• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka anser ni mest prisvärd att köpa? Gillar båda jätte mycket!

Hej! Jag har kommit till den tiden i mitt liv då jag anser att det är dags att köpa min första "riktiga" klocka och skulle bli tacksam ifall jag fick er hjälp med mitt val. Det är två klockor jag har kollat på speciellt, dessa:
Tissot T Complication squelette
eller:
Invicta Subaqa Specialty Tourbillon (Gunmetal)
För mig är det självklart väldigt viktigt att klockan ska ha en så lång livslängd som möjligt men ha i åtanke att Tissot:en är dubbelt så dyr, dock är jag villig att betala den summan ifall det nu lönar sig. Har ni andra förslag för likande klockor som dessa jag funderar över får ni gärna länka dem till mig.
Första gången jag använder denna sidan eftersom jag är helt nu här så hoppas jag gjorde rätt!
MVH Jacob

Länk till bild
Invicta:
http://www.ebay.com/itm/New-Mens-In...31067&pid=100204&rk=15&rkt=30&sd=310900581570

Tissot:
https://www.google.se/search?q=Tiss...Fwww.twenga.nl*tissothorloge.html%2F;1024;640
 

Limpas

Cartier
Märkesmässigt så känns Tissot bättre alla dagar i veckan. Väldigt mycket bättre. Utseendet på klockorna har jag svårt att säga någonting om, men råder dig att tänka en extra gång innan du väljer klockor med den här designen (t.ex. skeleton där man ser urverket genom tavlan). Jag tror det är lätt att tröttna på det med tiden, och en mer "konventionell" design kommer stå sig bättre med åren :)
 

Parabellum

Rolex
2-Faktor
Hej och välkommen!
Ska du lägga ut sådana tusenlappar skulle jag dissa båda modellerna direkt.
Satsa på en Certina DS Action Diver alt. en Longines Hydroconquest om du vill ha kvalitetsklocka för 3-8000 kr (beroende på nytt/begagnat).
Det kommer ge dig mycket mer glädje i längden än de där "designklockorna".

Om du fortfarande är mållåst på någon av de två klockorna du länkade så är det Tissot alla gånger i veckan. Det är ett märke med bättre rykte.
Men mitt tips är som sagt att lägga dina surt förvärvade tusenlappar på en bättre klocka som dessutom har ett bättre andrahandsvärde om (NÄR..) du bestämmer dig för att flippa och köpa något annat :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Håller med föregående skribenter. Skelettklockor är speciellt. Råder dig till en begränsning/kompromiss tex en openheart, eller en öppen baksida.

Likt detta.
image.jpg


Edit: snubblade över denna också. Den kanske tilltalar dig.
image.jpg
 
Märkesmässigt så känns Tissot bättre alla dagar i veckan. Väldigt mycket bättre. Utseendet på klockorna har jag svårt att säga någonting om, men råder dig att tänka en extra gång innan du väljer klockor med den här designen (t.ex. skeleton där man ser urverket genom tavlan). Jag tror det är lätt att tröttna på det med tiden, och en mer "konventionell" design kommer stå sig bättre med åren :)

Tacksam för svaret! Dessa klockor passar mig väldigt bra i smaken och jag tröttnar aldrig av att kolla på dem, dock är det en bra sak att ha i åtanke! :)
 
Hej och välkommen!
Ska du lägga ut sådana tusenlappar skulle jag dissa båda modellerna direkt.
Satsa på en Certina DS Action Diver alt. en Longines Hydroconquest om du vill ha kvalitetsklocka för 3-8000 kr (beroende på nytt/begagnat).
Det kommer ge dig mycket mer glädje i längden än de där "designklockorna".

Om du fortfarande är mållåst på någon av de två klockorna du länkade så är det Tissot alla gånger i veckan. Det är ett märke med bättre rykte.
Men mitt tips är som sagt att lägga dina surt förvärvade tusenlappar på en bättre klocka som dessutom har ett bättre andrahandsvärde om (NÄR..) du bestämmer dig för att flippa och köpa något annat :)

Tack för ditt svar, får överväga :)
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Jag tror dom allra flesta på forumet skulle välja Tissot som märke över Invicta.

Invicta är för mig ett låg-kvalitetsmärke som livnär sig på att kopiera andra klockorstillverkares design.

Tissot gillar jag verkligen, mycket prisvärda ur. Nu är inte liknande "skelett-ur" min cup of tea direkt. Är det bara liknande du kan tänka dig? Du har lagt dig en en helt ok prisklass för att hitta ett bra ur skulle jag säga ändå.
 
Jag tror dom allra flesta på forumet skulle välja Tissot som märke över Invicta.

Invicta är för mig ett låg-kvalitetsmärke som livnär sig på att kopiera andra klockorstillverkares design.

Tissot gillar jag verkligen, mycket prisvärda ur. Nu är inte liknande "skelett-ur" min cup of tea direkt. Är det bara liknande du kan tänka dig? Du har lagt dig en en helt ok prisklass för att hitta ett bra ur skulle jag säga ändå.

Tackar för ditt svar! Jag har hört ett fler tal säga att dem inte anser invicta som ett bra märke. Skelett-ur är väl vad jag tycker mest om men jag är öppen för andra klockor också, har du något att rekommendera?
 

steffe

Rolex
Professional Dealer
2-Faktor
Som nämnt ovan är Certina DS Action Diver nice,

Annars gillar jag Seiko SXK007, mer kvalitetskänsla för pengarna är enligt mig svår att hitta :)

zEZ303V.jpg
 

Watchout

Omega
Ett annat förslag är ju att köpa en klocka med "see through caseback" Då kan du få en mer klassisk look som kanske varar länge men du kan ändå vända på klockan och njuta av urverket :)
Men gillar du skeleton så kör, jag hade valt Tissot av de två!
 
Topp