• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken GMT ska jag köpa?

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Jag ska utöka klocksamlingen med en GMT och behöver smakråd angående vilket märke och modell jag ska köpa.
Idag är övervägande delen Rolex i samlingen så det skulle vara kul med andra förslag också, men samtidigt har jag en tendens att alltid falla tillbaks till Rolex så risken finns att jag ångrar mig om jag köper ett annat märke.
Grand Seiko är ett märke som jag funderar på, men värdetappet på dom är väl ganska stort om man köper nytt.
Kraven är i alla fall att klockan är ny eller nästintill och budgeten bör inte överstiga 70k.
Posta bilder och motivera gärna varför ni tycker att jag ska köpa klockan ni rekommenderar.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag skulle gått på den här.
Motiveringen är att jag tycker den är grymt snygg och lite rolig på samma gång. :)
pogmtwrist05.jpg

seamaster-whole.jpg
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Självklart ska du ha Rolex :):)
Nä, men här är min 116710LN.
Grymt nöjd och underbart kvalitet.
En ny listar 64.900:-
Men begagnat får du tag på för ca 40-45


ImageUploadedByTapatalk1415807496.823980.jpg
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Självklart ska du ha Rolex :):)
Nä, men här är min 116710LN.
Grymt nöjd och underbart kvalitet.
En ny listar 64.900:-
Men begagnat får du tag på för ca 40-45


ImageUploadedByTapatalk1415807496.823980.jpg
Jag har bara haft den med blå/svart vridring och den var riktigt grym.
Det enda jag inte riktigt gillar är dom blankpolerade mittlänkarna, riktiga repmagneter.
 

Rivalen

Rolex
Nu kan jag inte priserna, men jag skulle kolla upp en VanderGang Vlieger. Intressant och du får något på armen som få andra har och i enormt hög kvalite om man skall tro de som vet mer. För att kunna köpa den blir du tvungen att åka ner till fabriken i Dokkum, vilket lär vara en intressant upplevelse. GMT funktionen är enligt min uppfattning den bästa dvs 1-12, med särskild visning av om det är PM/AM om det inte sitter i ryggmärgen.

Lite mer här:
http://revo-online.com/up-in-the-air-van-der-gang-vlieger/

image-e1372666483256-672x900.jpeg
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Nu kan jag inte priserna, men jag skulle kolla upp en VanderGang Vlieger. Intressant och du får något på armen som få andra har och i enormt hög kvalite om man skall tro de som vet mer. För att kunna köpa den blir du tvungen att åka ner till fabriken i Dokkum, vilket lär vara en intressant upplevelse. GMT funktionen är enligt min uppfattning den bästa dvs 1-12, med särskild visning av om det är PM/AM om det inte sitter i ryggmärgen.

Lite mer här:
http://revo-online.com/up-in-the-air-van-der-gang-vlieger/

image-e1372666483256-672x900.jpeg
Den där har jag aldrig hört talas om förut. Jag tänker också att det är kul att ha det inte alla andra har,
men varför måste man åka ned till fabriken för att köpa den?
 
Topp