• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din graal?

MJ24

Patek
2-Faktor
Har en av mina sen en tid tilbaka, men allt ändras ju med tiden...eller hur...
A8F5C7B8-ED18-42F5-8A31-981AC70B0FAA.jpg



Nästa klocka får gärna vara en PP 5726 (lånad bild)
PP5726 (1).jpg
 

mouqvist

Rolex
Min graal är en Rolex DJ2, enkel modell i stål med slät ring och blå, svart eller vit tavla.
Tänkte spontant att det vore rätt lätt att fixa om jag fick en tia från var och en av alla medlemmar, jag fixar resten. Kom igen kompis!
 

ANkk

Cartier
image.jpg


Longines heritage retrograde, kanske har nämnt den förut men.. för att den e så galet fin att titta på och för att den inte omöjlig att införskaffa på runt 25000kr. Vanligtvis kommer den i 41mm i vit eller svart urtavla. Sekundvisaren är galet spektakulär och jag älskar klockansikten med en upptagen look så som kronografer.

Bilden kommer från watches of scotland
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
image.jpg

PP 6002G, sky moon, graverad. Skulle matcha vigselringen perfekt, trots VG i stället för platina, sen är det det jävligaste jag sett i klockväg.
Känns dock fullständigt orimligt.

Rimligare graal är en helguldsrolex, oklart exakt modell (ska skaffa mig koll då jag har råd) men ganska blingig på riktigt skramlig och lite för lång Jubilee.

Nej, jag är ingen minimalist då det kommer till sån't här. Kalla mig gärna osmaklig, men sån är jag.
 

Knight

Cartier
För tillfället får jag säga att det är en IWC IW371447. Det var kärlek vid första ögonkastet och kan mycket väl bli en 30-års present åt mig själv.
IW371447_main.jpg
 

Yo-han

Troll probationary
image.jpg

PP 6002G, sky moon, graverad. Skulle matcha vigselringen perfekt, trots VG i stället för platina, sen är det det jävligaste jag sett i klockväg.
Känns dock fullständigt orimligt.

Rimligare graal är en helguldsrolex, oklart exakt modell (ska skaffa mig koll då jag har råd) men ganska blingig på riktigt skramlig och lite för lång Jubilee.

Nej, jag är ingen minimalist då det kommer till sån't här. Kalla mig gärna osmaklig, men sån är jag.
Smaken är som baken men att den där är galet ful måste ju ändå betraktas som någon form av empirisk sanning.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Smaken är som baken men att den där är galet ful måste ju ändå betraktas som någon form av empirisk sanning.

Det är det som är det bästa med att vara bondlurk som jag, ingen förväntar sig eller har några krav på ett utvecklat smaksinne. Så jag kan gilla vad jag vill, och utveckla en överlastad och något klumpig "more-is-more-mentalitet", som en hiphopare eller en tsarryss. :cigar:
 

Amme

Cartier
Många fina graals. Här är min :)
Provade den hos Robban i somras och är kär sedan dess (bild lånad av Hodinkee)

PatekPhilippe5980R-3.jpg
 
Topp