• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka du än väljer, så skickar du ett budskap.

Knappast SHB va?
Eller förresten, är väl bara SHB som har kvar bankkontor med kontanter? (Ursäkta stickspåret).
SHB har troligtvis de rikaste anställda i genomsnitt av alla banker i Sverige, inklusive på lokalkontorsnivå, genom vinstdelningsstiftelsen Oktogonen (reservation för stavningen).

I decline to answer.
Av rent intresse, vad är det som får dig att säga att det knappast skulle vara SHB :)?

:)
 

Wboy

Panerai
Intressant att du gör en sådan tolkning om jag förstår dig rätt nu. Panerai Radiomir grunddesign är från 1940 så trend är det inte, snarare klassisk. Jag tycker den visar integritet och oberoende.

Jag var ett uns ironisk, men för mig blev Panerai väldigt tydligt förknippad med reklamare i början av 2000-talet. Även om den funnits sedan 40-talet kan det väl gå trender i vissa märken och/eller modeller då och då. Gäller ju inte bara Panerai.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Ok, tack för förklaring. Jag visste inte att Panerai varit trend hos reklamfolk runt 2000, samma period jag köpte min min imolaröda BMW med svart alcantaraklädsel. Då var Tag Heuer rätt bland printerbranschens unga säljare. Alla skulle upp! Panerai har inte sina främsta fans bland trendkänsliga.
 
Panerei är ett återupplevat zombiemärke. Inget fel i det.

Stereotypt: Jag kan också tänka mig en reklamare som bor och jobbar på Södermalm, röstar FI, sportar en Panerai, säger sig vara progressiv men har bara sett samhällsproblem på bild i DN.

Jag var ett uns ironisk, men för mig blev Panerai väldigt tydligt förknippad med reklamare i början av 2000-talet. Även om den funnits sedan 40-talet kan det väl gå trender i vissa märken och/eller modeller då och då. Gäller ju inte bara Panerai.

Ok, tack för förklaring. Jag visste inte att Panerai varit trend hos reklamfolk runt 2000, samma period jag köpte min min imolaröda BMW med svart alcantaraklädsel. Då var Tag Heuer rätt bland printerbranschens unga säljare. Alla skulle upp! Panerai har inte sina främsta fans bland trendkänsliga.
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Panerei är ett återupplevat zombiemärke. Inget fel i det.

Stereotypt: Jag kan också tänka mig en reklamare som bor och jobbar på Södermalm, röstar FI, sportar en Panerai, säger sig vara progressiv men har bara sett samhällsproblem på bild i DN.
Jag känner dig inte och kan i texten inte läsa av ironin, men i texten tolkar jag in en person som levt för kort tid och alldeles för bra, har behov av att visa andra att denne har svaren och därför förenklar ner till fullständig misstolkning, i desperat behov av kontroll på vad som sker i världen, men jag kan bedöma tokigt.
 
Jag känner dig inte och kan i texten inte läsa av ironin, men i texten tolkar jag in en person som levt för kort tid och alldeles för bra, har behov av att visa andra att denne har svaren och därför förenklar ner till fullständig misstolkning, i desperat behov av kontroll på vad som sker i världen, men jag kan bedöma tokigt.

:)
Med det sagt så är Panerei rätt snygga, även om det inte är något för mig.
 

Schildfat

Cartier
Har alltid funderat på vad folk egentligen tycker om standardsuben, alltså fem siffriga 16610. Är den gubbig eller är den tråkig? Sålde just av min GMT2C som jag längtat efter ett tag, tyvärr hade den grön lume (vill ha blå) och den skulle ändå servas. Har dock kvar min 16610.. Är den tråkig? Fyller 21 till våren och tänkte kanske köra något keramiskt :rolleyes:

Gammal bild

12145116_915241881900562_1370205186_n.jpg
 

Zingo

Rolex
Förstår inte poängen som TS försöker få fram? Är det alltså mer "fuck you" om dy kommer med en DW klocka än en VC? Låter konstigt. :confused:
 
Har alltid funderat på vad folk egentligen tycker om standardsuben, alltså fem siffriga 16610. Är den gubbig eller är den tråkig? Sålde just av min GMT2C som jag längtat efter ett tag, tyvärr hade den grön lume (vill ha blå) och den skulle ändå servas. Har dock kvar min 16610.. Är den tråkig? Fyller 21 till våren och tänkte kanske köra något keramiskt :rolleyes:

Gammal bild
Jag gillar de gröna och blå subsen.
 

Wboy

Panerai
Har alltid funderat på vad folk egentligen tycker om standardsuben, alltså fem siffriga 16610. Är den gubbig eller är den tråkig? Sålde just av min GMT2C som jag längtat efter ett tag, tyvärr hade den grön lume (vill ha blå) och den skulle ändå servas. Har dock kvar min 16610.. Är den tråkig? Fyller 21 till våren och tänkte kanske köra något keramiskt :rolleyes:

Gammal bild

12145116_915241881900562_1370205186_n.jpg
Tror folk inte ser så mycket, eller så ser dem "Rolex" och så dömer de dig som någon som försöker skryta med sitt välstånd.
 

aspo

Cartier
Detta är fan sjukt. Jag jobbar på ett bolag med omsättning på 100 Mdr o jag har alltid undrat vad vår VD har för skräp på armen. Tro på fan då jag läser denna tråd först o sen läser KING artikeln om Swatch och jag inser att han har en klassisk Swatch modell o_O
 

toecloth

Omega
2-Faktor
Köper absolut detta.
Men en idiot med en patek kring handleden lika mycket idiot som en idiot med en swatch kring handleden.
Tror inte stadsministern blev varken mer eller mindre poppis för att han satte på sig en Longines.

Dock om man träffar en person för första gången, så kommer man inte bli bedömd för den man är. Utan för den man framställer sig som att vara. Då kan klockan ha viss betydelse.
För de flesta av oss på forumet är klockan mycket mer än en rund sak som visar vad tiden är.
 
Topp