Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilken flyger högst?

Diskussion i 'Diskussion' startad av 80talisten, 6 april 2013.

1. 80talisten
    Trådstartare

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    SBGR051

eller...

SBGR053

2. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

3. watchowner

watchowner Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Den vita tavlan.

4. Smulan

Smulan Biskop

Från:
    Stadsholmen
    Som stand alone den övre men valet beror ju också på vilka kläder/färger man använder. Jag hade därför valt svart :D

5. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Den med vit tavla! :)

6. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    +1

7. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Antar att det inte bara är en allmän fråga utan att du har funderingar på skaffa någon av dom.
    Du har väll svarta tavlor på dina andra ur (förvisso dykare) så antingen gillar du svar eller så är det kanske dags att bryta av med en vit. :)

8. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Röstar på vit tavla......

9. Buck

Buck Torpare

Den vita utklassar!

10. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Sjukt svårt egentligen, kommer nog rensa ut klocklådan såsmåningom och bara låta min MM300 stanna, samt lite andra personliga ägodelar... sbgr051 borde vara det givna valet då har man en svart och vit, men samtidigt är ju svart tavla som sbgr053 har en tidlös och en färg som funkar till det mesta.....

Wristshots här...

11. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Det där var ju inte wristshots det där var ju photoshops :D

12. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Haha hittade inga andra för stunden, det är från en japansk försäljningssida.. :)

13. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Ärligt talat så tycker jag SARB021 , (som jag råkar äga) är snyggare som modell, dock är det ju ingen GS såklart vilket inte går att jämföra,men utseendemässigt iaf är den snyggare tycker jag.
    Vissa GS modeller tycker jag lever lite för mkt på att dom just är GS men sedan är själva modellen rätt alldaglig.
    Att den där kanske är en helt annan i verkligheten vet jag inte, men wristshoten såg lite trist ut tkr jag.

Lite billigare också :) kan intyga att finishen är grym !

14. Crowolf

Crowolf Guest

Håller med! Den är bara lite..........ja va fan......snyggare helt enkelt! :)

15. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Nu var det nog inte dom bästa wristshotsen.. :) sen är det en helt annan finish på GS som är i en liga för sig... Sen var det Seikos måtto att en GS ska var så enkel, okompliserad till designen som möjligt... Men sen har ju Seiko på senare tid kommit med mera sportiga modeller som GMT SD:en och SD dykarna.

16. Tommytvigg

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Svart tycker jag flaxade högst.

17. Rber

Rber Biskop

051. Vad mäter denna? (Ja jag vet att jag kan googla men då måste jag fimpa Tapatalk på paddan först :mrgreen: )

18. oOAndersOo

oOAndersOo Bonde

Från:
    Glenntown
    Den vita utan tvekan.

19. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Kan intyga att finishen är väldigt hög på länk och boett samt att tavla och visare är mycket snyggare och mer genomarbetade på en GS. För mig som i princip dagligen använder samma klocka (har alltid bara haft en lite dyrare och en budget/beater) upplever jag den höga finishen som ett problem eftersom varenda liten mikrorepa/hairline stör mer. Jag tycker nog att den bör användas som en dressklocka eller åtminstone varvas ganska bra med andra klockor för att den inte ska ta för mycket stryk eftersom mycket av charmen försvinner då. Min GS kommer faktiskt få vandra vidare efter helgen helt enkelt pga. att jag inte tycker den lämpar sig för en OWG. Men räds inte, jag är övertygad om att ni kommer att få se bilder på den ändå ;)

20. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    37mm

Det kan jag tänka mig att det är som du säger, i mitt fall blir det att varava GS:en och MM300 och sen ha en beater (där kan nog Orienten få agera som beater) sen yttligare längre fram kanske en SubC också får göra plats i samlingen... Ska bli kul att se vem som kniper din GS iallafall!

21. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Det är redan klart vem som är arvtagare av den och även vad det blir för mig istället men givetvis sparas detta till en paketöppningstråd för att dryga ut spänningen :p

22. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag väljer ju alltid svart. Vita versionen gillar jag inte, men champagne-tavlan är väldigt fin.

23. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    finns det en GS 9S65 med champange-tavla?

24. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg
    Datejust II.

Nä, skojar bara. :mrgreen: Den vita tavlan är snyggast. Är det den som kallas för snowflake?

25. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    053:an

26. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    Snowflake är den som har referensen SBGA011, den har Spring Drive kalibern 9R65. S.L på vårat grannforum sitter på en sådan.

Tavlan är grym på den, men tyvärr går den bort för min del då den är av Titan och att Spring Drive GS-modeller är över budget... Men läcker, det är den verkligen...:)

27. Zed

Zed Swissera Forumsponsor

Från:
    Göteborg

Vad ligger en snowflake på i pris? Jämfört med den vita som diskuteras i tråden?

Snowflaken är faktiskt riktigt snygg, nog den enda Seikon som väcker någon form av habegär hos mig. Man är ju Rolexskadad. ;)

28. 80talisten
    Trådstartare

Från:
    Eskilstuna
    SBGA011 aka Snowflake listar på 57k i Sverige pris, men kan nog fås hem för runt 35k från Seiya Japan exlusive moms då dollarn är svag nu (dom har dock ingen inne just nu, men det går säkert att få en på förfrågan). De modeller som jag är intresserad av, SBGR051/53 listar på 37k i Sverige men kan fås hem för runt 20k från Seiya Japan exklusive moms.

29. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    1; är den där verkligen i titan? Just den LE versionen bara i så fall?
    2; ni snackar om en kille som inte ens repat sin clasp på sin mm300 på över ett år, så repor är inget bekymmer. Själv har jag beställt läder och spänna till min för vardagsbruk.
    3; alla dress-GS finns väl i champagne?

30. Den vita...

Mårtenssons ur Brookfield