• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken hade du valt? >>

Vilken hade du valt?

  • Sinn 356 på länk

    Röster: 8 3.6%
  • Omega speedy hesalite klassikern på länk

    Röster: 159 71.9%
  • Omega speedy hesalite Tintin på länk

    Röster: 25 11.3%
  • Sinn EZM13 på länk

    Röster: 16 7.2%
  • Sinn 103 hesalite på länk

    Röster: 13 5.9%

  • Totala väljare
    221

Chuck

Patek
2-Faktor
Jäjlar vad tid man för över när man vabbar!

Ok till saken. Tanken är att detta året men även 2017 ska bestå av 4 klockor sommar ska rotera under veckorna. Varit inne på att köpa en Bathyscape, BLNR GS eller annan lyxklocka och bli OWG. Men det håller inte, jag är sjuk och behöver några klockor att varva med.

Budget är satt till 30000kr exakt för ytterligare en klocka. Blir det pengar över köper jag inte mer klockor, köper all-inclusive +++ i sommar istället.
Detta finns på gång in, antingen är klockan inte tillverkad eller så ligger de på nåt slött fraktfartyg:

1. Seiko Turtle PADI - Primärt en samlarklocka som ska användas sparsamt samt försiktig.
image.jpeg


2. Casio F91W - Under radarn klocka, används primärt på jobbet och kundmöten där janten spökar.
image.jpeg

3. MKII Key West GMT - 6542 homage på länk som får tjänstgöra på årets olika utlandsresor. Användas sparsamt.
image.jpeg

4.???






Här är tanken att Casion och ytterligare en klocka ska användas mest under veckans dagar och ska vara en kronograf. Vad hade ni valt om ni föreställer er att alla klockorna kostar exakt lika mycket? Klockan ska vara ny.




1.Sinn 356 hesalite
image.jpeg


2. Omega speedy hesalite vanlig eller TinTin
image.png
image.jpeg


3. EZM13
image.jpeg


4. Sinn 103
image.jpeg


Vad hade du valt?
 

Gurgel

Cartier
Speedy Tintin tror jag. Men Sinn känns ju i ärlighetens namn roligare. Samtidigt ska man väl inte glömma vad som är verkighet på KS och vad som är verklighet utanför KS.
 

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Självklart en klassisk Speedy. Klockan som har allt, historia, klassisk design och massor med känsla. Klockan som passar på allt, länk, läder, nato och velcro. Som jag sa i speedmastertråden häromdan; den mest ikoniska kronograf som gjorts. Sen får Heuer och Daytonavännerna säga vad dom vill:cool:
 

tissoter

Audemars
Som nästan alla andra säger, Klassiska Speedy alla dagar. Känns som ett optimalt komplement till dina övriga pjäser.
 

CLT

Rolex
TinTin måste ju vara en utav dem fulaste klockorna Omega någonsin gjort...

Kör på en vanlig speedy. Det är safe.
Men Sinn 103 är roligare.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Givet förutsättningarna så skulle jag gå på en vanlig, klassisk speedy på länk (skulle byta ut länken mot en 1171-länk rakt av iofs).

Det sagt så tycker jag ändå att Sinn EZM13 är ballast! :D
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Röstar på klassiska Speedyn. Den har historia, är snygg och passar både på band och länk. Av Sinnarna gillar jag EZM13 bäst.
 

Andy McB

Rolex
Sinn är ju lite skojigare.. Är heller inget fan av för mycket text på tavlan.. Kan dock inte bestämma mig för vilken Sinn jag gillar mest...
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Kanske mainstream, men jag hade definitivt gått på en Speedy Pro. Klassisk och riktigt snygg!
Hade inte ens funderat på en variant av Speedy som t ex den med röd rand...
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Jäjlar vad tid man för över när man vabbar!

Ok till saken. Tanken är att detta året men även 2017 ska bestå av 4 klockor sommar ska rotera under veckorna. Varit inne på att köpa en Bathyscape, BLNR GS eller annan lyxklocka och bli OWG. Men det håller inte, jag är sjuk och behöver några klockor att varva med.

Budget är satt till 30000kr exakt för ytterligare en klocka. Blir det pengar över köper jag inte mer klockor, köper all-inclusive +++ i sommar istället.
Detta finns på gång in, antingen är klockan inte tillverkad eller så ligger de på nåt slött fraktfartyg:

1. Seiko Turtle PADI - Primärt en samlarklocka som ska användas sparsamt samt försiktig.
image.jpeg


2. Casio F91W - Under radarn klocka, används primärt på jobbet och kundmöten där janten spökar.
image.jpeg

3. MKII Key West GMT - 6542 homage på länk som får tjänstgöra på årets olika utlandsresor. Användas sparsamt.
image.jpeg

4.???






Här är tanken att Casion och ytterligare en klocka ska användas mest under veckans dagar och ska vara en kronograf. Vad hade ni valt om ni föreställer er att alla klockorna kostar exakt lika mycket? Klockan ska vara ny.




1.Sinn 356 hesalite
image.jpeg


2. Omega speedy hesalite vanlig eller TinTin
image.png
image.jpeg


3. EZM13
image.jpeg


4. Sinn 103
image.jpeg


Vad hade du valt?
Klassisk speedy. Jag har en tripple date om du skulle vara intresserad?
 
Topp