• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken hade du valt och varför?

-RI-

Patek
2-Faktor
En kul grej bara, om valet stod mellan en av dessa. Grand Seiko SBGJ001 eller Rolex Datejust 116200. Vilken hade DU valt och varför?
Jag behåller 116200, dock för att ett annat köp kommer göras för att komplettera just den.
IMG_20160719_164656.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Jag skulle gått på en 116200.
Anledningen till detta är den (förmodat) större varriationsmöjligheten genom länkar och tavlor.

Edit: jag är part i målet genom min dj.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Hi-beat är ju coolt! Jag hade behållit GS:en och skulle Rolex-suget bli svårt så skulle det nog tämligen enkelt gå att hitta en sådan.
 

Urkul

Cartier
Jag hade behållt GS'en för att tavlan är grymt cool, samt att det är en Hi-Beat.
Har haft en SBGE005, en Spring Drive, i övrigt mkt lik, ångrar ibland att jag sålde den.....
 

MånsT

Rolex
Grand Seiko får min röst. Dels för att 36mm är för litet för mig men främst för att GS imponerade på mig när jag själv ägde en.
 

vonhall

Rolex
Jag hade valt Seikon alla dagar i veckan! Detta för att den är mycket snyggare att titta på samt att den är större :)
 

LJS

Omega
GS. Hade hellre ägt den än en DJ. Bättre finish och mer dynamisk tavla, roligare klocka helt enkelt. Har inget emot DJ i övrigt, men mellan dessa två är det solklart för mig.
 

Ruben

Rolex
Beror på hur samlingen ser ut i övrigt. Som OWG - datejust. Pga att man kan byta tavla, länk m.m.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag hade nog också valt DJ då den är väldigt klassisk och håller i längden. Dock är det en fin GS du har. Blir nyfiken på vad ska du köpa för att komplettera din DJ?
 

Aubergine

Cartier
2-Faktor
DJ!!!! kännt på några Grand! Det är fan långt långt långt ifrån kvalite känsla mot varandra.
 
Vill säga GS för att vara lite annorlunda, men sen hade jag själv väl stått där så hade jag nog ändå valt Datejust.. Rolex är rolex som ovan nämnt
 

marw

Panerai
2-Faktor
DJn är bättre på alla sätt o vis!
Respekterar din åsikt men delar den inte. Jag har ägt flera moderna Rolex och ett par GS. Det enda som kvalitetsmässigt är bättre på Rolex är konstruktionen på länken och spännet. I övrigt skulle jag säga att GS slår Rolex.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Jag hade behållit DJ och köpt ett jubilee. Varför? För att den är en av de bästa rollarna, framförallt med svart tavla..
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Seikon! Ser ju 100 gånger roligare ut, på all sätt och vis. Hi-beat och GMT är inte heller fel :)

EDIT: Den Rollen är inte kul någonstans!
 

månljus

Panerai
Hade nog slutat med DJ för mig. Föredrar egentligen vita tavlor framför svarta och tycker att den där GS:en är jävligt fin med sin blåa GMT-visare men storleken och länken hade vägt över för DJ.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Hade behållit GS. Motiveringar är listade i alla andra svar sommsäger GS :)
 
Topp