• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka får frugan att inse tjusningen med klockor?

MJ24

Patek
2-Faktor
Det här med att alla tjejer skulle gilla en klocka bara för (eller om) den är rosa, eller har diamanter är, i min erfarenhet, helt fel!
Min fru, och kvinnliga vänner, vill helst ha helstål eftersom det är mer stilenligt och snyggare. Hon retar sig på att de flesta klockor som riktar sig till kvinnor skall vara rosa, mintgröna eller nån annan smetig färg eller fullbelamrade med diamanter och därför nästan oanvändbar i livet om man nu inte råkar vara såpass välbeställd att man slipper jobba.
Men, men...smaken är väl personlig, och visst är det ok att gilla rosa klockor med diamanter på, men tro inte att alla tjejer går igång på det.
Mvh
Michael
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Var en sån här jag hade i åtanke - inte alls rosa och sockersöt - mer diskret lyx:
2186994.jpg
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Mr Big gav Carrie en Datejust i present i Sex and the City 2 och hon vart glad. Jokkmokkswe berättade det för mig, vet inte om det fungerar i verkligheten.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Men för tjejer är en klocka mer som smycke, kallar ju knappast min Planet ocean för smycke när jag är med "grabbarna"
Här är tjejens "smycke"
7f9da06834074efbb12c945c82de7337.jpg
 

Bolio

Panerai
Startade upp min fru lugnt med en Tomas Sabo för att senare köra en Omega Seamaster men det tog inte så lång tid innan hon sneglade på mina Rolex ur och till slut vart det en 14060 som hon nu trivs riktigt bra med, och samtidigt undrar jag varför jag skulle väcka hennes ur intresse ;).
Så tänk till en gång till innan du börjar sätta griller i huvudet på henne.
 

Danielle

Panerai
Jag som tjej skulle helst vilja ha någon slags Datejust. (Letar själv efter en i dagsläget). Även Daytona är en favorit. MEN, mitt krav med dom klockorna är att dom ska ha ljusa tavlor. Helst vita. Tycker det är mycket kvinnligare på annars klassiska herrklockor. Fast Datejusten får gärna vara rosa också ;)
Jag föredrar herrklockor framför dam, då jag tycker damklockor är för små och oftast inte lika snygga.

Jag är glad att jag inte är tjej till någon av er. Bättre förslag kan ni komma med ;)
 

max

Dancing Queen
Jag som tjej skulle helst vilja ha någon slags Datejust. (Letar själv efter en i dagsläget). Även Daytona är en favorit. MEN, mitt krav med dom klockorna är att dom ska ha ljusa tavlor. Helst vita. Tycker det är mycket kvinnligare på annars klassiska herrklockor. Fast Datejusten får gärna vara rosa också ;)
Jag föredrar herrklockor framför dam, då jag tycker damklockor är för små och oftast inte lika snygga.

Jag är glad att jag inte är tjej till någon av er. Bättre förslag kan ni komma med ;)
PC-Jocke-Stainless-Rolex-Yachtmaster.jpg


20120114_100753.jpg


auktionsvara_299242_stor.jpg
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Jag som tjej skulle helst vilja ha någon slags Datejust. (Letar själv efter en i dagsläget). Även Daytona är en favorit. MEN, mitt krav med dom klockorna är att dom ska ha ljusa tavlor. Helst vita. Tycker det är mycket kvinnligare på annars klassiska herrklockor. Fast Datejusten får gärna vara rosa också ;)
Jag föredrar herrklockor framför dam, då jag tycker damklockor är för små och oftast inte lika snygga.

Jag är glad att jag inte är tjej till någon av er. Bättre förslag kan ni komma med ;)


Borde vara glad om du var det, då skulle du kunna låna din killes klockor.
:)
 
U

urinvånaren

Guest
Armen på bilden tillhör min fru, likaså klockan som hon fått av sin klocktokiga man (gammal bild dock):)

Sf3Oiwy.jpg
 
Topp