• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Reize

Omega
Only God Forgives.

Konstig film.
Winding Refn är fan det bästa som kommit ur Danmark sen von Trier. Vilket i sin tur för mig in på den senaste bra filmen jag såg; Melancholia, grym. Rekommenderas till alla som gillar art house.

Någon som sett The Grandmaster? Hur står den sig mot andra Wong Kar Wai-filmer?
 

A.Gold

Omega
Senast såg jag this is the end, en film som gav en del garv trots att den spårade ur totalt. Kan även tilläggas att jag avskyr sci-fi även om denna inte var en seriös sådan. Sjukt svår-ratead film också, tror att ni som har sett den kan hålla med!


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free
 

meo_swe

Audemars
Och iom att sambom är borta för kvällen så är det whisky och film som gäller. Har ni inte sett Ethernal sunshine of the spoless mind så gör det. En otroligt överjävla bra film där Jim Carrey får visa sina otroliga skåderspelartalanger, och som även har en bra och tänkbar story.

Om ni kunde radera minnet från en person, alltså helt ta bort den människan ur ditt minne. Skulle du?
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Pacific Rim ger jag inte mycket för men såg däremot Rush i fredags som jag verkligen kan rekommendera. Dåligt med racingklockor tyvärr men en del Heuer-loggor att spotta.
Har hört massor som sett den nu i helgen och alla har verkligen älskat den, tror jag kommer göra det också! Låter fett! :D
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ang. Pacific Rim: ta mig fan sämsta filmen på år och dar'!!!! Fick kräksmak i munnen, så pinsam var den!
 
  • Like
Reactions: pnt

CptSlow

Rolex
2-Faktor
Det sista jag såg i modern väg var World War Z och det var en bedrövlig upplevelse. Jag är inte den som sitter och hänger upp mig på saker i onödan, men jag hade väldigt svårt att komma över att Brad Pitts karaktär satt och reste över hela världen för att prata med folk när han lika gärna kunde gjort det över radio/satellittelefon. Rimligen har man inte så mycket olja/flygplan efter zombieinvasionen att man kan prioritera personliga möten bara för att det känns bra? Utan att gå in för mycket på spoilers så kändes hela handlingen med hans familj rätt meningslös den också. Tydligen ska boken vara mycket bättre har jag fått höra.

Utöver det finns ju en inbyggd problematik i att göra en zombiefilm som sommarblockbuster med medföljande PG13-åldersgräns. Nä, ge mig en gammal klassiker som Return of the Living Dead any time. Eller om det ska vara av nyare snitt så gillade jag Dawn of the Dead-remaken som kom någon gång i mitten på 00-talet.
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
The Frozen Ground.
Riktigt fängslande film som bygger på en sann berättelse om en av USA:s värsta seriemördare.
Nicolas Cage har skärpt till sig...och med John Cusack som massmördare så blir det helt ok! får 7/10.
 

A.Gold

Omega
Jag har börjat se om bondfilmerna, såg thunderball igår och blev överraskad över att breitling våldsgästade. Idag blev det you only live twice. Jävligt bra idé att se om dem måste jag säga!
 
Senaste på bio har varit:

We're the Millers (Familjetrippen)
Var otroligt skeptisk mot denna film men får man se den gratis då tjejen jobbar på bion säger man la inte nej om man får går på något man vill se efteråt! Dock överraskade den mig glatt och innehöll många hysteriskt roliga scener, men känns som om man sett den innan typ.

Nästa var då...

White House Down
Action, pangpang osv! Ganska bra, skulle man döpt om ett par karaktärer och ändrat några småsaker så skulle det varit en Die Hard. Typ före eller strax efter Nakatomi Plaza.
Hursomhelst underhållande och gillar man die hard-stuket så är den klockren.

Senaste vart då...

Rush!
Mycket bra film, även om man som jag är för ung för att ha upplevt det irl och typ avskyr modern F1 (det bara typ dog för ett par år sedan i mina ögon), så fångar den känslan och man rycks med i filmen. Själva racingen, eller avsaknaden av den, är både bra och dålig. Själva scenerna med racing kunde varit bättre men höll över lag, men samtidigt gjorde avsaknaden det till en film man kan se med vem som helst, oavsätt om de har någon kärlek för racing eller inte!

Annars har jag sett This is the end senast, den vart galen, rolig och flippad. Gillar man Seth Rogen så är den en fulpott typ!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Var bara tvungen att se om NAPOLEON DYNAMITE , ruskigt rolig rulle, halvflummig, halvnördig film och den får mig att skratta varje gång! Ett måste ses för folk som gillar komedier :D, jag sätter betyget 9/10 , kan vara 8.5 men det får ni andra avgöra MoaHahaha :p
 

Watch out

Cartier
°BELLFLOWER°
-En film om vänskap, kärlek och relationer-

..plus hemmabygda eldkastare, en Volvo 240 med whiskeytank och monsterbilar för apocalypsen!​
Bellflower_medusa2%255B10%255D.jpg
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Såg Der Untergang igårkväll. Vilken otroligt stark berättelse. Att jag inte fått tummen ur och sett den innan är helt obegripligt. Bruno Ganz gör ett fenomenalt porträtt av führern själv. Från en tystlåten och darrande gubbe till en hatisk, desperat diktator med en röst som kan få ett helt land att lyssna. Filmen är ju nästan 10 år gammal nu men rekommenderar alla som inte sett den att ta en titt. Finns på Netflix!
 

John R

Panerai
Lite sen på bollen men såg snabba cash II och gillade den mycket. Här badades det i socialrealism och kliniskt våld. Skönt att
slippa stureplansromantiken.

Såg även Hitchcock nyligen där Antony Hopkins gestaltade skräckmästaren. Helt ok!

/John R
 

meo_swe

Audemars
Var bara tvungen att se om NAPOLEON DYNAMITE , ruskigt rolig rulle, halvflummig, halvnördig film och den får mig att skratta varje gång! Ett måste ses för folk som gillar komedier :D, jag sätter betyget 9/10 , kan vara 8.5 men det får ni andra avgöra MoaHahaha :p
En helt underbar film som får en att undra vem som är mest patetisk i hela filmen. Jag har fö. En vote for pedro tshirt hemma:)
 
Topp