• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka bar du på ditt bröllop?

holma20

Panerai
Bidrar väll i denna med :)
10/6 -17

IMG_7019.JPG
 
D

Deleted member 11690

Guest
jag hade mörkgrå kostym och en fräsig mantel, ingen klocka dock :/ hade inte vaknat vid det tillfället :)
 

wadbro

Cartier
2-Faktor
Såg nu att det fanns två trådar, så jag kör på med min Omega Seamaster Bond, bars 22/3 2003!
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
16/7 2016.

Bar denna Victorinox Maverick Chrono. Den gröna färgen matchade tärnornas gröna klänningar och marshalkarnas slipsar. Guldet matchade ringen. :)

IMG_7900.JPG
 
Att ha klocka vid fina tillställningar, vilket jag skulle vilja kategorisera det tillfället man gifter sig med sin livs kärlek som, så bär man inte klocka.
Det vore som att implicera att det vi uppskattar som tid är av vikt vid tillställningen i fråga. Nej, här är det människa i fokus.
Så till Er ogifta där ute. Var en gentleman. Ha stil. Lämna dressklockan till mötet, dykaren till snorklingen på bröllopsresan och visa Er partner den respekt han eller hon förtjänar; genom full uppsluppenhet i och av stunden.

Vart Du skall infinna Dig och när på dygnet skall bestman eller tärna sköta åt Dig. Låt de utvalda stöden sköta verktygen, det vill säga klocka och det praktiska. Till högtidsdress bärs självklart inte verktyg; varken skiftnyckel eller klocka.
 
Senast ändrad:

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Att ha klocka vid fina tillställningar, vilket jag skulle vilja kategorisera det tillfället man gifter sig med sin livs kärlek som, så bär man inte klocka.
Det vore som att implicera att det vi uppskattar som tid är av vikt vid tillställningen i fråga. Nej, här är det människa i fokus.
Så till Er ogifta där ute. Var en gentleman. Ha stil. Lämna dressklockan till mötet, dykaren till snorklingen på bröllopsresan och visa Er partner den respekt han eller hon förtjänar; genom full uppsluppenhet i och av stunden.

Vart Du skall infinna Dig och när på dygnet skall bestman eller tärna sköta åt Dig. Låt de utvalda stöden sköta verktygen, det vill säga klocka och det praktiska. Till högtidsdress bärs självklart inte verktyg; varken skiftnyckel eller klocka.
Eller så gör man som man vill och trivs med :)
 
Ojoj, det var lääääääänge sedan :)
Dock ingen klocka alls då jag sålt nästan allt jag hade av värde för att ha råd med bröllop, men har nog tagit igen det så här i efterhand .......
 

EWGM

Breitling
Letade i gömmorna och fann en fin bild på min klocka jag bar på mitt bröllop. Vilken klocka bar du? Har du den kvar? Vilka kläder bar du?

Jag bar mörk kostym och vit skjorta. Klockan: ROLEX, Oyster Perpetual, Datejust, Chronometer, Ref nr. 16013 F, Serie nr. 5900454, Cal 3035, Verk nr. 0492908, Boett nr. 16000, herrur, 36 mm, stål/guld, automatisk, plexiglas, datum, Jubileelänk, viklås, Ref nr. F/455, ca 1981. Klockan har jag inte kvar. Ångrar att jag sålde den.

rolex dj.jpg


Hittade också en liten film...

Bra heads up! Måste tänka på klockan med!
 
Eller så gör man som man vill och trivs med :)

Javisst är det så. Man kan ju t.o.m gifta sig utklädd till i princip vad som helst i tex. Las Vegas. Så varför ska man inte kunna ha ett mindre verkyg på armen i Sverige om man själv tycker det är fint?! Självklart skall man det!

Men som man säger: Kalla en spade en spade. Oavsett vad man anser vara vackert, modernt eller omodernt att bära upp verktyg till tillställningen.
Huruvida det är mossigt eller tradition... Ja, määh, näää. Varför inte? Kör på med nytänkande och skönhet ligger ju i betraktarens ögon.
Så länge man är lycklig fungerar allt.

Men att det är lite lustigt att bära verktyg till högtidskläder och att personen i fråga signalerar att tid skulle vara av vikt vid tillställningen... Ja de filosofiska tankarna lämnar jag gladeligen att fundera över till gäster och framför allt den partner som står brevid och säger Ja!
 
Topp