• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka får minst handledstid eller ingen tid alls i din samling?!

jabla

Sarlacc
Min SeamasterPro pre Bond

WP_20170206_07_49_40_Rich (2).jpg


Att döma av bildbiblioteket i telefonen bara en gång i år.
 

evki

Audemars
2-Faktor
För mig blir det väl GSn och IWC Pure Classic.

_8053358.JPG

Grand Seiko behöver ett annat armband men jag inte har lyckats att hitta rätt än så länge.

_C301286.JPG

Portugiesern är ett mycket speciellt ur för mig och då bärs det bara när man har rätt stämning. Det går inte att ha bråttom med en sån klassiker på handleden.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Denna. Är min beater så har den i alla fall en kväll i veckan. Varit min badklocka också men nu har jag skaffat en PO som det nog får anses tjänstefel att inte bada med. Gillar den här i alla fall när jag använder den och är glad att jag har den kvar. Superskön länk som av lite slump har perfekt längd.
IMG_1791.JPG
 

matalm

Cartier
IMG_20170121_113334.jpg

Denna, tyvärr. Om den matchar sambons klänning på ett bröllop vi ska på 1 april så kanske den kan få lite mer tid? Bara hon bestämmer sig för vad hon ska ha på sig...
 

Leffet

Breitling
2-Faktor
Min gamla 80 tals Lassale får ett nytt batteri vart 3:e år sedan ligger den i klocklådan...men ikväll kom den ut :D
14901281970812059161385.jpg
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Men som egentligen förtjänar att få bli använda. Har två som inte får någon handledstid alls, egentligen är det lite svårt att förstå, då båda är mycket trevliga klockor i säg tycker jag!

Min Seamaster BOND kommer jag inte ihåg ens när jag bar senast, har en annan Seamaster 223050.00 som jag burit någon gång då och då, men den har stannat helt tyvärr.
DSC_0740.JPG


Och så är det Herr Seiko, 7S36-02E0
DSC_0744.JPG


Och tillsammans.
DSC_0747.JPG


Visst borde dom nyttjas mer.
DSC_0753.JPG


Har några till som inte används frekvent, men det är av naturliga/praktiska orsaker som dom inte gör det.

Så vilken är din eller dina klockor som inte får den tid den förtjänar.
Troligen den snyggaste mest retro Seiko jag har sett. Jag gillar den kraftiga kantiga boetten.
 
Topp