• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken AP ROO ...

Onelund

Rolex
Divern är den vassaste av de du visar, men ni borde testa carbonvarianten, då hade nu flippat era rolexar


1M0YtZo.jpg
 

Portofino

Panerai
Tveklöst nya navy. Divern gillar jag personligen bäst i forged carbon med orange... Oooooo det rycker i baguetten bara jag tänker på den... En riktig baguette alltså... Jag är i Frankrike...
 

ssp226

Cartier
Jag har haft AP ROO rubber samt Divern. Klämt på gamla och nya navy'n. Jag gillar samtliga men trivdes absolut bäst med divern. Riktigt snygg och mycket bekväm att bära!
 
Jaa, högst troligen blir det Divern om jag skulle skulle slå till, den känns mest clean och är väl även snäppet tunnare än chronovarianterna vilket är ett plus...

Dock så gillar jag Rubbercladen oxå, den känns som den ikoniska ROOn men tyvärr kan den se lite sunkig ut när ringen blir schleeten...


Kan se rätt trist ut med stålglasring som blir sliten också, men I get your point...
 
Till huvudfrågan: Om du behåller din Royal Oak på svart tavla, skulle jag kompletterat med yacht:en - du gillar ju blått!
Annars Divern som är fruktansvärt fin.
 

danne10

Panerai
2-Faktor
Jag har haft min ROO Navy i ett par månader nu och jag tycker den är mer "diskret" än jag först trott, jag valde mellan Navy och Rubberclad men valde min pga glasringen i stål, den blir inte fullt så sportig som RC, jag skulle rekommendera nya Navyn som komplement till RO, mest för att få in lite färg i samlingen, sen köper du självklart Divern efter det, jag kommer nog komplettera med en Diver inom snar framtid. masterkiller vill du klämma på min ROO så dra ett PM så tar vi en kaffe :)
 

n1tro

Panerai
Är alla av dessa modeller som nämns i tråden lika stora? Mäts de lika över lugs, tjocklek etc..?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Tycker APs chronos blir för röriga. Känns som de försöker få in för mycket och på för liten yta. Säger därför divern.
 
Topp