• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken Hublot ? Alla råd tas tacksamt emot.

UNO

Panerai
Mest sugen på 44 mm BigBang men eftersom så många på KS vet så mycket så skriv gärna allt ni tycker och vet.

Motivera gärna, vilken med också varför, egna erfarenheter ?

BigBang ??? :
Super B: lite som namnet antyder ? :
KungPower, för stor ? :
7750 eller Unico ? :
ClassicFusion ? CF Chrono ?? :
Keramik, hårt men skört ? :
Band, dyra, svåra att få tag på ? :
 
Senast ändrad:

Portofino

Panerai
Enkelt. Hublot classic fusion Chrono aero ceramic. Galet snygg!
hublot-classic-fusion-black-ceramic-aero-chronograph.jpg
 
Dissa Big Bang enligt mig pga överpris av det man får.
CF eller Unico skulle jag köra på om man ska ha Hublot.
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Köpte en CF 42mm med krokopräglat gummi på Rob E, gillade den skarpt. Dock vandrade den vidare efter ca 1,5 månad.
 
Mest sugen på 44 mm BigBang men eftersom så många på KS vet så mycket så skriv gärna allt ni tycker och vet.

Motivera gärna, vilken med också varför, egna erfarenheter ?

BigBang ??? :
Super B: lite som namnet antyder ? :
KungPower, för stor ? :
7750 eller Unico ? :
ClassicFusion ? CF Chrono ?? :
Keramik, hårt men skört ? :
Band, dyra, svåra att få tag på ? :

Big Bang om du vill ha den 'riktiga' Hubbe looken, Classic Fusion om du vill ha lite mer åt dresshållet, men gillar båda skarpt!
 

Floffen

Panerai
Ice Bang är bäst om du bestämmer dig för en Big Bang enligt mig! Har själv varit inne på en sådan och känns förhållandevis smidig på armen trots sina 44 mm. Köper du beggat håller de sig ganska bra i värde också.
 

M021

Rolex
2-Faktor
BB evo eller en CF 42 skulle jag rösta för. Tror det absolut är bäst att satsa på Beggad
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Classic Fusion är den snyggaste modellen de har. Ogillar skelett och chrono modellerna. De är coola, men inget för min del. De är ju mer "hublot" Men gillar den dressade känslan CF ger. Fick klämma på ett ex under ett GTG och är imponerad av den. :)
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Hublot Chrono med kolfiber tavla är inte dum alls.. Hade varit trevligare om den haft ett inhouse verk
 

Mauritz

Rolex
Har det inte blivit någon Hubbe än?
Bild på min gamla Black Macig som fick lämna till förmån för annan klocka.
DSC00142.JPG

Skulle jag köpa en idag så skulle jag valt följande ( bild stulen från nätet ) lite av en graal.
Hublot-Big-Bang-18ct-Rose-Gold.jpeg
 
Topp