• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka bar du på ditt bröllop?

Greven

Audemars
Bar min morfars Omega för att hedra hans minne.

FullSizeRender-2.jpg
 

JonasF

Omega
2-Faktor
En Tag Heuer, inte exakt som klockan på bilden men väldigt lik. Min första "riktiga" klocka som jag köpte för 15 år sedan. Sparade ihop till den på några månader efter att jag fått mitt första jobb. Klockan tillhör numera min fru som använder den dagligen.

ERX000975B-Tag-Heuer-Aquaracer-Chronograph_1.jpg
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hört det många gånger men aldrig förstått fördelen med.
Eftersom alla utgår från "worst-sase scenario" att ens egen far och mor är ens värsta fiende... hmmmm
Mkt väl kan din fru gifta sig med en ny karl, som sen ärver henne alt skiljs från henne och får hälften med sig ;) ..
För mig är "äktenskap" en överskattad och gammalmodig institution :) ... allt handlar ändå om kärlek och respekt ;)
Tack för tipset, btw ;)
Visst handlar det om kärlek. Men om man har barn då finns det juridiska fördelar med äktenskap. Om någon av föräldern dör så får make/makan hela arvet. Är man inte gift så kommer kommunens överförmyndare och bestämmer över barnens arvslott om de är under 18. Förhoppningsvis tycker han/hon att barnens arvslott trivs bäst i boendet...

Men visst, sånt händer bara andra - inte oss. ;)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gifter mig nästa sommar och funderar mycket på detta :) Nu äger jag en Sub-C och en Speedy Pro Pre-moon (samt lite annat som inte riktigt räknas). Ingen av dessa känns dock hundra så vill införskaffa en ny innan detta tillfälle. Jag är väldigt sugen på en JLC Master Ultra Thin Small second (kanske månfas men upplever ofta att det inte alls är lika nice irl som på bilder...)
upload_2015-10-29_10-32-52.png

Nu har jag på senare tid dock även blivit sugen på en reverso...
Det är svårt detta så tips mottages tacksamt :) (Budget 50k beggat). Jag har btw WG-ring så inga YG-dinkor ;)
De där tavlorna ska man inte se i spotlightljus utan i solljus, det blir en helt annan grej. I dåligt ljus är JLCs ljusa tavlor riktigt platta och tråkiga.
 
Topp