• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka har ni köpt till er fru?

Equilibrium

Garth
2-Faktor
En Pie-Pan är väl ett riktigt bra val till en fru :) ?! Finns i lite olika metaller och tavel konfigs. Funkar skit bra på läder.

1.JPG
Om inte annat så för att påminna henne om att laga mat.
 

Man

Rolex
Screenshot_2016-02-17-23-05-47.png
samma här, ville ge henne den större så jag kunde få låna den ibland men hon fastnade för den lilla.. Men den är ju söt den med :)
Hade det funkat storleksmässigt att låna en sån på 31mm, känner du? Jag misstänker att jag hade tyckt att den skulle behöva vara 36mm och att 31mm fortfarande hade känts som damstorlek. Sen kan jag f ö inte vad spm klassas som dam resp midsize här.
Mvh
 

BCKSTRM

Rolex
Svårt detta. Skulle köpa en NOS zenith som var perfekt. Stilren, 24mm och helt enkelt precis hennes stil. Billig var den också men när jag slängde in mitt bud, som alltid i sista sekunden så kraschade sidan... Ringde och skällde å auktionsverket för att få köpa den iaf eftersom det bud som låg var under accept. De vägrade sälja den till mig utan lade istället ut den igen. Nu var jag så jävla lack så bjöd inte. Detta kan vara mitt största klockmisstag någonsin... :( :( :(
image.png
 

Jimpa

Panerai
E
Hade det funkat storleksmässigt att låna en sån på 31mm, känner du? Jag misstänker att jag hade tyckt att den skulle behöva vara 36mm och att 31mm fortfarande hade känts som damstorlek. Sen kan jag f ö inte vad spm klassas som dam resp midsize här.
Mvh
En vanlig datejust skulle jag lätt kunna bära. Och det var det jag menade.
 

Sjobedan

Rolex
Min sambo fyller 30 i Juli. Hon ville absolut inte ha en dyr klocka. Såg för mig en DJ, men blev nerskjuten direkt.
Min budget är nu 5k till klocka. typ. Tips på någon trevlig vintage dressare på ca: 36mm? Måste tåla hantering och väta.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Spot on! Helt klart bonnig utstyrsel, det är ju fan en skogshuggarskjorta till och med! :D
Visst, herrklockor var trendigt på tjejer under 90-talet och några år till under 2000-talet men det betyder inte att det fortfarande är det...
Minns inte vilken tråd det var men en kille hade gjort en liten undersökning under en middag med vänner nyligen och kom fram till att tjejerna hade större klockor än killarna.

@Ekstrand Kanske kan berätta om vilka storlekar som är populärast bland damerna för tillfället? :)
 

Ekstrand

Cartier
Minns inte vilken tråd det var men en kille hade gjort en liten undersökning under en middag med vänner nyligen och kom fram till att tjejerna hade större klockor än killarna.

@Ekstrand Kanske kan berätta om vilka storlekar som är populärast bland damerna för tillfället? :)

Kallar man sig själv dam är det nog runt 28/31mm
Kallar man sig själv tjej så skulle jag säga 31/34/36mm men absolut inte ovanligt med ~40mm+

:)
 

MrNorrgard

Omega
2-Faktor
Min sambo fyller 30 i Juli. Hon ville absolut inte ha en dyr klocka. Såg för mig en DJ, men blev nerskjuten direkt.
Min budget är nu 5k till klocka. typ. Tips på någon trevlig vintage dressare på ca: 36mm? Måste tåla hantering och väta.
Jag skulle gå på en vintage tissot eller certina. Mycket fin klocka för pengarna, vill du gå upp lite i pris så omega damur brukar ligga väldigt prisvärt.
Sen beror det väl på vad hon gillar...
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
On topic köpte jag en tissot till min Märta i julklapp. Hon valde iofs själv... Men ändå. Guld, med snygga index. Kostade ca 8k. Kvartsverk.
image.jpeg
image.jpeg
 
Topp