• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka definierar KS, dess medlemmar och KS själ?

Vilken klocka definierar KS och dess medlemmar?

  • Seamaster

    Röster: 5 3.2%
  • Speedmaster

    Röster: 16 10.1%
  • Luminor

    Röster: 2 1.3%
  • Reverso

    Röster: 3 1.9%
  • SKX

    Röster: 22 13.9%
  • Milsub

    Röster: 5 3.2%
  • Zodiac

    Röster: 4 2.5%
  • 16610

    Röster: 56 35.4%
  • 1675

    Röster: 38 24.1%
  • Isad

    Röster: 7 4.4%

  • Totala väljare
    158

MJ24

Patek
2-Faktor
16610 tycker jag definierar KS. Här finns väl en övervikt av Rolex…på gott och ont...
 

CLT

Rolex
Valfri sub, fast sista tiden har det börjat krylla utav DDs. Fast subbar kommer alltid vara nummer ett!

/ han som inte har en sub för tillfället
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klocksnack om Rolex eller Rolexsnack om klockor, på gott och ont som någon skrev
(Skulle vara intressant med statistik kring trådarna)

Just nu är det en (1) tråd* som handlar om Rolex på första sidan. Jag tror du och många andra skulle bli förvånade över vilken bredd forumet faktiskt har sett till märkesvariation och statistik på trådämnen. Men absolut, väljer man att se KS som ett Rolexforum så blir det ju det.

Jag, och många med mig ser ett helt annat forum...

*Edit: två (2) trådar...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Just nu är det en (1) tråd* som handlar om Rolex på första sidan. Jag tror du och många andra skulle bli förvånade över vilken bredd forumet faktiskt har sett till märkesvariation och statistik på trådämnen. Men absolut, väljer man att se KS som ett Rolexforum så blir det ju det.

Jag, och många med mig ser ett helt annat forum...

*Edit: två (2) trådar...

Personligen tycker jag hans kommentar är lite pinsam..
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Det borde väl vara något som bara klocktokar förstår sig på ordentligt och då tycker jag inte riktigt att en 16610 kvalar in som den definierande klockan :p

Något mer obskyrt typ en röd 1680 eller liknande tycker jag passar in. Jag är övertygad att majoriteten av människor hade utdömt en som dum i huvudet om man berättade att man betalat 50k extra för att där står Submariner i rött(!)

Men min röst faller på Luminor bara för att jag råkar ha en för tillfället :D
IMG_20140919_111428.jpg
 

frere

Audemars
2-Faktor
16610.
Alla har varit där eller tror dom vill dit.
Eller har ännu inte insett att dom tror dom vill dit.
:)

Det är nog den sista klockan jag skulle köpa, tristare än en tisdag i november!

Jag tycker 1601. En liten gubbrolex med bubbla, vilken ung man älskar en sån utan att först förfina sin smak här?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Man vill ju säga Milsub - det skulle borga för grym nördfaktor och hög kunskap.

Sen vill man säga 1675 för det känns folklig men ändå lite mer unik.

Men KS är väl ändå is? Jag menar, allt går väl ut på att få mest likes? Och is ger ju likes?
 

Picke79

Cartier
2-Faktor
Jag vill säga Rolex.
Jag VILL säga DayDate!

Men KS är Seiko.
Inte bara SKX, utan Seiko i alla dess former. Alla här har inte haft en Rolex. Alla här har inte haft en sub, jag har inte det.
Men alla här har haft en Seiko!


Och har du inte haft en Seiko så är du inte längre välkommen här!
Jag har aldrig haft seiko... Men är lite sugen på en GS
 

Kettil

Vacheron
2-Faktor
Jag skulle generellt säga att de flestas intresse relaterar på något vis till Omega.

För min egen del hade märket mycket pondus i min barndom. När gubbarna förde klockor på tal så var det Omega som gällde. Jag vill dock inte säga att det definierade "high end" för det visste jag inte vad det innebar på den tiden.

Utan Omega så är det osannolikt att detta inlägg stod att läsa...;)
 

mrgd

Omega
Just nu är det en (1) tråd* som handlar om Rolex på första sidan. Jag tror du och många andra skulle bli förvånade över vilken bredd forumet faktiskt har sett till märkesvariation och statistik på trådämnen. Men absolut, väljer man att se KS som ett Rolexforum så blir det ju det.

Jag, och många med mig ser ett helt annat forum...

*Edit: två (2) trådar...
Tycker mest att det skulle vara intressant med lite mer långsiktig statistik, vilket skulle kunna svara på trådskaparans fråga på ett annat sätt... Själv vet jag inte ens vad 16610 och 1675 är utan att Googla, och enligt pollen så är det f.n. 16610 med ca 37% som leder...
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker mest att det skulle vara intressant med lite mer långsiktig statistik, vilket skulle kunna svara på trådskaparans fråga på ett annat sätt... Själv vet jag inte ens vad 16610 och 1675 är utan att Googla, och enligt pollen så är det f.n. 16610 med ca 37% som leder...

Min rekommendation är att du läser runt på forumet och kollar diskussionerna. Då får du bäst bild av vad som gillas på forumet. :)
 
Topp