• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Jag såg filmen Snabba Cash och fantiserade att jag var några av de grabbarna, eftersom det är fett med respekt att ha pengar, snygga kläder och klockor.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Såg Captain Phillips på bio igår, rekommenderas starkt! Slutscenen enbart ger med all säkerhet Hanks sin sjätte Oscarsnominering. Övriga skådisar imponerade även dem, speciellt Barkhad Abdi som piraten Muse. Bra biofilm, gå och se!
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Såg Captain Phillips på bio igår, rekommenderas starkt! Slutscenen enbart ger med all säkerhet Hanks sin sjätte Oscarsnominering. Övriga skådisar imponerade även dem, speciellt Barkhad Abdi som piraten Muse. Bra biofilm, gå och se!
...tss överklass
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor

Är det överklass att gå på bio månne..... har du inte råd med det.... ja då förstår jag att mkt här sticker i ögonen. Har lite biocheckar över, skickar gärna över ett par st om du vill ha? Vill föregå med gott exempel bara.... ett litet bevis på att överklassen kan sträcka ut en hjälpande hand.... vi drar vårt strå till stacken.... en enkel solidarisk gest i all välmening....
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Är det överklass att gå på bio månne..... har du inte råd med det.... ja då förstår jag att mkt här sticker i ögonen. Har lite biocheckar över, skickar gärna över ett par st om du vill ha? Vill föregå med gott exempel bara.... ett litet bevis på att överklassen kan sträcka ut en hjälpande hand.... vi drar vårt strå till stacken.... en enkel solidarisk gest i all välmening....
Överklass enligt mig är en negativ klang på en viss livsstil och inte nödvändigtvis knutet till ekonomi. Killen ser ut som en snobb på avatarbilden, sorry.
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Nästan gick trollet obemärkt förbi i den här tråden, nästan...

Man of steel - klart bästa supermanrullen, påkostat och underhållande. 7/10.

Kick-Ass 2 - perfekt söndagsrulle. Önskar dock att Jim Carrey skulle fått lite mer plats i filmen. 6/10.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Överklass enligt mig är en negativ klang på en viss livsstil och inte nödvändigtvis knutet till ekonomi. Killen ser ut som en snobb på avatarbilden, sorry.

Så du dömer en människa utifrån en avatar? Låter inte så slugt, har följt dina inlägg och jag trodde ärligt att du var lite mer solid. Tråkigt att jag hade fel. Nåja.... livet stannar inte för det..... Hojta till om du ville ha biocheckarna....
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Så du dömer en människa utifrån en avatar? Låter inte så slugt, har följt dina inlägg och jag trodde ärligt att du var lite mer solid. Tråkigt att jag hade fel. Nåja.... livet stannar inte för det..... Hojta till om du ville ha biocheckarna....

Där avataren dessutom är en ikon för arbetarklassen, om jag inte ser fel. H U M O R.
 

Icaras

Rolex
Såg Captain Phillips i går :)
Filmen lämnade en hel del tankeställare när jag lämnade salongen. Skådespelarna gjorde ett riktigt bra jobb men många av scenerna kändes lite väl utdragna.

8/10
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Överklass enligt mig är en negativ klang på en viss livsstil och inte nödvändigtvis knutet till ekonomi. Killen ser ut som en snobb på avatarbilden, sorry.

Vet inte ens hur jag ska bemöta den kommentaren. Är det överklass att gå på bio? Jag fattar ingenting. Som Jacob dessutom skrev så är personen i fråga Noel Gallagher, en man som är allmänt känd för att vara en "working class hero".
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Såg Captain Phillips i går :)
Filmen lämnade en hel del tankeställare när jag lämnade salongen. Skådespelarna gjorde ett riktigt bra jobb men många av scenerna kändes lite väl utdragna.

8/10

Håller med om längden. Man kunde nog ha kortat ned filmen med runt 20 minuter och ändå behållit spänningen.
 

SSL

Audemars
OT: Inte film, men väl dock en serie: Bron på SVTplay. Började se säsong två och fastnade. Blev tvungen att ta hem säsong ett från 2011. Aspergers-snutbruden kan man inte låta bli att bli lack på, men samtidigt bli fascinerad. 4/5
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Vet inte ens hur jag ska bemöta den kommentaren. Är det överklass att gå på bio? Jag fattar ingenting. Som Jacob dessutom skrev så är personen i fråga Noel Gallagher, en man som är allmänt känd för att vara en "working class hero".
Okej, trodde det var du. Iallfall personen ser ut som en stekare eller liknande "överborgare".
 

leicaphile

Panerai
Överklass enligt mig är en negativ klang på en viss livsstil och inte nödvändigtvis knutet till ekonomi. Killen ser ut som en snobb på avatarbilden, sorry.

Du har helt rätt, köpte en Orient från puonti och när jag skulle hämta den satt han på sin balkong och kastade femhundringar till pöbeln nedanför och skrattade när de slogs om pengarna.. fy fan alltså
 
  • Like
Reactions: pnt
Topp