• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken beater väljer du?

Vilken väljer du?

  • Luminox 3151

    Röster: 11 9.6%
  • Victorinox Inox

    Röster: 47 40.9%
  • Casio GW-5000

    Röster: 57 49.6%

  • Totala väljare
    115

Greven

Audemars
OT lite: Varför är alla på KS så kära i G-shock?
För min egen del så skulle jag inte vilja kalla det för "kär" men jag gillar G-Shock för att de sedan början av 80-talet konstruerat en supertålig klocka, som också är vattentät, har lång batteritid, och som också både haft samma grunddesign på vissa modeller under alla år, samt att även breddat modellutbudet och utvecklat sig. Priset har förstås också en faktur. Du får klockan för en inte alltför stor peng.

Sedan skall man också inte sticka under stol med att de lyckats med sin marknadsföring. De har byggt upp en kult, en "värld", genom att bland annat sponsra skate-åkare, surfare etc. De har några flagship stores runt om i världen, där jag bland annat besökt den i NY och en i Tokyo. Där bygger de vidare på G-Shockkulturen på ett bra sätt, till exempel med en utställning av G-Shock genom åren från 1983 fram till idag.

Det ger ju också intryck av kvalitet när man ser poliser, militärer och räddningspersonal använda klockan i tjänsten. Det ger ett äkta intryck av att klockan är väldigt tålig.

Här är en G-Shock som jag hade tidigare: GA-100-1A-1ER.
IMG_0682.JPG
 

osverigeo

Panerai
2-Faktor
För min egen del så skulle jag inte vilja kalla det för "kär" men jag gillar G-Shock för att de sedan början av 80-talet konstruerat en supertålig klocka, som också är vattentät, har lång batteritid, och som också både haft samma grunddesign på vissa modeller under alla år, samt att även breddat modellutbudet och utvecklat sig. Priset har förstås också en faktur. Du får klockan för en inte alltför stor peng.

Sedan skall man också inte sticka under stol med att de lyckats med sin marknadsföring. De har byggt upp en kult, en "värld", genom att bland annat sponsra skate-åkare, surfare etc. De har några flagship stores runt om i världen, där jag bland annat besökt den i NY och en i Tokyo. Där bygger de vidare på G-Shockkulturen på ett bra sätt, till exempel med en utställning av G-Shock genom åren från 1983 fram till idag.

Det ger ju också intryck av kvalitet när man ser poliser, militärer och räddningspersonal använda klockan i tjänsten. Det ger ett äkta intryck av att klockan är väldigt tålig.

Här är en G-Shock som jag hade tidigare: GA-100-1A-1ER.
IMG_0682.JPG
Grymt!!! Tack :D
 

Whitening

Breitling
För min egen del så skulle jag inte vilja kalla det för "kär" men jag gillar G-Shock för att de sedan början av 80-talet konstruerat en supertålig klocka, som också är vattentät, har lång batteritid, och som också både haft samma grunddesign på vissa modeller under alla år, samt att även breddat modellutbudet och utvecklat sig. Priset har förstås också en faktur. Du får klockan för en inte alltför stor peng.

Sedan skall man också inte sticka under stol med att de lyckats med sin marknadsföring. De har byggt upp en kult, en "värld", genom att bland annat sponsra skate-åkare, surfare etc. De har några flagship stores runt om i världen, där jag bland annat besökt den i NY och en i Tokyo. Där bygger de vidare på G-Shockkulturen på ett bra sätt, till exempel med en utställning av G-Shock genom åren från 1983 fram till idag.

Det ger ju också intryck av kvalitet när man ser poliser, militärer och räddningspersonal använda klockan i tjänsten. Det ger ett äkta intryck av att klockan är väldigt tålig.

Här är en G-Shock som jag hade tidigare: GA-100-1A-1ER.
IMG_0682.JPG
Den var riktigt snygg :)
 

SSL

Audemars
För min egen del så skulle jag inte vilja kalla det för "kär" men jag gillar G-Shock för att de sedan början av 80-talet konstruerat en supertålig klocka, som också är vattentät, har lång batteritid, och som också både haft samma grunddesign på vissa modeller under alla år, samt att även breddat modellutbudet och utvecklat sig. Priset har förstås också en faktur. Du får klockan för en inte alltför stor peng.

Sedan skall man också inte sticka under stol med att de lyckats med sin marknadsföring. De har byggt upp en kult, en "värld", genom att bland annat sponsra skate-åkare, surfare etc. De har några flagship stores runt om i världen, där jag bland annat besökt den i NY och en i Tokyo. Där bygger de vidare på G-Shockkulturen på ett bra sätt, till exempel med en utställning av G-Shock genom åren från 1983 fram till idag.

Det ger ju också intryck av kvalitet när man ser poliser, militärer och räddningspersonal använda klockan i tjänsten. Det ger ett äkta intryck av att klockan är väldigt tålig.

Här är en G-Shock som jag hade tidigare: GA-100-1A-1ER.
IMG_0682.JPG

Väl talat.
 

mackman

Cartier
Ta inoxen, det enda du behöver veta är tiden och datumet. Skit i alla andra komplikationer, den gör jobbet!
 

mouqvist

Rolex
Liten uppdatering ang mitt klockköp.
Det blev... en Casio GW-7900-1ER!
Ok, den fanns inte med som kandidat men det blev en del variabel att ta hänsyn till.
Då jag redan har en Traser försvann Luminoxen, den är större än Traser men köpet var inte befogat. Inoxen kunde jag köpa ny för 3000:- men jag kände att ytterligare en analog klocka kanske var overkill samt att en digitalklocka tål mer än en analog (även om Inox-boetten tål mest av alla). GW-5000 är krånglig att köpa (måste importeras med stor risk för moms och tullavgift), leveransen kunde dröja och priset är relativt högt ändå. Den var min favorit då det går att byta bezel och band ifall man skulle skada dessa, men hur gör man ifall glaset blir repad? Hade den haft safirglas hade jag köpt den direkt.
Jag valde därför 7900:an för det låga priset (1100:- inkl frakt från England, bör anlanda på måndag) och då den har en tough solar funktion (har varit flera ggr om klockor vars batteri var slut vid leverans, det slipper jag nu även om modellen utan tough solar, G-7900, är 30% billigare). Kul ockå med flärparna på baksidan som tydligen gör att klockan sitter mycket bra på armen. Kan berätta mer om den när jag får den.
Kan tillägga att jag även tittade på GD-100 som är lite billigare och tydligare men den verkar inte sitta lika bra på armen pga bandets konstruktion
Tack för era synpunkter
image.jpeg
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    109.7 KB · Visningar: 17

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Inget av alternativen :facepalm: Ta någon av klockorna du har till vardags, du behöver ingen beater. En calatrava hade till och med passat bättre än något av förslagen.
Edit: ursäkta om jag har hård ton men att alla ska ha "beater" så fort de lämnar kontoret kan jag bara inte förstå.
 
Topp