• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är egentligen snyggast?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar den nya bäst, men med den gamla sekundvisaren. De åolerade mittlänkarna på den gamla är ingen höjdare.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Får brattevibbar av den nya tavlan. Och inte på ett bra sätt. Tavlan känns colt!

Edit, gillar colten som sjutton. Men en bratte är en bratte. Och en Longines en Longines.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
De äldre modellerna hade 19 respektive 21 mm mellan luggarna, är det någon som vet hur det ligger till med de nya modellerna på det planet? Brukar det ta lång tid för svenska handlare att få in nya modeller?

Laddar upp två bilder också:

 

fredtiger

Cartier
Båda är bra, den nya snyggast tycker jag. Bättre länk, tavla och bezel. Snygg helt enkel! Utan siffror skulle den bli alldeles för lik submariner IMHO.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
jämt skägg, men den äldre ser lite cleanare ut. Den nya har ju siffror på både tavla och vridring. Blir lite too much...
 

jabla

Sarlacc
Jag gillar den nya bäst.
Hade man tagit bort siffrorna på den gamla helt och satt på en matt länk skulle den kanske vunnit.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jag tänkte meddela att den kommer till Europa och Sverige i september.
 

fredrikb

Cartier
Gillar den nya bättre. Om det ska vara arabiska siffror på tavlan tycker jag det är bäst om de löper runt om och inte bara på 12, 3, 6 9.
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tror knappt detta är sant, men jag röstar på den nya!
(Å andra sidan; hur gammal är sen gamla?) ;-)
 
Topp