Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilken juvel ?

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av rogart-63, 27 juni 2015.

1. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Nån som känner igen den här modellen på juveler . Den ena är trasig .Sitter i balansen . Tydligen samma som sitter i Miyota 8200 .Men tyvärr var den för stor . Letar en ny ? Men vet inte vad jag ska söka på ?

DSC03969.JPG

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Vad är det för verk? Du får nog mäta om du inte hittar vilka värden det ska vara.

3. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Ett PUW60 verk . Googlat lite och kommit fram till att det nog heter Parashock . Men hittar inga som säljer delar . Seiko och citizen använder sig av dessa juveler tydligen ?

4. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Parashock är ju citizen seikos stötskydd, du borde kunna köpa på cousin bara du vet storleken på juvelen och hålet där tappen ska vila emot.
    Edit: det finns speciella mätbrickor i vilken du stoppar ner balansaxeln och testar dig fram vilken som passar bäst.

Tror det finns ett youtube klipp där mark visar hur man väljer ut en ny juvel.

rogart-63 gillar detta.
  5. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
  6. eriksson850

Från:
    烏普薩拉
    Ah, sorry. Såg inte att det var en del av stötskyddet du också behövde. Då är det nog lättast att försöka få tag på ett reservdelsverk och plocka från.

7. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Får nog bero .Köpte några gamla klockor och verk på tradera . Detta var ett av dom . Det var mest tänkt som reservdelsverk . Men alltid kul att se om man kan få snurr på nån gammal klocka .

eriksson850 gillar detta.
  8. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Var det såna verk jag köpte av dig @rogart-63? Jag är tyvärr på jobbet i ca 12 dagar till men om du vill kan jag kolla när jag kommer hem.

9. rogart-63
    Trådstartare

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Du menar dom gamla Citizen-miyota verken ? Om det var dom så har jag testat med parashock juvelerna från miyota verken . Hade några gamla lik kvar :) För stora tyvärr

swedesoc gillar detta.
  10. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Jepp, dom jag tänkte på.
    Well, får önska dig lycka till.