• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken automat för ca 6000:- skulle Du köpa?

Mr Chance

Kalmar
Skulle kika på Archimede Sporttaucher.

PSE4NEm.jpg


Finns i ett par varianter på http://www.urtid.com/archimede/sporttaucher
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Fick hem denna igår, skall ges till svärfar. Verkar vara en kanonklocka för pengarna. Det lilla jag klämde upplever jag kvalitén som grym. Certina DS Action Diver:
c013.407.11.051.00_2.jpg
 
  • Like
Reactions: mps

Camo00

Patek
Tror nog det blir en Certina trots allt.
Tänkt mycket på det och letat beg klockor.
Men att köpa en ny känns ganska skönt just när det är min första "finare" klocka.
Sen att valet blir just Certina är nog pga en reklam som var för Certina DS när jag var liten.
När man satt på morgonen och väntade på att Transformers skulle börja på söndagsmorgonen på Eurosport(hette något annat då).
Då var det ofta en reklam med en man som körde en MC genom ett fönster.
Denna reklamfilm spelas upp för mig varje gång jag sitter och kollar över Certinor :)

En fråga!
Hur stor marginal är det egentligen på en sådan Certina?
Urmakaren jag hörde mig för hos i stan tog ca 6300:-
Klockia.se tar 4865:-
Ganska stort spann där ju.

Jag tycker Du är helt rätt ute med Certinan. Det går inte att hitta bättre kvalitet för under 5 k om Du vill ha; Automat, Swiss, Ny, Köpt i Sverige...

Certinas kvalitet är kalas och klockan är både snygg och pålitlig!!

Klockia har många bra referenser här på KS så jag hade utan tvekan beställt därifrån utan att vara nervös! :)

Lycka till och ser fram emot en paketöppning?! ;)
 

mps

Cartier
Tror mina åsikter har ändrats!
Nu lutar det åt en Oris.

Blev ett 6000:- tandläkarbesök så klockköp skjuts upp lite.
Fyller 30 i slutet av sommarn och tänkte då ge mig själv en fin present :)
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
:gs:
Tror nog det blir en Certina trots allt.
Tänkt mycket på det och letat beg klockor.
Men att köpa en ny känns ganska skönt just när det är min första "finare" klocka.
Sen att valet blir just Certina är nog pga en reklam som var för Certina DS när jag var liten.
När man satt på morgonen och väntade på att Transformers skulle börja på söndagsmorgonen på Eurosport(hette något annat då).
Då var det ofta en reklam med en man som körde en MC genom ett fönster.
Denna reklamfilm spelas upp för mig varje gång jag sitter och kollar över Certinor :)

En fråga!
Hur stor marginal är det egentligen på en sådan Certina?
Urmakaren jag hörde mig för hos i stan tog ca 6300:-
Klockia.se tar 4865:-
Ganska stort spann där ju.
Sky channel va det ;)
 

Pastorius

Omega
Seiko Prospex srp777 för strax under 4k.
Efter ett köp av den behöver du inte någon ytterligare klocka. Såvida du inte blir less på att klockan du har aldrig krånglar och har samlat ihop lite mer pengar. Då kan det vara dags för en Rolex eller Omega t ex.
Mvh
/P
 
D

Deleted member 1154

Guest
jag gillar ju Orient Mako XL, tror de kan kosta under 2500kr till och med ibland, funderar att leta upp en sån igen hade en för länge sen.
 
Topp