• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken blir din nästa klocka?????...

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Någon form av beater-kronograf eller en svart beater, optimalt vore ju en kombination :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Någon form av beater-kronograf eller en svart beater, optimalt vore ju en kombination :)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Jag har börjat bli sugen på en speedmaster 3210.50. Lagom pris nu när man sparar till bröllop!

d828b37b33f4aaca07d85df649a1612b_zps4f2460f6.jpg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Det blir antingen en

Rolex sub/daytona eller
Panerai oklart vilken eller
IWC portuguese

När är dock en annan fråga :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Lite sugen på en sådan här...
71hTA0d.jpg


Integrerad länk är ju en styggelse för bandval men verkar rätt solid länken. Rörig tavla men på något sätt ändå clean. Men har en tendens att ändra mig snabbt... :-D
 

Jaguaren

Omega
Jag har precis köpt min första Omega i veckan och är redan sugen på en ny klocka.
Longines Admiral är fin men kanske ska köpa en sportklocka med stållänk istället.
Men jag vet inte om jag vill ha det, stållänk känns inte som min grej. :woot:
:omega:
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ja vad ska man jaga tag på nu då..?

16520 med vit tavla är alltid trevligt. Eller en 114060.

Har inte bråttom i allafall, nuvarande uppställning räcker rätt gott. Mer än tre klockor brukar bli för mkt för eder spritsmugglare
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Mitt sikte är nu igen inställt på sportrolex. Snubblade ju över en blåtavlad DJ mitt i jakten så jag tappade lite styrfart. En 1680 står högst på listan. Känns som en utmaning att hitta ett bra ex för överkomliga pengar. Har även tänkt tanken att gå via en Tudorsub till 1680. Då har man chans att pröva en snarlik samtidigt som man hinner spara ihop lite cash.
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Hm, med 16800 och SBGW047 avklarade denna vecka så står nog hoppet till en 18038 (min gamla)...
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Aquanaut 5165, Nautilus 5800, AL&S Saxonia eller en JLC MUT roseguld (även om den sistnämnda borde vara typ 2 mm mindre i diameter..
 

Sten

Cartier
Glömt bort ExpyII'an?



Jag sålde min vita Milgauss till förmån till den, är såå sjukt nöjd med den och kan bara rekommendera om du vill ha en vittavlad Rolle...


Bärs den större eller mindre än sina 42mm? En supersnygg klocka på alla vis som jag suktar efter, men då man sitter med handleder på 6,5" så får man välja bort sånt som är för stort...:/
 
Topp