• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

Josef B

Bestraffaren
Såg idag en trevlig feelgood klassiker med Robbin Williams från 80-talet.
6/10
p9389_p_v8_ab.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Såg om en av mina absoluta favoritfilmer igår, kanske top 3 till och med. Ryan Gosling är som vanligt vansinnigt bra men hela ensemblen är strålande och filmen får 10 av 10 uppblåsbara Barbaras. "Lars and the real girl" heter den, och trailern spoilar en del om du har tänkt att se den. När jag förresten är inne på Ryan Gosling så kan jag tipsa om en film till, "Blue Valentine" där han och Michelle Williams gör huvudrollerna. Den är också definitivt top 3 av alla filmer någonsin, men om Lars and the real girl är feel good så är det här riktig feel bad. Nyförälskade par rekommenderas att Inte titta på den :) Betyg, 10 av 10 skilsmässohandlingar.


 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har precis tittat klart på "Defendor" från 2009 med bland andra Woody Harrelson. Kanske en bagatell, men en guldkantad sådan som lämnade en varm känsla efter sig :) Betyg: 4,5 av 5 superhjältetrikåer.

 

ScubaKing

Audemars
Såg om en av mina absoluta favoritfilmer igår, kanske top 3 till och med. Ryan Gosling är som vanligt vansinnigt bra men hela ensemblen är strålande och filmen får 10 av 10 uppblåsbara Barbaras. "Lars and the real girl" heter den

Jag såg precis den här filmen, på din rekommendation. Det enda jag undrar är vad du har rökt och hur mycket?! Det var den sämsta filmen jag någonsin har sett i hela mitt liv! Jag kunde inte ens se klart.

Den är inte rolig, inte ens lite, det är inte en drama mer tragisk, handlingen är under all kritik, skådespelet är väl OK, killen som uppenbart är gravt störd spelar rätt OK, hans brors fru är den som spelar "bäst".

Bara en oerhört seg och tragisk rulle om en störd ung man som alla hjälper till att göra ännu stördare eftersom dem matar hans sjukdom och delusion.

Den får en uppblåsbar barbara av mig, om ens det. Fy fan vilket skräp!!

3914c4707f17fdeb7bcc6e32d356558e.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag såg precis den här filmen, på din rekommendation. Det enda jag undrar är vad du har rökt och hur mycket?! Det var den sämsta filmen jag någonsin har sett i hela mitt liv! Jag kunde inte ens se klart.

Den är inte rolig, inte ens lite, det är inte en drama mer tragisk, handlingen är under all kritik, skådespelet är väl OK, killen som uppenbart är gravt störd spelar rätt OK, hans brors fru är den som spelar "bäst".

Bara en oerhört seg och tragisk rulle om en störd ung man som alla hjälper till att göra ännu stördare eftersom dem matar hans sjukdom och delusion.

Den får en uppblåsbar barbara av mig, om ens det. Fy fan vilket skräp!!

3914c4707f17fdeb7bcc6e32d356558e.jpg


Haha, det är ju underbart att alla har olika smak :) Ska lägga in en brasklapp nästa gång jag tipsar om en feelgood-film att Pasolini-fans ej behöver göra sig besvär :p
 

ScubaKing

Audemars
Eftersom jag inte bara vill klaga på filmer så kommer här en film som är oerhört bra och sevärd..

Body of Lies
Filmen handlar om en CIA-agent skickas till Jordanien för att spåra en eftersökt terrorist. När han får hjälp av en av Jordaniens hemliga agenter skapas ett nervöst professionellt förhållande som leder till både kulturella och moraliska konfrontationer mellan de båda männen.
8 av 10 enligt mig.

hero_EB20081008REVIEWS810089997AR.jpg
 

ScubaKing

Audemars
Haha, det är ju underbart att alla har olika smak :) Ska lägga in en brasklapp nästa gång jag tipsar om en feelgood-film att Pasolini-fans ej behöver göra sig besvär :p

Det där med Pasolini var ju bara ett skämt, det är ju en skräprulle utan dess like Salo. Jag har sett den en gång och snabbspolade igenom den. Den är till och med sämre än denna ovan :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det där med Pasolini var ju bara ett skämt, det är ju en skräprulle utan dess like Salo. Jag har sett den en gång och snabbspolade igenom den. Den är till och med sämre än denna ovan :D

"Killen" som du refererade till kammar nog förresten hem en Oscar i år ;) Tittade du på The Whistleblower? Tänkte att om du gillade den så ligger jag ju i alla fall på plus minus noll :)
 

ScubaKing

Audemars
"Killen" som du refererade till kammar nog förresten hem en Oscar i år ;) Tittade du på The Whistleblower? Tänkte att om du gillade den så ligger jag ju i alla fall på plus minus noll :)

Har inte sett Whistleblower ännu men vill se den, också på din rekommendation tidigare. Tror jag kommer gilla den, men den känns rätt mörk med tanke på temat o.s.v. Är det jobbig, sorgsen, ledsam?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har inte sett Whistleblower ännu men vill se den, också på din rekommendation tidigare. Tror jag kommer gilla den, men den känns rätt mörk med tanke på temat o.s.v. Är det jobbig, sorgsen, ledsam?

Frustrerande är väl det ord jag först kommer att tänka på. Rachel Weisz är en av mina absoluta favoriter, och ytterligare en kvalitetsfilm med henne i samma anda är ju The Constant Gardener som jag varmt rekommenderar om du inte har sett den. EDIT: Hon vann en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll för den filmen.

 

ScubaKing

Audemars
Frustrerande är väl det ord jag först kommer att tänka på. Rachel Weisz är en av mina absoluta favoriter, och ytterligare en kvalitetsfilm med henne i samma anda är ju The Constant Gardener som jag varmt rekommenderar om du inte har sett den. EDIT: Hon vann en Oscar för bästa kvinnliga huvudroll för den filmen.


Har sett The Constant Gardener, tyckte den var OK, inte mer. Kolla rullen jag rekommenderade ovan, Body of Lies. Det är samma tema nästan, men MYCKET bättre :) En annan bra med Leonardo är Blood Diamond. Den är grym :)
 

Veratio

Cartier
Tyckte också att "Lars and the real girl" var riktigt bra! Nu var det länge sedan jag såg den.

Såg "Hunt for the Wilderpeople" igår. Gillade skarpt, var en härlig film.

Såg "Keeping up with the Jonses" häromdagen. Var ok som morgonfilm och 14-åriga plastsonen älskade den. Sambon slutade se.

Såg "Magnificent Seven". Gillar man, som jag, Westernfilmer, så är den ok. Men ingen höjdarrulle.

Såg "Mechanic - Resurrection". Den var ok, underhållande. 14-årige plastsonen älskade även denna. Sambon slutade se.
 

ScubaKing

Audemars
Tyckte också att "Lars and the real girl" var riktigt bra! Nu var det länge sedan jag såg den.

Såg "Hunt for the Wilderpeople" igår. Gillade skarpt, var en härlig film.

Såg "Keeping up with the Jonses" häromdagen. Var ok som morgonfilm och 14-åriga plastsonen älskade den. Sambon slutade se.

Såg "Magnificent Seven". Gillar man, som jag, Westernfilmer, så är den ok. Men ingen höjdarrulle.

Såg "Mechanic - Resurrection". Den var ok, underhållande. 14-årige plastsonen älskade även denna. Sambon slutade se.

Jag kan verkligen inte förstå vad det är ni gillar med "Lars and the real girl". En hel stad som ändrar sina liv på grund av en plastdocka, en plastdocka som körs till sjukhuset med ambulans och sedan läggs in på akuten.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag kan verkligen inte förstå vad det är ni gillar med "Lars and the real girl". En hel stad som ändrar sina liv på grund av en plastdocka, en plastdocka som körs till sjukhuset med ambulans och sedan läggs in på akuten.

Jag tror inte att jag kommer lyckas argumentera mig till att få dig att gilla den vad jag än skriver :) Och däri ligger väl tjusningen med all typ av kultur, att olika yttringar slår an olika strängar i oss alla. Objektivt skulle jag ju kunna hävda att den har stabila 7,4 på Imdb och att manuset åtminstone höll för att Oscarsnomineras, men det spelar ju som sagt ingen roll om den inte träffar rätt hos dig. För mig är det en film bland annat om hur långt man kan gå för sina medmänniskor, att det finns plats även för de som faller utanför den gängse normen och att man kan läka med hjälp av andra. Nu blev det ju kanske något flummigt, men det är en film som för mig inte bara är fantastisk utan också får ett större existensberättigande för varje år som går och hjärndödheten, ytligheten och egoismen breder ut sig i samma takt som en tryckvåg efter en atombomb.
 

Ivar31

Cartier
Såg "Lion" på bio igår, inte mitt eget val ska jag villigt erkänna, sambon vann den här gången, men det är inget jag ångrar. Otroligt fin film, inget ögat var torrt i den där biosalongen så mycket kan jag erkänna. :oops:
Rekommenderas!
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Såg precis om Vanilla Sky med bland andra Tom Cruise och Penélope Cruz. Grymt bra film men ett riktigt bra soundtrack.
Det är den typ av film som med fördel kan ses om och som blir bättre och bättre för varje gång.

 

Ekstrand

Cartier
Skriver mina top3 filmer, haka gärna på då jag behöver lite tips!

1. Requiem for a dream
2. Memento
3. Interstellar

(Skulle gärna ta med ett serieavsnitt av från black mirror om det inte vore en serie ((s.2 ep. 4)) se skiten!)
 
Topp