• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Daytona, har/önskar ni hade.........

cab

Audemars
2-Faktor
Blir det en Daytona för mig blir det denna:

18hcvq.jpg

(Bild tagen från nätet)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Designmässigt: 6263 och 6265, med sin okomplicerade design... Och överdimensionerade tryckare... Motsägelsefullt. Tillkrånglat (med skruvade tryckare). Tilltalande.

Urverksmässigt: De sexsiffriga med 4130. Bästa kronografverket.

I praktiken: tidig 16520 på matt Oyster. Sköna!

Användbarhetsmässigt: Ingen. Finns kronografer som är lättare att läsa av tiden på...


Spot on. I allt. Med reservation för att 6240 är rätt trevlig den med.
 

Whedda

Rolex

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Har sett ett par i den prisklassen men då kan det vara med nyare länk och/eller utbytt tavla etc.

http://www.chrono24.se/rolex/daytona-cosmograph-16520-el-primero--id2610121.htm?dosearch=true&goal_suggest=1&query=Rolex 16520&resultview=list&searchexplain=1&sortorder=1&suchen=Söka&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Annars ligger det rätt många mellan 65-70k även om de allra ovanligaste tavelversionerna är dyrare



Jaha...det var som FAN! Har för mig det, att för inte alls för många år sedan (4-5) så fick man betala 90k, men då hade dom börjat gå ner lite i pris, vet att kompisen köpte sin för 120k något år för det om jag inte missminner mig. Men att det har sjunkit så mycket till känns väl sjukt, eller är det fullt normalt kanske. Skall i ärlighetens namn säga att jag inte har så jätte koll på Daytonan, då den inte intresserar mig för tillfället.
 

ErikGBG

Audemars
Det var ju ett tag väldans kö på daytona och moderna daytona gick långt över Listpris. Dom köerna och ju sedan länge borta så priserna har ändrats en del sen 4-5 år.
Den nya och den äldre med zenithverk verkar ligga på ungefär samma peng även om det skiljer 10 år.
 

UNO

Panerai
En skummispollerad TT från Sefina eller Örebro vore coolt
Gärna ett lås i stål(repigt)
 

Divemaster

Cartier


Denna men kommer ev skaffa en tt eller helguld längre fram oxå fast de finns andra klockor som går före dem :)
 
Topp