• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är din nästa klocka?

ilu05191

Omega
Håller på att köpa en Zenith EP Rainbow då jag kom fram till att Tipo CP-2 var för stor med sina 43mm. Tanken är att länken ryker och den hamnar på brunt läder direkt.

Zenith EP Rainbow.JPG
 

DeejaySthlm

Breitling
Fastnat lite kring klockor med läderband på sista tiden så det är dags för ngt nytt på länk. Klämde på en Ingy (323902) igår, sitter som gjutet på armen. För mig kändes den lite mer unik än andra ur som lätt faller in i mängden.
Känns större än sina 40mm. Blev lite förälskad.

IMG_8258.JPG
 

Epicure.watches

Panerai
2-Faktor
Efter att ha blivit medlem på Klocksnack har jag fått upp ögonen för Seiko. Vet inte exakt vilken modell jag vill ha, men det blir troligen en vintage-dykare då jag inte har något dykare i samlingen. Och jag är inte så mycket för nya klockor :)
 

0-500

Cartier
Målet va en :breitling: Seawolf, när jag nådde dit vart jag sugen på en :breitling:Super avanger, nu har jag bestämt mig för en :breitling: Chronomat 44.
Tror att jag går på alla tre men med 44 an först. Bara att spara vidare..........
 

a.i

Omega
2-Faktor
I flera års tid har jag haft ett intresse för Rolex, med regelbunden bevakning har jag också noterat den ständiga värdeökningen på de referenser jag önskat införskaffa. Det är således med skräckblandad förtjusning jag än idag inväntar läge att slå till. Ska det bli en 16610? Kanske en 14060? 16570 är också otroligt clean. Ni hör själva, alternativen är många och jag känner ingen större stress men snart, blir det bannemej ett inköp;)
 
I flera års tid har jag haft ett intresse för Rolex, med regelbunden bevakning har jag också noterat den ständiga värdeökningen på de referenser jag önskat införskaffa. Det är således med skräckblandad förtjusning jag än idag inväntar läge att slå till. Ska det bli en 16610? Kanske en 14060? 16570 är också otroligt clean. Ni hör själva, alternativen är många och jag känner ingen större stress men snart, blir det bannemej ett inköp;)
Varit i precis samma sitts som du, för mig tog det tyvärr lite för lång tid (cirka 4 år sen jag började kika) och kanske 6 månader sen jag började kika verkligen på riktigt. Men blev en 16570 för mig och jag är väldigt nöjd :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har alltid drömt om en klassisk Omega Seamaster Professional 300 M, så det får gärna bli min nästa. Helst blå, men kan tänka mig en svart. Lite synd att de slutat med vågmönstret, därför lutar det åt en nyare begagnad i fint skick.

Är även sugen på en ny Tissot Powermatic 80 och en nyare Seiko (gärna en Snowflake).
Närmast blir dock att avnjuta de fyra-fem vintage-klockor jag väntar på från diverse auktionssiter, bl. a. Seiko och Citizen som jag nyss börjat intressera mig för. :)
 
  • Like
Reactions: a.i

a.i

Omega
2-Faktor
Varit i precis samma sitts som du, för mig tog det tyvärr lite för lång tid (cirka 4 år sen jag började kika) och kanske 6 månader sen jag började kika verkligen på riktigt. Men blev en 16570 för mig och jag är väldigt nöjd :)

Den som väntar på något gott...;) låter bra! 16570 ligger mig närmast om hjärtat i skrivande stund.
 

AlexGoncalves

Breitling
Min nästa klocka blir också min första. Ändrar mig varje dag, men kanske en Longines Legend Diver. Ligger egentligen utanför budget men har sett att den ibland ploppar upp på andrahandsmarknaden till OK pris. En Speedmaster hade varit drömmen, men det får bli lite längre fram.
 
Är riktigt sugen på en klocka som inte är allt för dressad, med vit urtavla.
Ska man satsa på en 16570:
16570-white-superluminova-95.jpg
En 3239:
IWC-Ingenieur-Automatic-Ref-3292-2013-620x342.jpg
Eller kanske en Speedmaster och slänga på en mitsukoshi-tavla?
DSC01338.jpg

Eller finns det kanske något annat där ute som man borde spana in?
 

Wboy

Panerai
Är riktigt sugen på en klocka som inte är allt för dressad, med vit urtavla.
Ska man satsa på en 16570:
16570-white-superluminova-95.jpg
En 3239:
IWC-Ingenieur-Automatic-Ref-3292-2013-620x342.jpg
Eller kanske en Speedmaster och slänga på en mitsukoshi-tavla?
DSC01338.jpg

Eller finns det kanske något annat där ute som man borde spana in?

Satt i liknande tankar och slutade upp med 3239 med rosé-index. 3239 är enligt mig bäst med vit urtavla då den svarta är fin, men lite död. Sen tar det en stund att vänja sig vid vit urtavla på en sportstål tycker jag. Men fantastiskt mångsidig mellan dressat och ledigt/sportigt.
I solnedgång är den helt fantastiskt!

1488468952814-140342476.jpg
 
Mitt nästa ur lutar mot ett märke med inspiration av havet och marina engangemang. Mycket gammalt o väldigt uppskattat märke i den marina världen. ULYSSE NARDIN heter dom. Har hittat en limiterad modell som passar min stil med krav på design, kvalité och finish. Ska få den exklusivt presenterad nästa vecka. Så otroligt tacksam för den förträffliga service ULYSSE NARDIN erbjuder. Dom lånar ut uret till sin återförsäljare här i Sverige på min begäran. Spännande :). Kommer att hålla forumet uppdaterat!
 

BrianFallon

KS Explorers Club
Har en seiko sarb035 som är på väg från japan nu, och ett schysst brunt läderarmband från monkeyswag. Längtar tills jag får pilla på klockan!
 
Satt i liknande tankar och slutade upp med 3239 med rosé-index. 3239 är enligt mig bäst med vit urtavla då den svarta är fin, men lite död. Sen tar det en stund att vänja sig vid vit urtavla på en sportstål tycker jag. Men fantastiskt mångsidig mellan dressat och ledigt/sportigt.
I solnedgång är den helt fantastiskt!

1488468952814-140342476.jpg

Ruskigt fin den där! Känns som att man måste se den i verkligheten för att få en känsla för utseendet.
 
Topp