• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Daytona, har/önskar ni hade.........

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Har stål, vill ha platina!
RolexDaytonaPlatinum-6.jpg

Den är galet snygg.
 

AgE

Omega
6240 och 6241 utklassar tyvärr alla andra referenser till den grad att jag är genuint osugen på en modern daytona..
 

Calleb

Breitling
2-Faktor
Hmm... svår fråga, men jag skulle antingen slå till på en 116528 (den som spökar för Denke, får gärna spöka för mig också:)
Daytona 116528.jpg

Eller en 16520 (90-talare m vit tavla o Zenith-verk):
Daytona 16520.jpg


(Begagnade ligger de nog på nästan samma prislapp...)
 

Whedda

Rolex
Hmm... svår fråga, men jag skulle antingen slå till på en 116528 (den som spökar för Denke, får gärna spöka för mig också:)
Daytona 116528.jpg

Eller en 16520 (90-talare m vit tavla o Zenith-verk):
Daytona 16520.jpg


(Begagnade ligger de nog på nästan samma prislapp...)

Vet inte om jag missförstod dig men en begagnad 16520 i det utförandet kostar väl ändå inte i närheten av en begagnad 116528?

En 16520 får du från 60k...en 116528 kostar närmare det dubbla...


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Calleb

Breitling
2-Faktor
Vet inte om jag missförstod dig men en begagnad 16520 i det utförandet kostar väl ändå inte i närheten av en begagnad 116528?

En 16520 får du från 60k...en 116528 kostar närmare det dubbla...


Skickas från min iPhone via Tapatalk

Jo, du har sannolikt rätt. Vete fan hur jag tänkte, eller det var väl inte vad jag gjorde!;)
 

OBRKV

Cartier
62xx. Alla nyare Daytonas känns faktiskt ganska ointressant.

Edit: Okej, kanske inte de sönderblingade varianterna...
 

Whedda

Rolex
Jo, du har sannolikt rätt. Vete fan hur jag tänkte, eller det var väl inte vad jag gjorde!;)

Hehe! Tyckte det lät för bra för att vara sant.

Fast det finns ju några/någon version av 16520 (typ floating med porslinstavla) som kostar minst så mycket så helt ute och cyklar va du ju inte.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

M021

Rolex
2-Faktor
PN är såklart högt på listan, inte ofta man säger att en roseguld är billigare.

Velar fortfarande över nästa köp men denna..ja...
7ZxC53g.jpg
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Designmässigt: 6263 och 6265, med sin okomplicerade design... Och överdimensionerade tryckare... Motsägelsefullt. Tillkrånglat (med skruvade tryckare). Tilltalande.

Urverksmässigt: De sexsiffriga med 4130. Bästa kronografverket.

I praktiken: tidig 16520 på matt Oyster. Sköna!

Användbarhetsmässigt: Ingen. Finns kronografer som är lättare att läsa av tiden på...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vet inte om jag missförstod dig men en begagnad 16520 i det utförandet kostar väl ändå inte i närheten av en begagnad 116528?

En 16520 får du från 60k...en 116528 kostar närmare det dubbla...


Skickas från min iPhone via Tapatalk


Hmm... svår fråga, men jag skulle antingen slå till på en 116528 (den som spökar för Denke, får gärna spöka för mig också:)
Daytona 116528.jpg

Eller en 16520 (90-talare m vit tavla o Zenith-verk):
Daytona 16520.jpg

(Begagnade ligger de nog på nästan samma prislapp...)



Fast inte kan man väl få tag på en 16520 med Zenith-verk för 60k, dom kan väl inte ha sjunkit så lågt i pris på sista tiden?!
 
Topp