• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka får frugan att inse tjusningen med klockor?

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Satt och funderade på vilken klocka som skulle trigga igång förståelsen för klockintresset hos frugan om hon fick den i present?

Vad tror ni, rent allmänt? Vilken klocka får kvinnohjärtat att slå ett slag extra när hon får den runt handleden? Och kom nu inte med tråkiga svar om att det beror på vilken tjej det är och vilka intressen hon har osv... i denna tråden förespråkar jag stark förenkling och "iochmendattvårakvinnorinteråkarvaraklocknördarfårvivaradetåtdom"!
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Valfri Michael Kors eller Marc Jacobs. Tyvärr, tjejer går inte igång på dinkor, det är en myt.
 

Isodor

Audemars
En Rolex DJ II med rosa tavla 36 mm tror jag många tjejer skulle uppskatta, såg att någon hade köpt en sådan till sin flickvän, skulle själv vilja ge en sådan till min tjej.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Mycket bra frågeställning,
Själv är jag inne på en extrem kompromisslösning
Hermes watch bracelet, (vet inte exakt vad den heter..)
0K3gxoy.jpg

JhFvmSB.jpg

Tyvärr ligger det nog viss /(enheldel) sanning i jokkmokks svar, i regel tjejer gillar varken klockor eller bilar.
 

Aron

Omega
Köp en DJ med diamanttavla.

Så, nästa fråga?
Hmm, inte min utan min pappas tjej, dvs min mamma fick först en tudor prince (vintage) och sen en Sjöö Sandström royal steel och hon vart så pass nöjd att hon inte ens försökte göra anspråk på hans Rolle... Bra deal tyck jag ;)
 
C

China

Guest
Det beror väl mest på damen ifråga. Låt henne välja själv och kom med förslag på något bättre om valet faller på någon tråkig dussinklocka. Många modeller finns i olika prisklasser, det brukar inte vara så svårt att hitta alternativ. Det här med damer och klockor är något av ett svårnavigerat minfält, sedan kan nog en klocka som present slinka igenom beroende på omständigheterna.

Det kan vara så att en "romantisk" middag ökar chanserna för att klockan godkänns.;)
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Jag gav min fru en Rolex Air King, fantastiskt fin med svart urtavla och vitguldsstavindex. Hennes reaktion var obetalbar, jag har aldrig sett så många känslolägen på så komprimerad tid!;
1. Oro, förvåning och nervositet när hon såg boxen innanför omslagspappret!
2. Glädje, extas och glädjetårar/(jag tolkade det först som förtvivlan!(högröd i ansiktet och tårar) när hon ser klockan.
3. Skratt, triumf, tacksamhet och stolthet när hon insåg att hon numera var en Rolexinnehavare!
Allt inom ca 1 minut.

Rolex is da shit att ge sina käraste. Inte nog att det är fina klockor. Bara namnet, statusen och skimret kring varumärket är lika mycket värt som klockan. Hennes vänners och kollegors resopons på det hela (ALLA vet att det är världens finaste och dyraste klocka!...), till och med hennes mors grannar i Norrland kände till det hela inom några dagar....

Själv har jag många fina klockor, men någon Rolex har jag aldrig ägt ännu. ;)
 

Gregerus

Omega
Satt och funderade på vilken klocka som skulle trigga igång förståelsen för klockintresset hos frugan om hon fick den i present?

Vad tror ni, rent allmänt? Vilken klocka får kvinnohjärtat att slå ett slag extra när hon får den runt handleden? Och kom nu inte med tråkiga svar om att det beror på vilken tjej det är och vilka intressen hon har osv... i denna tråden förespråkar jag stark förenkling och "iochmendattvårakvinnorinteråkarvaraklocknördarfårvivaradetåtdom"!

Jag köpte fyra handjagade mögel till frun och hon gillade dem som fan. Men hon är svag för gamla prylar.
 

Tommytvigg

Cartier
Jag gav min fru en Rolex Air King, fantastiskt fin med svart urtavla och vitguldsstavindex. Hennes reaktion var obetalbar, jag har aldrig sett så många känslolägen på så komprimerad tid!;
1. Oro, förvåning och nervositet när hon såg boxen innanför omslagspappret!
2. Glädje, extas och glädjetårar/(jag tolkade det först som förtvivlan!(högröd i ansiktet och tårar) när hon ser klockan.
3. Skratt, triumf, tacksamhet och stolthet när hon insåg att hon numera var en Rolexinnehavare!
Allt inom ca 1 minut.

Rolex is da shit att ge sina käraste. Inte nog att det är fina klockor. Bara namnet, statusen och skimret kring varumärket är lika mycket värt som klockan. Hennes vänners och kollegors resopons på det hela (ALLA vet att det är världens finaste och dyraste klocka!...), till och med hennes mors grannar i Norrland kände till det hela inom några dagar....

Själv har jag många fina klockor, men någon Rolex har jag aldrig ägt ännu. ;)

Underbar historia :happyhappy:
 

fredtiger

Cartier
Rolex. För att Rolex är Rolex (se Tommytviggs inlägg ovan). Förslagsvis en OP 1500 som är snygg, 34mm och överkomlig i pris. Min fru fick klockan nedan då hon låg på BB och vi fått vårt första barn. Kan lova att detta är keeeeeper för henne.... Kan tillägga att jag vid tidpunkten inte hade något särskilt klockintresse, utan ville bara ge henne något fint och rejält!

iSvLw76.jpg
 

jabla

Sarlacc
Min hustru använder gärna Oysterdaten men tycke inte den är värd pengarna :(
OBS bilden är från min håriga arm.

OysterDate.jpg
 

olivetti

Cartier
det jag tror många skulle gilla är en stål datejust med slät ring och tavlorna med blommotiv i rätt färg beroende på hud och hårfärg

men som vanligt blir det väl liggande i byrålådan som dom andra breitling chronomat vit tavla guldbexel och vit läderrem, tudor mini med vit tavla och stål guld för att dom inte drar upp sig själv

 

carlanton

Audemars
Endast Rolex som gäller. Min tjej fick en ny Oysterdate för några månader sedan och är numera besatt av klockor. Jag pushar för att hon ska köpa en daydate i gulguld, men hon tycker den är för vräkig. :(
 

JayJay

Rolex
Jag gav min fru en Rolex Air King, fantastiskt fin med svart urtavla och vitguldsstavindex. Hennes reaktion var obetalbar, jag har aldrig sett så många känslolägen på så komprimerad tid!;
1. Oro, förvåning och nervositet när hon såg boxen innanför omslagspappret!
2. Glädje, extas och glädjetårar/(jag tolkade det först som förtvivlan!(högröd i ansiktet och tårar) när hon ser klockan.
3. Skratt, triumf, tacksamhet och stolthet när hon insåg att hon numera var en Rolexinnehavare!
Allt inom ca 1 minut.

Rolex is da shit att ge sina käraste. Inte nog att det är fina klockor. Bara namnet, statusen och skimret kring varumärket är lika mycket värt som klockan. Hennes vänners och kollegors resopons på det hela (ALLA vet att det är världens finaste och dyraste klocka!...), till och med hennes mors grannar i Norrland kände till det hela inom några dagar....

Själv har jag många fina klockor, men någon Rolex har jag aldrig ägt ännu. ;)

Skön story. Har själv funderat på att köpa en Rolle till min fru. Undrar om jag inte i sinom tid ska gräva djupt i fickorna och helt enkelt köpa en till henne. Skulle också vilja se henne få den där reaktionen.
 

Ricrob

Patek
Mmm, det är svårt men gemene tjej gillar ju typ Marc Jacobs och dyligt med bling och pärlemo, så köp en liknande från Breitling, eller en skön ljus DJ eller en SS med vit, rosa eller pärlemo, det kanske lirar?
 
Topp