Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vilken klocka har bäst svepande sekundvisare?

Diskussion i 'Diskussion' startad av RosaCasio, 27 december 2012.

1. RosaCasio
    Trådstartare

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Jag är intresserad av klockor med så svepande sekundvisare som möjligt men hittar efter en faslig massa sökninging på google mest Bulova Accutron och deras design faller mig inte alls i smaken.

Är det bph eller något annat jag ska leta efter för att hitta klockan där sekundvisaren flyter/sveper fram så mjukt det bara går?

Kan kanske forumets skarpaste hjärnor hjälpa och peka i rätt riktning?

http://spa.118100.se/sveper/209893

2. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Alla stämgaffelklockor eller Springdrive.

3. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    PAM000....så smooth att den inte ens finns... ;)

+1 på Seiko Springdrive.

4. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Slår NÅGOT Springdrive?

5. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=Dcw_joF_TkQ[/video]

6. Aron

Aron Stadsbo

Från:
    Borås
    Ja det är väl så att ju fler bph ju mer "svepande" blir sekundvisaren, man ser skillnaden ganska tydligt om man jämför mina Seiko`s som har 7s26 verket och Tag heuerna som har Eta 2824-2 reps 7750. Lägger man den mot örat och jämför hör man även skillnaden.

7. RosaCasio
    Trådstartare

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Okej det verkar vara Seiko Spring-Drive som har de mest svepande sekundvisarna, visst är det Klockmaster Globen som har Grand Seiko i Sverige?

@Daviden, har du koll om de finns över sundet någonstans om man skulle vilja se i verkligheten?

8. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Ingen aning faktiskt... Vet inte hur det ser ut på Ströget - ligger ju två trevliga butiker mittemot varandra där med Rolex, Patek, AP osv. - vet inte om de säljer high end-Seiko dock.

9. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Kollade upp - de har inte.
    Vet inte var man hittar GS här nere...

10. ZQT

ZQT The Banker

Riktigt fint. Sånt gillar man, finns det något hel-automatiskt ur som har har svepande också? Eller måste man gå på halv-quartz för att nå sån effekt?

11. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Grand Seiko 9S85 och Zenith El Primero har 36 000 bph kalibrar. Det är synbart mjukare än 28 800 bph. Men eftersom Zenithen är en kronograf och har därmed en liten sekundvisare syns det inte så tydligt kanske...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=5OVcfd-dvPg[/video]
    [video]http://www.youtube.com/watch?v=EIRlgFY7xLA[/video]

12. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Seikon spinner vackert. Men vilken mesig sekundvisare! :lol:
    Måste ju moddas direkt.
    (Menar Spring Driven) Den andra (GS) är ju perfektion!

13. par

par Friends of KS

14. axa

axa Bonde

Ähum, Springdrive sveper inte mest, den bara sveper. Klockor med "normalt" verk tickar.

15. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    +1 :D :mrgreen:

16. RosaCasio
    Trådstartare

RosaCasio Stadsbo

Från:
    Malmö
    Grand Seikon bara växer och växer i mina ögon, hann kolla lite youtube igår ( dumma jobb som blockar sidan under arbtid) och jag blev imponerad. Kul att vissa av modellerna också har glasbaksida så man kan glo på urverket.

Får kolla upp klockmaster i I Globen nästa gång man besöker sthlm ( Denna helgen blir det inte av eftersom svärföräldrarna har bokat in lite whop-ass i tennis som jag ska stå för :p ) , annars är visst Berlin närmsta GS handlare enligt deras hemsida.

17. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    ...och Berlin är ett par miljoner gånger trevligare än Stockholm. Sätt dig bilen och kör! :)

18. Crowolf

Crowolf Guest

Stämgaffelklocka!!??
    Eftersom jag bestämde mig tidigt att gå efter devisen 'Ställ hellre en fråga och verka som en idiot för stunden än att låta bli och förbli en idiot hela livet' så undrar jag; Vad fan är en stämgaffelklocka?

Som gammal guitarist får jag de underligaste bilderna i skallen.....

/Poppe

19. max

max Dancing Queen

Från:
    Kungsholmen
    Du kan finna en halv uppsats i funktionen här: http://www.deskdivers.com/Site/SMf300.html

Mårtenssons ur Brookfield