• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka har ni köpt till er fru?

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
image.jpeg
Köpte denna som pushgift i förrgår och jag visade en massa på instagram innan jag förstod vad hon gick igång på :) Här prövas den dock av mig! 36mm
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
När jag träffade min (då blivande) fru hade hon en sub-30-mm. Jag introducerade henne sakta till större klockor (för tuffa sportklockor ska det vara, inte tantklockor) genom att låta henne välja (med lite pekpinnar) först en Nixon Small Player (typ 33mm) och sen en Michael Kors (36mm). Jag köpte några Chris Ward-klockor till mig själv och fick således hem deras katalog. Den läste hon vid köksbordet, pekade på en och undrade hur hon skulle gå tillväga för att köpa den. Det blev en blå Trident 38mm, som jag tror är hennes favorit numera. Hon köpte den själv.
x3lyX70.jpg

Något år senare satt vi på ett tåg och jag var inne på vintage Heuer ganska ordentligt då, hade just köpt en Montreal, så jag surfade ChronoTrader på iPad:en. Frun kikade över axeln när jag bläddrade förbi en klocka och sa "den där vill jag ha, är det klurigt att köpa begagnat?". Så, hon kontaktade säljaren och hade snart en fin Hamilton från 1977 på armen.
L0lqXpv.jpg

Nu har jag blivit Paneristi och surfar väldigt lite annat än Panerai-klockor. Hon gillar min PAM630 och sneglar därmed på den mindre, men vääääldigt mycket dyrare PAM655. Det får bli till hennes 42-årsdag, om hon inte tänker köpa den själv först.
906581640ad515816b1368588755730d.jpg
 
Topp