• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken film såg du senast?

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Jag blev faktiskt ganska besviken av la la land. Jag gillar musikaler, så den var ju självklart bra. Men inte Oscarsvinnarbra.
Karaktärerna kändes lite platta och karaktärsutvecklingen var keff imo.
Däremot gillar jag introt sjukt mycket:)

Såg A cure for wellness här om dagen. Grafiskt oroväckande på det bra sättet. Man pendlar i teorierna väldigt ofta. Lite mycket shelter Island ibland, men filmen är jävligt sevärd. Inga jumpscares vad jag minns, men en närmande känsla av obehag över tid. :)

Kanske får man större upplevelse om man ser filmen på bio, jag såg den på planet. Slutet var hafsigt och kasst. Som om regissören kände att han måste knyta ihop trådarna och visste inte riktigt hur han skulle göra.
Däremot blev jag väldigt imponerad av Gosling som lärde sig spela piano på 3 (!) månader.
 

Edin

Panerai
p5162_p_v8_aa.jpg


En rätt fåordig film då första dialogen kommer 38 minuter in. Men sjyssta bilscener finns det i massor av, speciellt öppningsscenen med en tidig Porsche 911. Magisk bilmodell...
 

meo_swe

Audemars
Kanske får man större upplevelse om man ser filmen på bio, jag såg den på planet. Slutet var hafsigt och kasst. Som om regissören kände att han måste knyta ihop trådarna och visste inte riktigt hur han skulle göra.
Däremot blev jag väldigt imponerad av Gosling som lärde sig spela piano på 3 (!) månader.
Tjejen var hatisk resten av kvällen efter vi sett den, så jag tror det är min kärlek för musikaler som gjorde att det inte sög för mig. Jag kände inte att den var värd att se på bio måste jag erkänna. Mer en film man ser hemma med ett glas vin och respektive en fredagskväll.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Riktigt bra film , hemsk som fan. Blev så jävla förbannad på vissa karaktärer i filmen så man hade lust att hoppa in i filmen och gå bärsärk ...
IMG_0566.PNG
 

Josef B

Bestraffaren
Guardians of the galaxy 2
Här längtat efter denna rulle efter jag sett 1:an. Bra aktion, komedi och tidsfördriv. Lär se om den när den finns på Blueray. IMDB 8/10.
guardians-of-the-galaxy-2-poster.jpg
 

meo_swe

Audemars
Jag och Kärringen såg precis Sicario.
Handlar om en FBI-Agent som blir erbjuden att Jobba i en task force som skall Jaga en Kartellboss. Skall man se en film för en massa action är inte detta filmen. Actionscenerna fanns absolut, men de var ganska korta, och råa. Exakt så som jag gillar dem. Elaka till och med. Precis som jag gillar dem.
Filmen hade inga egentliga vinnare, och likt t.ex. Tinker Taylor Soldier Spy så kan man ju börja fundera om vilka egentligen är goda och onda, hur och om vi kan påverka så stora komplexa saker som t.ex. länder eller karteller. Ja gillade filmen som fan. Benicio Del Toro gjorde en sjukt bra prestation som en skum, Mexikansk, "Spook".

Frugan gillade inte filmen lika mycket, men en stor del för det var för att hon inte förstod alla saker, t.ex. när det talades om ROE eller DOD eller DOJ och liknande.
Filmen får en stark 3.5. Skulle gärna sett lite mer efterarbete, och "vad hände sen" mot vad som skedde nu. Men klart jävligt sevärd!

MV5BMjA5NjM3NTk1M15BMl5BanBnXkFtZTgwMzg1MzU2NjE@._V1_UY1200_CR85,0,630,1200_AL_.jpg
 

Leif

Cartier
Såg precis Snowden (visselblåsaren).
Intressant att se hur det gick till och varför. Ingen jättebra film men intressant. 3 av 5 Christer Petterssons i betyg.
 

Fredde76

Omega
Jag och Kärringen såg precis Sicario.
Handlar om en FBI-Agent som blir erbjuden att Jobba i en task force som skall Jaga en Kartellboss. Skall man se en film för en massa action är inte detta filmen. Actionscenerna fanns absolut, men de var ganska korta, och råa. Exakt så som jag gillar dem. Elaka till och med. Precis som jag gillar dem.
Filmen hade inga egentliga vinnare, och likt t.ex. Tinker Taylor Soldier Spy så kan man ju börja fundera om vilka egentligen är goda och onda, hur och om vi kan påverka så stora komplexa saker som t.ex. länder eller karteller. Ja gillade filmen som fan. Benicio Del Toro gjorde en sjukt bra prestation som en skum, Mexikansk, "Spook".

Frugan gillade inte filmen lika mycket, men en stor del för det var för att hon inte förstod alla saker, t.ex. när det talades om ROE eller DOD eller DOJ och liknande.
Filmen får en stark 3.5. Skulle gärna sett lite mer efterarbete, och "vad hände sen" mot vad som skedde nu. Men klart jävligt sevärd!

MV5BMjA5NjM3NTk1M15BMl5BanBnXkFtZTgwMzg1MzU2NjE@._V1_UY1200_CR85,0,630,1200_AL_.jpg

En av de bästa filmer jag sett på mycket länge. "Vad som hände sen" kommer vi förmodligen kunna se i uppföljaren Soldado som nu filmas.
 

meo_swe

Audemars
En av de bästa filmer jag sett på mycket länge. "Vad som hände sen" kommer vi förmodligen kunna se i uppföljaren Soldado som nu filmas.
SÅDÄR JA!

Jag gillade ex machina mer än denna måste jag erkänna. Annars är nog denna en av de bättre filmer som gjorts på länge.

Någon här som sett wonder woman förresten?
Hört att den skall vara det bästa DC släppt på länge...
 

Rojalisten

Panerai
Efterlysning

Letar efter en sci fiction film där ett monster är ombord ett skepp och startar trubbel. Jag såg filmen när jag var väldigt ung, inte äldre än 10 år. Detta måste varit på 90-talet. Kommer ihåg fragment att det var ett monster som hade röd köttig hud, kanske med endast ett öga och som kunde gå igenom väggar. Filmen slutar med att de får ut monstret/ Alien som följer efter rymdskeppet i slutändan. Jag kommer ihåg att denna film fan ärrade mig under många år, var livrädd. Någon som har en aning vilken film detta kan vara?
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Efterlysning

Letar efter en sci fiction film där ett monster är ombord ett skepp och startar trubbel. Jag såg filmen när jag var väldigt ung, inte äldre än 10 år. Detta måste varit på 90-talet. Kommer ihåg fragment att det var ett monster som hade röd köttig hud, kanske med endast ett öga och som kunde gå igenom väggar. Filmen slutar med att de får ut monstret/ Alien som följer efter rymdskeppet i slutändan. Jag kommer ihåg att denna film fan ärrade mig under många år, var livrädd. Någon som har en aning vilken film detta kan vara?
Inte en susning vad de är med tanke på årtal du pratar om men jag kommer att tänka på en ny film som heter Life. Den är ok och påminner lite om din bekrivning.
 

WBergdahl

Panerai
The Beach med DiCaprio

Riktigt bra rulle första halvan av filmen, sen spårar den en aning... Skulle den fortsatt i samma spår filmen genom så hade den lätt fått 8/10, men med tanke på urspårningen får den bara 6,5/10
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Efterlysning

Letar efter en sci fiction film där ett monster är ombord ett skepp och startar trubbel. Jag såg filmen när jag var väldigt ung, inte äldre än 10 år. Detta måste varit på 90-talet. Kommer ihåg fragment att det var ett monster som hade röd köttig hud, kanske med endast ett öga och som kunde gå igenom väggar. Filmen slutar med att de får ut monstret/ Alien som följer efter rymdskeppet i slutändan. Jag kommer ihåg att denna film fan ärrade mig under många år, var livrädd. Någon som har en aning vilken film detta kan vara?


Event horizon?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
The Fate of The Furious

Borde haft en varningstext om att ingen över 18 år bör se filmen. Jisses vilken smörja.
Charlize Therons sönderopererade ansikte = :dead:
 
Topp