Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilken klocka får frugan att inse tjusningen med klockor?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aboynamedsue, 17 maj 2013.

1. Aboynamedsue
    Trådstartare

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Satt och funderade på vilken klocka som skulle trigga igång förståelsen för klockintresset hos frugan om hon fick den i present?

Vad tror ni, rent allmänt? Vilken klocka får kvinnohjärtat att slå ett slag extra när hon får den runt handleden? Och kom nu inte med tråkiga svar om att det beror på vilken tjej det är och vilka intressen hon har osv... i denna tråden förespråkar jag stark förenkling och "iochmendattvårakvinnorinteråkarvaraklocknördarfårvivaradetåtdom"!

2. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Valfri Michael Kors eller Marc Jacobs. Tyvärr, tjejer går inte igång på dinkor, det är en myt.

3. Isodor

Isodor Partyprinsen från Säffle

Från:
    sthlm
    En Rolex DJ II med rosa tavla 36 mm tror jag många tjejer skulle uppskatta, såg att någon hade köpt en sådan till sin flickvän, skulle själv vilja ge en sådan till min tjej.

4. 80s

80s Präst

Från:
    Sveriges ursprung
    Mycket bra frågeställning,
    Själv är jag inne på en extrem kompromisslösning
    Hermes watch bracelet, (vet inte exakt vad den heter..)
    Tyvärr ligger det nog viss /(enheldel) sanning i jokkmokks svar, i regel tjejer gillar varken klockor eller bilar.

5. JS

JS Friends of KS

Köp en DJ med diamanttavla.

Så, nästa fråga?

80s gillar detta.
  6. Magren

Magren Torpare

Chansning som kan gå hem? En TTF klocka kanske?

Icaras, Aquaracer2, easy rider och 3 andra gillar detta.
  7. JS

JS Friends of KS

Fan vilket fynd, 50 bagis bara - garanterad avkastning :hungry:

8. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Hmm, inte min utan min pappas tjej, dvs min mamma fick först en tudor prince (vintage) och sen en Sjöö Sandström royal steel och hon vart så pass nöjd att hon inte ens försökte göra anspråk på hans Rolle... Bra deal tyck jag ;)

9. CaptainOats

CaptainOats Friends of KS

Breitling bling bling

10. China

China Guest

Det beror väl mest på damen ifråga. Låt henne välja själv och kom med förslag på något bättre om valet faller på någon tråkig dussinklocka. Många modeller finns i olika prisklasser, det brukar inte vara så svårt att hitta alternativ. Det här med damer och klockor är något av ett svårnavigerat minfält, sedan kan nog en klocka som present slinka igenom beroende på omständigheterna.

Det kan vara så att en "romantisk" middag ökar chanserna för att klockan godkänns.;)

11. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag gav min fru en Rolex Air King, fantastiskt fin med svart urtavla och vitguldsstavindex. Hennes reaktion var obetalbar, jag har aldrig sett så många känslolägen på så komprimerad tid!;
    1. Oro, förvåning och nervositet när hon såg boxen innanför omslagspappret!
    2. Glädje, extas och glädjetårar/(jag tolkade det först som förtvivlan!(högröd i ansiktet och tårar) när hon ser klockan.
    3. Skratt, triumf, tacksamhet och stolthet när hon insåg att hon numera var en Rolexinnehavare!
    Allt inom ca 1 minut.

Rolex is da shit att ge sina käraste. Inte nog att det är fina klockor. Bara namnet, statusen och skimret kring varumärket är lika mycket värt som klockan. Hennes vänners och kollegors resopons på det hela (ALLA vet att det är världens finaste och dyraste klocka!...), till och med hennes mors grannar i Norrland kände till det hela inom några dagar....

Själv har jag många fina klockor, men någon Rolex har jag aldrig ägt ännu. ;)

Målarn, jabla, Icaras och 7 andra gillar detta.
  12. pulpen

pulpen Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Rolex Daytona i helguld

13. Aboynamedsue
    Trådstartare

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    [quote="
    [​IMG][/quote]

Åt helvete med klockintresset, en sån får det bli!!

80s gillar detta.
  14. leben

leben El Patrón

Den här, tveklöst:

MKRGG, 80s och China gillar detta.
  15. Gregerus

Gregerus Bonde

Jag köpte fyra handjagade mögel till frun och hon gillade dem som fan. Men hon är svag för gamla prylar.

16. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Bra förslag!
    Tror dock att denna som gick på Bukowskis för någon månad sedan uppskattas ännu mer :)

Om jag ska vara lite allvarlig så är detta den enda exklusivare klocka jag hört frugan säga att hon gillar (Omega Constellation Quadrella).

17. MKRGG

MKRGG Koprolog

Från:
    chokladfabriken
    [​IMG]Så här ska det se ut såklart. Galet snyggt!

Målarn och leben gillar detta.
  18. Tommytvigg

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Underbar historia :happyhappy:

19. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Rolex. För att Rolex är Rolex (se Tommytviggs inlägg ovan). Förslagsvis en OP 1500 som är snygg, 34mm och överkomlig i pris. Min fru fick klockan nedan då hon låg på BB och vi fått vårt första barn. Kan lova att detta är keeeeeper för henne.... Kan tillägga att jag vid tidpunkten inte hade något särskilt klockintresse, utan ville bara ge henne något fint och rejält!

20. fredtiger

fredtiger Stadsbo

Personligen tycker jag den klockan är för stor för tjejer, i vart fall på 9 utav 10 tjejer.. men det är min högst personliga uppfattning. Dock fina klockor och fina damer!:smug:

(Brunetten överst må vara undantaget, storleken funkar på henne. Hon funkar iof. rätt bra även utan klocka!)

80s gillar detta.
  21. David

David Bödeln

Lätt.

jabla gillar detta.
  22. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Min hustru använder gärna Oysterdaten men tycke inte den är värd pengarna :(
    OBS bilden är från min håriga arm.

23. olivetti

olivetti Stadsbo

Från:
    Skåne
    det jag tror många skulle gilla är en stål datejust med slät ring och tavlorna med blommotiv i rätt färg beroende på hud och hårfärg

men som vanligt blir det väl liggande i byrålådan som dom andra breitling chronomat vit tavla guldbexel och vit läderrem, tudor mini med vit tavla och stål guld för att dom inte drar upp sig själv

24. Landshark

Landshark Borgare

Visade en bild på denna till en kollega (tillika tjej) och hon blev helt eld och lågor:

Målarn och David gillar detta.
  25. Jokkmokkswe

Jokkmokkswe Lappskojsaren

Från:
    Sthlm
    Om ni gillar era respektive, varför köpes det så mkt gamla snik Rolex då? :woot:

walter gillar detta.
  26. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

De slutar tyvärr tillverka den läckerbiten nu :(

27. carlanton

carlanton Biskop

Endast Rolex som gäller. Min tjej fick en ny Oysterdate för några månader sedan och är numera besatt av klockor. Jag pushar för att hon ska köpa en daydate i gulguld, men hon tycker den är för vräkig. :(

28. JayJay

JayJay Biskop

Skön story. Har själv funderat på att köpa en Rolle till min fru. Undrar om jag inte i sinom tid ska gräva djupt i fickorna och helt enkelt köpa en till henne. Skulle också vilja se henne få den där reaktionen.

29. Roxen

Roxen Stadsbo

Från:
    Danderyd
    Datejust 36mm, otvivelaktigt!

30. Ricrob

Ricrob Friherre

Mmm, det är svårt men gemene tjej gillar ju typ Marc Jacobs och dyligt med bling och pärlemo, så köp en liknande från Breitling, eller en skön ljus DJ eller en SS med vit, rosa eller pärlemo, det kanske lirar?

Mårtenssons ur Brookfield