• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Breitling ska jag behålla?

Archie

Cartier
Ingen? :p men om jag tvingades bära en av dem hade jag valt black steel, den var faktiskt rätt cool! för att va en breitling då
 

Barda

Cartier
Brattar är inget som faller mig i smaken tyvärr. Men den måste jag välja tycker jag ändå den svarta var rätt cool. Den vita tyckte jag inte om. Alls. Smaken är som baken.

Jag är inne på Josefs spår. Köp nya Omegan,
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag gillar båda. Till vardags skulle jag välja den vita. För skogspromenader och combat den svarta.
 

Icaras

Rolex
Finns bara en Breitling modell jag hade kunnat tänka mig och det är Superocean Heritage :)
Förstår mig inte riktigt på trenden med klockor som är lika breda eller bredare än handleden.

Av dessa två så behåll den svarta.
 

Jonaz

Rolex
Behåll båda men köp en ny länk till SA... Pro2 länken är så rysligt mycket snyggare. :)


iPhone | Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hur pass precist svar vill du ha? Det bästa du kan göra är att kolla gamla annonser själv och skapa dig en egen prisbild. Har kollat några gamla lite fort och mellan 15 och 18 brukar vara standard internationellt beroende på skick och årtal. Vi pratar ju dock om två klockor som troligtvis skulle må bra av service, så om du har servat dem eller inte gör ju rätt stor skillnad för vad du skulle kunna få sålt dem för.
 

Johlin77

Breitling
Det är extra ocean race armband med lås med också. Är det orimligt med 22000kr? Den är kanonfin med alla papper och kvitto mm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gjorde en snabb sökning på ett internationellt forum och kollade vad 5 klockor av vardera modell SÅLDE för.
Jämförde dock inte årtal eller i detalj, utan kollade bara fort.

Det bästa är om du söker själv. Testa söka med watchrecon.com så ser du priser på de aktiva annonser som finns. Det är ju dock klockor som inte sålts ännu, så priserna kan vara höga.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ok tack! Men sen att köpa från utlandet från vissa sidor avråder ju Breitling själva att man gör.

Klart de gör. I princip alla här köper begagnade klockor från Sverige OCH utlandet. Risken för fakes är i princip obefintlig om man köper från privata säljare med goda referenser på de stora internationella forumen. Köper man däremot på ebay, så ökar risken.

Edit: Men visst finns det ett visst mervärde i att klockorna finns i Sverige, det håller jag med dig om. Speciellt om du har svenska kvitton och svenska servicekvitton.
 

Johlin77

Breitling
Klart de gör. I princip alla här köper begagnade klockor från Sverige OCH utlandet. Risken för fakes är i princip obefintlig om man köper från privata säljare med goda referenser på de stora internationella forumen. Köper man däremot på ebay, så ökar risken.

Edit: Men visst finns det ett visst mervärde i att klockorna finns i Sverige, det håller jag med dig om. Speciellt om du har svenska kvitton och svenska servicekvitton.
jag skulle nog aldrig köpa från nätet. Är väldigt skeptisk mot det, men det kanske är lugnt. Men skulle jag köpa en dyr klocka så köper jag den i Sverige. Lättare med garantier mm, tror jag. Men kollar du på nätet kan du ju hitta hur billiga klockor dom helst. Sen ska väl tull och skatt läggas till antar jag?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
jag skulle nog aldrig köpa från nätet. Är väldigt skeptisk mot det, men det kanske är lugnt. Men skulle jag köpa en dyr klocka så köper jag den i Sverige. Lättare med garantier mm, tror jag. Men kollar du på nätet kan du ju hitta hur billiga klockor dom helst. Sen ska väl tull och skatt läggas till antar jag?

Det beror på varifrån du handlar. De annonserna jag kollade låg ute i UK, så det är inom EU = ingen tull/moms.
Mycket handlar ju dock om hur vågad man är. Jag köper i princip bara mat och baskläder i butik i Sverige.
 

Johlin77

Breitling
Jag tror ändå att man får mer betalt för en svenskköpt klocka än en från utlandet. Men kan ju ha fel såklart. Har aldrig sålt en klocka förut. Tack för all respons och tips mm.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror ändå att man får mer betalt för en svenskköpt klocka än en från utlandet. Men kan ju ha fel såklart. Har aldrig sålt en klocka förut. Tack för all respons och tips mm.

Det beror väldigt mycket på vad det är för klocka. Sålde en klocka åt en kille från KS på ett internationellt forum för någon vecka sedan och det gjorde att han fick 2500kr mer än han begärde i Sverige. Det handlar om att hitta rätt marknad, så man kan nå rätt köpare. Sverige är en väldigt liten marknad när det gäller lite dyrare/lyxigare klockor.

Edit: Andelen personer som gillar svensksålda klockor sjunker nog för varje dag. Har garantin redan gått ut, så kan jag inte se något mervärde i att klockan skulle vara svensksåld.
 

Johlin77

Breitling
Det beror väldigt mycket på vad det är för klocka. Sålde en klocka åt en kille från KS på ett internationellt forum för någon vecka sedan och det gjorde att han fick 2500kr mer än han begärde i Sverige. Det handlar om att hitta rätt marknad, så man kan nå rätt köpare. Sverige är en väldigt liten marknad när det gäller lite dyrare/lyxigare klockor.

Edit: Andelen personer som gillar svensksålda klockor sjunker nog för varje dag. Har garantin redan gått ut, så kan jag inte se något mervärde i att klockan skulle vara svensksåld.
 
Topp