• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka (eller armband) kör ni vid träning?

Generellt sett så sväller handleden skapligt när man tränar, speciellt vid styrketräning.
Men hur löser ni detta? Väljer ni bilhandlarbreitlingen med länken som är åt h-vete för stor så att det funkar även en bit in i passet.

Jag har aldrig testat träna med nato eller gummi, det kanske finns något nato som är lätt lätt elastiskt? Skulle vara sjukt fint isåfall!

För man kan ju inte vara utan klocka bara för att man tränar. :lol:
 

The Pell

Cartier
Jag kör en del styrkelyft och har då magnesium som hjälp för bättre grepp. Det tycker klockorna INTE om och är ett aber att tvätta bort efteråt. Därav får tyvärr klockan oftast stanna i träningsväskan. Vill jag absolut inte vara klocklös så kör jag med en digitalare. Har också exprimenterat med olika typer av band tidigare men det är svårt eftersom armen i regel växer ett par centimeter i omkrets vid träningen.

Mvh
Pelle
 

Rico

Cartier
2-Faktor
Brukar oftast strunta i klocka när jag tränar. Tycker det mest blir en distraktion och att den är i vägen. Undantaget är löpning, få är det smidigt att ha klocka med.


Sent from my iPhone 5 using Tapatalk
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Använder inte klocka vid träning annat än Powerwalk,löpning eller cykel. Då har jag kört en Quartz Certina eller Suunto. Nu är Suunton borta så då är det Certina som gäller igen. I alla fall tillsmjag hittar en ny Suunto...
 

Bruset

Panerai
styrketränar inte, blir mest löpning, inlines (den siste i sverige som gör det?), tennis och pingis. det enda som spelar roll för mig är att den är så lätt som möjligt så att man inte känner av den. kör en digital Casio på 32 gram.
 

Kson

Patek
2-Faktor
Bruset skrev:
styrketränar inte, blir mest löpning, inlines (den siste i sverige som gör det?), tennis och pingis. det enda som spelar roll för mig är att den är så lätt som möjligt så att man inte känner av den. kör en digital Casio på 32 gram.

Jag åkte mycket inlines när jag var yngre men nu har det blivit att jag löper istället. Men när jag ser dem stå och samla dam i källaren blir jag sugen igen : )
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Varför klocka i gymet? Det sitter väl klockor lite överallt på väggarna i de flesta gym? Jag har en tabata-timer i tfn som jag använder när jag kör intervaller, vill jag bara veta vad klockan är så finns det som sagt väggklockor.
 
JoberMan skrev:
Varför klocka i gymet? Det sitter väl klockor lite överallt på väggarna i de flesta gym? Jag har en tabata-timer i tfn som jag använder när jag kör intervaller, vill jag bara veta vad klockan är så finns det som sagt väggklockor.

:lol: :D

Klockan är nog för de flesta väldigt mycket mer än bara en tingest man använder för att ta reda på vad tiden är.
Men det är en helt annan diskussion.
 
C

Crowolf

Guest
Norrlänningen skrev:
JoberMan skrev:
Varför klocka i gymet? Det sitter väl klockor lite överallt på väggarna i de flesta gym? Jag har en tabata-timer i tfn som jag använder när jag kör intervaller, vill jag bara veta vad klockan är så finns det som sagt väggklockor.

:lol: :D

Klockan är nog för de flesta väldigt mycket mer än bara en tingest man använder för att ta reda på vad tiden är.
Men det är en helt annan diskussion.

+1
Kolla tiden kommer väldigt långt ner på listan över varför jag är en klock-idiot....

/Poppe
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Poppe skrev:
Kolla tiden kommer väldigt långt ner på listan över varför jag är en klock-idiot....

/Poppe

Det håller jag med om, men i gymet? Där är jag primärt för att träna. Jag har klockan på mig ibland för att jag inte litar på värdeskåpen i repan. Ska jag ha en särskild gymklocka så tycker jag dock att den ska fylla en funktion i träningen.
 

Knät

Cartier
JoberMan skrev:
Ska jag ha en särskild gymklocka så tycker jag dock att den ska fylla en funktion i träningen.

Just därför så kör jag Casio G-Shock Riseman.. Så vet jag hur högt jag kommit på trappmaskinen.. :lol:

edit: Ok då, jag går ALDRIG på gym.. Men när jag är ute och tränar på vägarna eller i skogen med cykeln så blir det oftast nån beater på nato som sätts över kragen på cykelhandskarna..
 

David

Bödeln
Livet är på tok för kort för att slösas på en skitklocka, eller ännu värre, ingen klocka alls!

Länk med dykförlängning är bra i sammanhang där handleden sväller.

091029-W2.jpg


NATO-rem är förstås också ett alternativ.
 

4cie

Rolex
2-Faktor
G-Shock till alla typer av träning, dusch efter träning, meka bil och allt annat fysiskt arbete.

Men att träna med en PP Aquanaut, det bara skriker håll käften :D
Borde få tyst på de som undrar om det är OK att duscha med en Rolex på armen :p
 
Topp