• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken av dina får flest likes?

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Med anledning av denna tråd:
https://klocksnack.se/threads/tabell-like-snitt-märke-i-fredagstråden.38871/

Tråden fick mig att fundera. Kan det verkligen vara så att det är märkesspecifika hur många likes man får? Om man jämför med sig sjölv eftersom man borde hålla någorlunda konsekvent bildkvalitet så borde det ju bli en mer rättvis jämförelse.

Den klocka jag äger som får flest likes är utan tvekan denna: SEIKO 7a38


Min i särklass billigaste klocka. En klocka som har växt för mig, en klocka som jag i början tyckte var sådääär, men som jag nu gillar skarpt.

Så, vilken av dina klockor brukar generera flest likes?
 

svesam

Rolex
Den här :)

image.jpg
 

demondave

Rolex
Statistiken är inte helt hundra, bildkvalitéen är i alla fall jämn tack vare kass fotograf och envist iponeanvändande. Den här av mina verkar, väldigt ovetenskapligt, vara likesdragaren. Det är nåt med mögel och stridspilotsdrömmen vi alla närt någon gång under barndomen

image.jpg
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Nu har jag inga bilder på datorn, men min Tudor BBB fick alltid svinmycket likes
 

M021

Rolex
2-Faktor
Tror ofta det har med märke att göra, lättare att relatera till än affektionsvärde. Tror diN seiko går hem på att det är en cool klocka som är en fusion av många gillade modeller. Min är i dagsläget denna. Förövrigt på k&s ;)
NCzyfv0.jpg
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ingen av mina skulle jag säga. :) Jag har studerat fredagstråden mellan varven och det finns vissa som i princip aldrig like:ar något annat än Rolex. Kanske gäller andra märken också men det är vad jag har uppmärksammat.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Utan att ha räknat så skulle jag säga att klar etta är min Daytona, som två tror jag det är Tudor Black Shield.
 

SSL

Audemars
Ingen av mina skulle jag säga. :) Jag har studerat fredagstråden mellan varven och det finns vissa som i princip aldrig like:ar något annat än Rolex. Kanske gäller andra märken också men det är vad jag har uppmärksammat.

Stämmer till 100. Man märker det på förstasidan när det ligger några Rolex och en o annan av annat märke, rolexarna stiger i likes lavinartat medan dom andra stiger mer försiktigt. Sen finns det även dom som bara gillar allt utom Rolexarna.
 
Topp