• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Zuuki

Cartier
2-Faktor
Såg Turtles 2 igår. Megan Fox är ljuvlig att vila ögonen på som alltid och humorn finns där som väntat. Den får 6 av 10 vårtsvin.
 

Falken

Panerai
Såg The Big short för andra gången. Lite störigt att Steve Carell rockar en subc trots att händelserna utspelar sig innan den släpptes. Men annars sjukt bra rulle! ;)
 

Josef B

Bestraffaren
Pride and prejudice and zombies.
Baserad på boken/filmen Pride and prejudice som är en snarkfilm om man nu inte är kvinna. Trodde att zombiefilmen skulle bli ett roligt inslag, trodde fel. Betyg 3/10 imbd.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Pride and prejudice and zombies.
Baserad på boken/filmen Pride and prejudice som är en snarkfilm om man nu inte är kvinna. Trodde att zombiefilmen skulle bli ett roligt inslag, trodde fel. Betyg 3/10 imbd.
Ha, ha. Jo, det kunde man ha gissat. Har du nu sett "tjejfilmen" med Kiera N så är du väl inte sugen på ytterligare en variant. Men annars så kan jag rekommendera TV-serien - mycket bättre.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Saló eller Sodoms 120 dagar.
I regi av Pier Paolo Pasolini
En riktig feelgood rulle, något man ser med hela familjen och blir varm i själen av!
Rekommenderas starkt.


Lördags-humor... Jag vet att filmen är en klassiker och skall kommentera dåtidens Italien, men det är en orgie i sadism och definitivt inget som man tittar på med sin partner såvida partnern har samma smak i filmer. Jag tyckte den var ganska kass.
 

meo_swe

Audemars
Lördags-humor... Jag vet att filmen är en klassiker och skall kommentera dåtidens Italien, men det är en orgie i sadism och definitivt inget som man tittar på med sin partner såvida partnern har samma smak i filmer. Jag tyckte den var ganska kass.
120 dagar av sodom är ju dock en bok skriven på 1700-talet av den galna britten Marquise de saade eller hur han stavar... han skrev fö. Boken i fängelse. Jag förstår varför han satt där...
Störd jävla bok
 

ScubaKing

Audemars
Lördags-humor... Jag vet att filmen är en klassiker och skall kommentera dåtidens Italien, men det är en orgie i sadism och definitivt inget som man tittar på med sin partner såvida partnern har samma smak i filmer. Jag tyckte den var ganska kass.

Ja givetvis lördags-humor. Jag tyckte även jag den var under förväntan.
 

tobb3

Omega
Såg här i dagarna Embrace of the Serpent (El abrazo de la serpiente). Riktigt bra film, intressant manus, regissör med respekt för urpsrungsbefolkningen. Riktigt bra Soundtrack också! Full pott hos mig.

 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Hade inte stora förväntningar men blev glatt överraskad.
image.jpeg
 

Smulan

Rolex
Independent day. Inte alls bra. Skaplig i början men sajpade ut totalt mot slutet 2/5.

Gravity. Snyggt gjort med viss spänning men saknar det lilla extra och får en svag 4/5

2001 en rymdodyssé. Sjukt bra klassiker 5/5

Letar efter bra Sci-fi om någon har tips ..?
 
Topp