• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken hade du valt? >>

Vilken hade du valt?

  • Sinn 356 på länk

    Röster: 8 3.6%
  • Omega speedy hesalite klassikern på länk

    Röster: 159 71.9%
  • Omega speedy hesalite Tintin på länk

    Röster: 25 11.3%
  • Sinn EZM13 på länk

    Röster: 16 7.2%
  • Sinn 103 hesalite på länk

    Röster: 13 5.9%

  • Totala väljare
    221

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
image.jpeg
Tack, men primärt är det BNIB som gäller. Posta gärna en bild på den här i tråden, har nämligen ägt en sådan för länge sedan.
Dock är denna 39mm.
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
356 känns som det bästa komplementet till övriga tre. Boetten bryter mer jämfört med de andra.

Lägg därtill att 99% föredrar Speedyn. Ett argument i sig. Med fördel de andra, alltså.
 

Dexter86

Cartier
Skriver också under på klassiska Speedy !
Som någon annan skrev så är det bara klicka hem ett gäng band till den sen har du variation deluxe
 

Bane

Omega
Jäjlar vad tid man för över när man vabbar!

Ok till saken. Tanken är att detta året men även 2017 ska bestå av 4 klockor sommar ska rotera under veckorna. Varit inne på att köpa en Bathyscape, BLNR GS eller annan lyxklocka och bli OWG. Men det håller inte, jag är sjuk och behöver några klockor att varva med.

Budget är satt till 30000kr exakt för ytterligare en klocka. Blir det pengar över köper jag inte mer klockor, köper all-inclusive +++ i sommar istället.
Detta finns på gång in, antingen är klockan inte tillverkad eller så ligger de på nåt slött fraktfartyg:

1. Seiko Turtle PADI - Primärt en samlarklocka som ska användas sparsamt samt försiktig.
image.jpeg


2. Casio F91W - Under radarn klocka, används primärt på jobbet och kundmöten där janten spökar.
image.jpeg

3. MKII Key West GMT - 6542 homage på länk som får tjänstgöra på årets olika utlandsresor. Användas sparsamt.
image.jpeg

4.???






Här är tanken att Casion och ytterligare en klocka ska användas mest under veckans dagar och ska vara en kronograf. Vad hade ni valt om ni föreställer er att alla klockorna kostar exakt lika mycket? Klockan ska vara ny.




1.Sinn 356 hesalite
image.jpeg


2. Omega speedy hesalite vanlig eller TinTin
image.png
image.jpeg


3. EZM13
image.jpeg


4. Sinn 103
image.jpeg


Vad hade du valt?
EZM13 riktigt fin klocka måste jag säga, trots att jag inte har erfarenhet av just märket SINN men den var snygg!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Kände lite på en EZM 13 hos Erikson i Sumpan. Blev lite besviken på höjden och den något låga vikten.
Jag skulle hellre satsa på en Sinn 356:a med plexi. Speedy är ju snygg men lite stor med sina 42mm + att ALLA har en sådan ;)
 

cab

Audemars
2-Faktor
Speedyn måste bort tyvärr, du behöver en vattentät GMT klocka för 30k. Så du slipper använda MKII Key West GMT på dina resor.. :hungover:.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag lägger min röst på en klassisk speedy! Skippa länken, jag tycker inte den är speciellt bekväm. Satsa på lite schysta band istället! Eller kör på en FOIS vetja! :)

Speedyn måste bort tyvärr, du behöver en vattentät GMT klocka för 30k. Så du slipper använda MKII Key West GMT på dina resor.. :hungover:.
Ett tips är att läsa sista inlägget från TS innan man kommenterar i en gammal tråd. :)
 
Topp