Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

vilken klocka ångrar ni att ni inte köpte när ni hade chansen!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Affe, 20 juli 2013.

1. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
  2. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Äsch marknaden på klockor är så stor, enda man kan störa sig på är om man missat en till ett bra pris !

3. Charles_

Charles_ Präst

En komplett 16610LV för $4500... :(

4. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping

På många andra kanske men inte just på denna Omegan..

5. Jokkmokkswe

Från:
    Sthlm
    Men, nog hittar du en, kanske inte till samma pris men bara sondera marknaden, kanske inte händer i år, men nån gång. Det är ju basen för samla äldre klockor, vet aldrig vad som KAN dyka upp. För det är just dealen man ångrar.

6. Jokkmokkswe

Från:
    Sthlm
  7. gruby

gruby Friends of KS

Jag ångrar att jag inte köpte Norrläningens Breitling Super Avenger för ca 20 kakor... Den är snäppet för stor och därför avstod jag vilket jag nu av någon konstig anledning ångrar :s Den pjäsen kan man fan slå ihjäl en människa med :p

8. rzc

rzc Stadsbo

En vintage Grand Seiko 6145–8000

vonbahr gillar detta.
  9. alfons

alfons Stadsbo

Cartier De Santos, ångesten är brutal....

Sent from my iPad using Tapatalk HD

10. Sond

Sond Friends of KS

Jag ångrar att jag inte köpte en Omega Triple Date Moonphase i guld som jag hittade till ett hyfsat(svindyr) pris i London. Jag hade lite extra pengar under den perioden så det var frågan om de skulle gå till en extra avancerad klocka eller in i huset. Då Omegan inte har liggande röd halvmåne utan en röd(eller om det var blå) datumvisare så avstod jag. Idag känns de pengarnas alternativanvändning som helt bortkastade men jag skulle njutit många gånger av den Omegan. Men jag är inte den som gråter över spilld mjölk så jag noterar bara att det blev inte någon sådan Omega. Och kanske var den för liten för att spendera stora pengar på..?

Icaras gillar detta.
  11. erolorhun

erolorhun Borgare

Från:
    Stockholm
    En vanlig jävla världens bästa vardagsklocka Rolex Explorer för 20k

12. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Du klarar nog av en så stor klocka, gruby ;)

13. gruby

gruby Friends of KS

Hahaha vad försöker du antyda ;)

14. mrMyagi

mrMyagi Sir Blabbermouth

Från:
    Burkina Faso
    Att den hade suttit hand i handske min vän!

gruby gillar detta.
  15. JS

JS Friends of KS

Skulle nog ha klippt easyriders vantage chrono när den låg på k&s....

easy rider gillar detta.
  16. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Missade dessa för några dagar sedan. Var på landet och glömde av dem... Alltså flera missar på kort tid, vilket blev för mycket för min arma klocksjäl! Fick flera ångest-/aggressionsattacker när jag insåg det. HELT sjukt, jag vet, då det inte rörde sig om några speciella grejjer :) Skyller på dålig dagsform eller något. Så om det var någon här som knep dessa, så har ni en "illamående" köpare här! Skjut iväg ett PM bara! SNÄLLA!

http://www.tradera.com/tissot-auktion_1917_186228852
    http://www.tradera.com/zheut-aldre-mekaniskt-herrur-med-kalender-guldfargad-auktion_341996_186214980
    http://www.tradera.com/certina-waterking-gold-pl-215-auktion_190111_186196995

17. botvidsson

botvidsson Stadsbo

Från:
    Sthlm
    En Rolex Datejust hos Chronomaster, min födelseårsklocka 1971 (typ). Velade något för länge - gone!
    :(

18. JayJay

JayJay Biskop

Sitter just nu och har lite ångest över huruvida jag ska ropa hem en klocka på bukten eller inte. Auktionen går ut om ett par dagar så vi får väl se om jag 1. Har en paketöppningstråd här om typ 10 dagar, 2. Skiter i det och är fortsatt happy, eller 3. Postar i den här tråden om några dagar med en länk och gråter ut.

19. oscaroscar

oscaroscar Präst

Låg 2 kermit på blocket i okt-nov 2012.
    Båda var sjukt bra pris på (~32-35'), försvann lika fort som de dök upp!

Kan dock varit nåt lurt med dem, den ena var ett arv och den andra skulle bort pga utlandsflytt. Så de va nog lika bra :D

eriksson850 gillar detta.
  20. Pleximannen

Pleximannen Stadsbo

Såg en Lemania Viggen på TTT för en del år sedan till ett kalaspris. Satt med ett färdigt mail redo att trycka på Send men tvekade av nån dum j**** anledning.

Rivalen gillar detta.
  21. Rivalen

Rivalen Friends of KS

Pleximannen, undrar om jag inte minns den annonsen. Nu vete tusan om man ser dem till salu öht? Skulle var så kul att äga en.

22. Nicklas.S

Nicklas.S Friends of KS

Jag har en släkting i U.S.A som tipsade mig om en new old stock Rolex ref 1530 för ett antal år sedan.
    Det var en pensionerad före detta ägare till en Rolex butik som hade haft den i sin samling över 30 år.
    Priset var 9000 usd om jag inte missminner mig, vilket får anses ganska ok för en i new old stock skick.

23. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Centraluret på skolan där jag arbetar.

24. Affe
    Trådstartare

Affe Una vida loca

Från:
    En annan del av Söping
    Jag håller med, den modellen är är Nice! Har kollat lite löst på ett liknande ur, Rolex refnr: 1630 .

Mårtenssons ur Brookfield