, varför sukta efter en klocka som man (i princip) aldrig kan få? Det mår man ju bara dåligt av. Just nu funderar jag mycket på om nästa klocka ska bli en Rolex 1016 eller en lite mer modern 14270.

Imho.

Jag har provat båda och säger 1016. Om man gillar vintage, vill säga. Mer genuin känsla i den än 14270.
Imho. :D
 

Galaxy

Rolex
Kul tråd, tråkigt att den inte är aktiv längre... därför bumpar jag!

För tillfället är en Day Date 1803 i gulguld med ljusbrunt croco min graal. Lyckligtvis är den inte särskilt dyr, men ack så vacker:
21_1365523180_3.jpg


Lånad bild och hittade ingen med ljusbrunt krokodilläder och roman dial.
 

Pope

Cartier
På min dator finns en klockmapp, med 454 bilder på klockor jag är väldigt nyfiken på. Självklart är flera bilder av samma klocka, så det är inte 454 olika modeller. EN av dessa är min graal. Klockan som väcker extra habegär varje gång jag ser en bild på den. För er som är obekanta med begreppet, så är graalen DEN klockan som man av någon anledning suktat efter en lång tid utan att köpa. Anledningen kan vara att man inte har råd, eller att den är väldigt svår att hitta. Den klassiska graalen i olika WIS-forum är COMEX Rolexen. Svår att hitta OCH dyr.

Min graal är Seiko mm300. Jag har aldrig känt på den, men skulle gärna vilja. Jag har betraktat och suktat efter denna modell sedan tre år tillbaka. Anledningen till att jag inte köpt den är att jag inte tycker att det är motiverat att lägga så mycket på mitt klockintresse, eftersom andra intressen också kostar pengar, exempelvis min mc.

Här är en go bild på den.
IMG_5716_zps412b50e3.jpg


Men vilken är din graal? -Och framför allt, varför??? Äger du redan klockan, så är den i alla fall utifrån mitt perspektiv inte din graal.

Hahahahaaa! :D
Så jävla kul att läsa den här typ 16 månader senare; "....jag inte tycker att det är motiverat att lägga så mycket på mitt klockintresse"......
Hur gick det med det yonsson?

Simma lugnt!

/Pope

Ps. :D:D:D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hahahahaaa! :D
Så jävla kul att läsa den här typ 16 månader senare; "....jag inte tycker att det är motiverat att lägga så mycket på mitt klockintresse"...... Hur gick det med det yonsson?

Det gick väl sådär kan man säga. :D Och dyrare blir det. När jag läser det jag skrivit ovan känns det som att det är en 12åring som skrivit det. Kul att ha gjort resan från skx007 till GS med många modeller däremellan måste jag däremot säga. Det är ju många som hoppar in på rätt dyra klockor direkt och då tror jag att det är svårt att lära sig se skillnad på olika kvalitetsnivåer.
 

carlanton

Audemars
Egentligen finns det bara en klocka jag vill ha. Var svindlande nära att köpa en för ett år sedan, men vågade inte föra över pengar utan att ha träffat säljaren. Sedan tog pengarna slut på annat håll och jag har ångrat mig varje dag. Men snart, snart...

Rolex-Oyster-Perpetual-GMT-Master-2-Pepsi-Bezel-11.jpg
 
Topp