• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka gör en exta glad?

wilsdorf

Omega
Dom flesta här har nog upplevt detsamma som jag under "jakten" på nästa klocka som kommer att göra mig helt nöjd, tillfredställd och vara den klockan som gör att det blir lugnt för en tid. Man läser på, kollar in modellskillnader, studerar prisbilder och marknadsnivåer och till slut hittar man klockan och slår till. Sen när den väl sitter på armen så...........blir det ingen kärlek. Visst är den OK och givetvis så sitter den på handleden under den närmaste t veckan men sen hamnar den i lådan och 1675:an eller Milgaussen återtar än en gång "handleds"-tronen. Har nu varit med om det senast med en JLC Master Compressor, Reverso Duo och PAM 292 (nja den sista är jag fortfarande lite "små sugen" på).

Men....sista nyförvärvet är jag helt och komplett förlorad i. Jag vet inte vad det är som gör det men jag kan inte sluta kolla under skjortan för att bara ta en titt....kolla urtavlan, känna på låset...ja allt. Hoppas bara att det håller i sig!!

Aquanaut.JPG
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Dom flesta här har nog upplevt detsamma som jag under "jakten" på nästa klocka som kommer att göra mig helt nöjd, tillfredställd och vara den klockan som gör att det blir lugnt för en tid. Man läser på, kollar in modellskillnader, studerar prisbilder och marknadsnivåer och till slut hittar man klockan och slår till. Sen när den väl sitter på armen så...........blir det ingen kärlek. Visst är den OK och givetvis så sitter den på handleden under den närmaste t veckan men sen hamnar den i lådan och 1675:an eller Milgaussen återtar än en gång "handleds"-tronen. Har nu varit med om det senast med en JLC Master Compressor, Reverso Duo och PAM 292 (nja den sista är jag fortfarande lite "små sugen" på).

Men....sista nyförvärvet är jag helt och komplett förlorad i. Jag vet inte vad det är som gör det men jag kan inte sluta kolla under skjortan för att bara ta en titt....kolla urtavlan, känna på låset...ja allt. Hoppas bara att det håller i sig!!

Aquanaut.JPG

Grattis. Inte konstigt att du är nöjd!
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Grattis, förstår att du är nöjd med den där! Hoppas det håller i sig denna gång :)
 
Grattis! Jag förstår att du blir glad av att titta ner på armen!

En klocka som gör mig glad, i en helt annan prisklass, är min Black Bay!
Trodde inte jag skulle fastna så för den, men den har fått mer tid än Rållen på sistone.
 

wilsdorf

Omega
Hur länge jag haft den? Jojo.....inte så länge så det kan fortfarande inträffa saker med känslorna :) Men det roliga med hela diskussionen handlar inte om hur dyr en klocka är, hur svår den var att hitta eller vad andra tycker om den. Det mest intressanta är att man på förhand INTE VET om det blir kärlek eller ej....
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Grattis till din PP, fin! lägg gärna upp lite bilder på dina klockor under "dagens klocka" och välkommen:)
 

paradis

Audemars
Grattis till din PP.........:) Det var precis så jag kände med DD, sov med den,tog den nästan aldrig av mig. En dag fick jag något för mig,ock satte den till salu, ock sålde den. Ångrar det mycket. Idag har jag Submariner 1680 Mk I tavla med vacker creme patina, som gör mig otroligt glad,att jag har..............;) Hoppas att du behåller din PP, fantastisk............
 

jabla

Sarlacc
Grattis till en jättefin klocka, den av mina som gör mig extra glad gång efter gång är min GMT. :)

GMT_all_in.jpg
 

Calleb

Breitling
2-Faktor
Ja det är kanske som man säger "it's not the thrill of the kill - it's the thrill of the chase". I ditt läge skulle jag dock känna mig grymt nöjd med att ha fällt en Aquanaut, riktigt fin klocka!! Stort grattis!
/Calle
 
Ruskigt fin favorit du har skaffat! Själv har jag något magiskt förhållande till min Navitimer som har hängt med i snart 7 år. Inte samma kaliber som din PP men liknade känslor.
 
Topp