• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

Ville först ha en breitling navitimer men nu har jag börjat snöa in mig på omega aqua terra eller en vintage rolex datejust. Vilken av dessa två skulle ni ha valt och varför? Rolex eller omega :)
 

Spoon

Omega
Vill ha en PP men har (ännu) inte lyckats rättfärdiga att lägga så mycket på en klocka. Får se hur stor bonusen blir i sommar...
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Så jävla svårt. Är lagom nöjd med min Dweller men tror jag kan bli kompis med hulk/Daytona? Kommer absolut att köpa en Speedy till. Mycket som bubblar just nu.
 

sweedee

Cartier
Ville först ha en breitling navitimer men nu har jag börjat snöa in mig på omega aqua terra eller en vintage rolex datejust. Vilken av dessa två skulle ni ha valt och varför? Rolex eller omega :)

Aqua terra med den där blåa urtavlan är sinnessjukt snygg, men inget slår en fin datejust.
Antingen den eviga TT klassikern med champagne eller en linen tavla med iaf guld bezel och glöm ej 5 siffrigt så du får quickset.
Jag är väldigt biased dock.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Jag beställde nyss en Nezumi lite spontant :hungry:
http://www.nezumistudios.com/shop/ Nu blir det fram med skinnjackan och jeansvästen :cool::pirate: för snart är det vår.
Case-back-e1478713467178.jpg
P1000614-e1483371394193.jpg
Voiture-macro.jpg
 

Gmtmaster

Cartier
Jag har hela tiden velat ha en Daytona men det har kommit lite andra emellan.. Men jag har även börjat snöa in på en stålrolle typ sub, explorer 2 eller gmt. Hmm alla dessa val! Vi får väl se vad man snubblar över.
 

Kattvakt

Panerai
2-Faktor
Nu har jag fått min GMT. Vad står då närmast på inköpslistan? Förmodligen en Orient Star av något slag. Jag vill gärna ha något på länk, liknande den här:
 

Totte

Panerai
Det blir nog en eller två chronos i är. Önskelista 2017:
1. Keramisk Daytona (svart)
2. Heuer Bund
3. Universal Compax
4. Heuer Autavia
5. Breitling Toptime
6. Zenith eller Omega: Valfri vintage dress-chrono
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Härligt! Vore kul att ha en sådan i framtiden, dressad men ändå lite sportig.
Det är det som gör den lite rolig. Reverso togs fram som en ren sportklocka och anses nu vara värsta dressuret. Appropå det ska ska jag kolla upp vilka sportiga band som finns. Reverso = den perfekta löparklockan för vardagsmotionären, bara timmar och minuter. Ingen stress, bara njutning och avkoppling. Ett gummiband i starrars-tema hade varit något.
 

Bagarebergstrom

KS Explorers Club
2-Faktor
Det är det som gör den lite rolig. Reverso togs fram som en ren sportklocka och anses nu vara värsta dressuret. Appropå det ska ska jag kolla upp vilka sportiga band som finns. Reverso = den perfekta löparklockan för vardagsmotionären, bara timmar och minuter. Ingen stress, bara njutning och avkoppling. Ett gummiband i starrars-tema hade varit något.
Ja det är ju lite kul historia bakom men antar att många dessutom kopplar sporten som ganska dressad. Den passar bättre till bomullspiké än till fräcka funktionstishor ;) men som du säger.. för den som inte kräver hundradelar så är den ju perfekt!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ja det är ju lite kul historia bakom men antar att många dessutom kopplar sporten som ganska dressad. Den passar bättre till bomullspiké än till fräcka funktionstishor ;) men som du säger.. för den som inte kräver hundradelar så är den ju perfekt!
Jo, visst är hästpolo en finsport. Jag har inte sett mycket av hästpolo i slumkvarteren. Såg förresten att det blev lite tokstavning i mitt förra inlägg. Starwars-tema ska det vara.
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
För första gången på väldigt länge har jag inte en "nästa klocka" i sikte. Undrar hur länge det håller i sig?
 
Jag har av någon anledning blivit sugen på en Breitling Seawolf (kanske för att jag bor nära Göteborg) ;) men en Omega 2254.50 måste jag bara ha igen i min värld är det den ultimata allround klockan, funkar till allt alltid tycker jag. Sålde min 2011 dumt nog :oops:
 

Antonn

Breitling
2-Faktor
Blir antagligen en seiko skx009 eller en orient mako xl orange/vit. Hoppas hitta något bra och billigt snart. Annars blir det från cw :)
 

Fredig

Cartier
Om planerna går som det ska så lutar det mellan en Cartier Tank, JLC Reverso eller en 1600 DJ. Annars får något vintage ploppa in för tillfällig lycka. :)
 
Topp