• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka anser ni mest prisvärd att köpa? Gillar båda jätte mycket!

Cryssarn

Rolex
Tourby:n har mycket mjukare linjer än vad Tissot klockan har, dem är väldigt jämnlika i finhet, tycker jag. Det är dock lättare med Tissot klockan eftersom den finns att köpa i affär i min stad, om något skulle krångla kan jag gå till dem utan att behöva skicka och så vidare.
gå och prova den om du inte redan gjort det. antingen känns den tillräckligt bra för köp, eller så är det inte riktigt vad du tänkt då....bara och leta vidare isf
 
gå och prova den om du inte redan gjort det. antingen känns den tillräckligt bra för köp, eller så är det inte riktigt vad du tänkt då....bara och leta vidare isf

Precis det jag har tänkt att göra men har har även läst reviews om den. Dem påstår att det tar ett tag för armbandet att formas/mjukna och efter ungefär en månads tid kände man knappt av att man hade klockan på sig. Jag ska absolut gå och testa den men köpet får bli någon gång efter sommarjobbet...
 

Cryssarn

Rolex
Precis det jag har tänkt att göra men har har även läst reviews om den. Dem påstår att det tar ett tag för armbandet att formas/mjukna och efter ungefär en månads tid kände man knappt av att man hade klockan på sig. Jag ska absolut gå och testa den men köpet får bli någon gång efter sommarjobbet...
om du ska vänta till i sommar så har du ju dessutom gott om tid att leta runt ;) mit tips är att försöka att inte snöa in sig för mycket. även fast det är en sån design du är ute efter så skadar det inte att se sig omkring. finns mycket fint där ute ;)
 
om du ska vänta till i sommar så har du ju dessutom gott om tid att leta runt ;) mit tips är att försöka att inte snöa in sig för mycket. även fast det är en sån design du är ute efter så skadar det inte att se sig omkring. finns mycket fint där ute ;)

Sån är jag absolut inte men har redan ett flertal "vanliga" klockdesigner och vill ha något som sticker ut. :)
 

Anden

Cartier
2-Faktor
En sak du får tänka på med Invictan är att den är enorm. 52mm i bredd och över 20mm tjock är det ingen liten pjäs vi snackar om. Tissoten är i betydligt mer hanterbara 43 mm och 12mm tjock.
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Av dem 2 Säger jag som alla andra Tissoten. Men att sen råda dig att välja en annan klocka är inte mitt jobb. Kan givetvis komma på ett gäng som jag själv skulle ha valt före dessa men smaken är som baken och det är ju kul. Gillar du skeleton så kör på det!
 

Stenman

Omega
Tissot, helt klart. Som tidigare nämnt så är Invictan minst sagt rejäl, men sen så verkar det vara strul med att få fram reservdelar till dom av vad jag har förstått.
 

stabil

Cartier
Välj den du gillar mest så blir nog allt bra, skulle dock råda dig till att du testar båda klockorna och inte bara går efter bilder.
 
C

China

Guest
Vet du någon hemsida med bra märke som säljer tourbillon klockor för, helst inte över 16 500? Just tourbillon klockor är vad jag gillar mest samt skeleton.
Tourby watches hemsida verker otroligt bra, lätt att hitta vad man letar efter och verkar lätt att kontakta dem.

Du hittar en del på länken nedan.

http://www.perpetual-watch.com/tourbillon.html

Är du villig att spendera lite mera, så har Sea-Gull ett brett sortiment (deras US shop). Men sök på Kinesiska Tao Bao för lägre priser. Handlar du från Kina så skaffa en s.k. Tao Bao agent, det kostar lite mera men är mycket säkrare.

http://www.usseagull.com/index.asp
 
Du hittar en del på länken nedan.

http://www.perpetual-watch.com/tourbillon.html

Är du villig att spendera lite mera, så har Sea-Gull ett brett sortiment (deras US shop). Men sök på Kinesiska Tao Bao för lägre priser. Handlar du från Kina så skaffa en s.k. Tao Bao agent, det kostar lite mera men är mycket säkrare.

http://www.usseagull.com/index.asp

Tack ska du ha, är kvalitén vid samma nivå som invicta klockan jag hade med i min tråd? Då skulle jag kunna köra på den, ifall jag bestämmer mig för en tourbillon, menar jag.
 
Jajamen detta har jag haft i åtanke och även mätt om min handled :).

Jag antar att du har enorma handleder om du tror dig kunna bära upp en så stor klocka!? Nästan så att man måste ha en "bred last"-skylt på ryggen om man ska ha den klockan på sig :)

Vad gäller utseendet på de två klockorna så är det bara du själv som kan avgöra vilken du skall köpa, dock tror jag personligen att du kommer ledsna ganska snabbt. Speciellt när du börjat hänga här på KS och får se alla fina klockor som passerar forumet.

Lycka till i beslutsfattandet.
 
Jag antar att du har enorma handleder om du tror dig kunna bära upp en så stor klocka!? Nästan så att man måste ha en "bred last"-skylt på ryggen om man ska ha den klockan på sig :)

Vad gäller utseendet på de två klockorna så är det bara du själv som kan avgöra vilken du skall köpa, dock tror jag personligen att du kommer ledsna ganska snabbt. Speciellt när du börjat hänga här på KS och får se alla fina klockor som passerar forumet.

Lycka till i beslutsfattandet.[/quote
Jag har rätt tunna handleder. Jag vet att den är stor men inte såå stor hehe :)
Tack för ditt svar!
 
Några korta tankar. Jag letade själv med ljus och lykta efter en rimligt prissatt skeleton och det är inget lätt uppdrag direkt.

Huvudproblemet är nog helt enkelt att det är en relativt nischad produkt och ovanpå det kommer det faktum att det är svårt att få till finish och själva skeletteringen utan att prislappen drar iväg rejält.

Mitt råd blir därför att titta just på nivån på finish innan du slår till. Den trista verkligheten är att många av de billigare klockorna med open heart eller skeleton inte har speciellt bra finish och då tror jag att risken finns att man tröttnar på klockan på sikt.

Mitt sökande slutade i att jag hittade två klockor som faktiskt var ordentligt skeletterade (dvs där urverket verkligen skurits ut och öppnats upp) och hade bra finish utan att kosta astronomiskt mycket – Baume & Mercier Classima Executives Skeleton samt Chronoswiss Opus. Mitt val föll på B&M då jag föredrar den utskurna urtavlan och egentligen inte var på jakt efter en kronograf för denna typ av klocka. Gillar den fortfarande även om den inte används så ofta (var väl egentligen aldrig planen heller) - det är något visst med skeleton, men lite av en acquired taste tror jag... Hoppas du hittar något du gillar.

5110696829_020fa34feb_b.jpg



5111299678_c915171872_b.jpg


5963208611_8ebed6c3a2_b.jpg
 

F-L-P

Panerai
Hej och välkommen.

Kolla upp hur det fungerar med service av invictan innan du slår till på en sån. tourbillon är oftast något man hittar på extremt dyra klockor så det kan vara så att prislappen på service är satt där efter.

Jag var också fascinerad av klockor med synligt urverk i början av min klockkarriär men har helt släppt det nu. om det skall vara så får det vara på baksidan och endast på dressklockor. Men smaken är ju olika.

Invictan måste väl vara mest prisvärd då man får en extremt billig tourbillon, men stor som en snusdosa vet jag inte om jag skulle klassa den som ett bra köp pga att den iaf i mina ögon är helt obärbar. här är en annan 52mms klocka. Ingen aning om hans armstorlek men ser enligt mig löjligt ut
PICT0076.jpg
 
Topp