• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken är hipsterklockan numero uno?

Isodor

Audemars
När jag väl befinner mig på Södermalm ser jag mest DW på folk som kör hipsterlooken.

Eftersom hipsters gärna grottar ner sig i sina intressen till eko-nivå så undrar jag

1) är ni utav en annan uppfattning angående märket

2) Vilken är den ultimata eko-klockan?

Har vi någon inflyttat söderkis på forumet som håller på Leksand & Bajen så får han gärna svara.
 

sharetracker

Cartier
Jag tycker mig se en hel del klockor av den här modellen på hipsterarmen.
Skärmavbild 2014-10-07 kl. 12.18.22.png


Den ultimata ekoklockan är naturligtvis ett solur av trä. Klimatsmart och 100 % komposterbart.
 
//Har vi någon inflyttat söderkis på forumet som håller på Leksand & Bajen så får han gärna svara.//

Ja det var en stereotyp....:-D.
Fickur med kedja?
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Mondaine, casio digitalare gärna guld, DW och vintage dressare, helst omega.

Detta utifrån mina empiriska studier på en hipstertät skola och häng på Kåken samt under bron.
 

Kairo

Panerai
Mondaine, casio digitalare gärna guld, DW och vintage dressare, helst omega.

Detta utifrån mina empiriska studier på en hipstertät skola och häng på Kåken samt under bron.
På Trädgården har jag dock mest spottat Rolex, och faktiskt en och annan SS. :eek: Antar att Trädgården är mindre hipster än Under Bron.
 

MBx

Cartier
Vad är en hipster egentligen? Jag har aldrig förstått mig på det där.

Inte jag heller men jag har fått för mig att det är människor som slår in vidöppna dörrar utan att fatta att de är öppna eller att man kan använda handtaget och öppna dörren.:confused:

LCD-ur verkar dock vara poppis. Unik fast så icke-unik...
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Typiskt en gammal fyrkantig stål Casio och hipstertjejerna en i låtsas guld...
Edit: tvåa på den..
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Det här var lite kul.

"En hipster skulle knappast erkänna sig som en hipster - detta skulle innebära att hipsterns identitet som individuell och unik hotas. Den amerikanske komikern Joe Mande har uttryckt det som att "alla hipsters uppfattar sig själva som speciella och unika. De bara råkar manifestera sin exklusivitet genom att bete och klä sig på exakt samma sätt".
 

V

Cartier
Det här var lite kul.

"En hipster skulle knappast erkänna sig som en hipster - detta skulle innebära att hipsterns identitet som individuell och unik hotas. Den amerikanske komikern Joe Mande har uttryckt det som att "alla hipsters uppfattar sig själva som speciella och unika. De bara råkar manifestera sin exklusivitet genom att bete och klä sig på exakt samma sätt".


I och för sig som vilken annan subgrupp som helst...goth, punk, steeeek :)
 
Topp