• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken dress i guld?

Portofino

Panerai
Här kommer en doldis

Uhren_Lambda_rosegold_06.jpg



Jag måste ju även tillägga en bild som visar DD breda användning, oavsett om du ska inta styrelserummet eller...
Clay-Morrow-sons-of-anarchy-13787995-1800-1200.jpg
 

paradis

Audemars
DD President är en av vackraste som Rolex har gjort, blir du trött på armbandet, ta av ,ock bytt till tex.läder mm. + att det finns hundratals tavlor ock bytta. Vilken annan klocka slår det ?????????????????? Rolex DD President är bäst......:D
 

Genta

Cartier
Tycker DD på läderband känns väl så dressat. Det blir knappast en sportklocka bara för att den är tjockare än JLC Master Ultra Thin
 

Sond

Patek
Återigen sitter jag i situationen att jag inte vet vad för klocka jag ska ha ikväll. Ska på en fest som jag själv vill kalla något mellan formell och ”vanlig” fest. Skulle vilja köra guld. Men jag har ingen guld som passar för detta. Börjar känna att det verkligen är dags att ta tag i mitt liv..:D.
IMG_0130.jpg

Rolex Veryflat, DD eller guld DJ..? Så tänker jag nu när jag provar mig fram mot nästa objekt. Får helt enkelt överleva kvällen med någon av ovanstående..:cool:
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Återigen sitter jag i situationen att jag inte vet vad för klocka jag ska ha ikväll. Ska på en fest som jag själv vill kalla något mellan formell och ”vanlig” fest. Skulle vilja köra guld. Men jag har ingen guld som passar för detta. Börjar känna att det verkligen är dags att ta tag i mitt liv..:D.
IMG_0130.jpg

Rolex Veryflat, DD eller guld DJ..? Så tänker jag nu när jag provar mig fram mot nästa objekt. Får helt enkelt överleva kvällen med någon av ovanstående..:cool:

Jag röstar på Reverson för kvällens fest Sond!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Återigen sitter jag i situationen att jag inte vet vad för klocka jag ska ha ikväll. Ska på en fest som jag själv vill kalla något mellan formell och ”vanlig” fest. Skulle vilja köra guld. Men jag har ingen guld som passar för detta. Börjar känna att det verkligen är dags att ta tag i mitt liv..:D.
Rolex Veryflat, DD eller guld DJ..? Så tänker jag nu när jag provar mig fram mot nästa objekt. Får helt enkelt överleva kvällen med någon av ovanstående..:cool:

När blir en Expy 1016 fel? Aldrig:) d.v.s. köör på den.
Ha en trevlig kväll!
 

andheg

Rolex
2-Faktor
Jag känner att jag skull vilja ha en gulddress. Av någon anledning har jag växt ifrån mina vintage Seamaster. Troligen för jag använt dem så mycket till vardags.

Funderar på en DD head-only som gärna får vara vintage. Men funderar på om det finns något annat. Spanade ett tag efter VC men de blir lätt väldigt dyra och jag känner en viss osäkerhet kring service på dem. Dessutom funderar jag på om DD verkligen är en dress? Eller är det en hybrid i ordets mest positiva lydelse? Och om det är så så kan man väl säga att den passar in i dress..:) Kollar lite på DJ i guld också.

Så, vad är alternativen för mig i gulddressklassen? Den ska helst inte vara större än 36 mm. Inte allt för tjock men rund. Användningsområden är just dressurets mest klassiska arenor; middagar, mottagningar etc. Kostym är då den givna klädseln.
köp min:)

https://klocksnack.se/threads/tag-heuer-3000.22207/
 

Apansson

Torpare
Riktigt snygg bild och klocka. Den blåa nyansen ser mycket finare ut än vad jag kunde föreställa mig (eller se på Omegas produktbilder). Vad har den för diameter?
Kul att du gillar den!
Den är 39,5mm, så ganska stor dressare. Dock känns den inte jättestor i och med den märks tavlan. Tavlan är grym, det är omöjligt att fotografera den för att det blir såna reflektioner i glaset, men den skimrar från ganska klarblå i solljus till nästan svart i vissa vinklar.

Om du bor i stockholm tyckte jag mig se en i Rob Engströms monter inne i butiken häromdagen.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Sond du behöver låna min Lapis en dag på jobbet! :)

Har försökt lura på dig den tidigare men du verkar svårflirtad :)
 
Topp