• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vilken klocka i samlingen har varit med längst...

Bino

Cartier
Min första riktiga klocka. Köpt ny hösten 2012 och kommer aldrig flippas.

speedy.jpg
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
SMP Bond inköpt beg ca 99-2000. Här är bland de första uppladdningarna jag hade till photobucket. Älskar att den är ljusblå.

Ser för jä-lig ut på läder.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Aquanauten har varit med längst. Köpt 12:e Oktober 2013. :bag:

En bild från den dagen:

image.jpg


PS. Jag hade aldrig kommit ihåg att det var just det datumet om inte KS 1-årsfest varit just den dagen eller om jag hade kikat på certifikatet. :)
 

Sond

Patek
En Seamaster Calendar. Om jag kommer ihåg rätt så köptes den 1998(alltså att det var just den här klockan). Jag hade fått nytt jobb eller snarare förlängt och bestämde mig för att köpa en fin äldre Omega.
40f7f4d2.jpg


En riktigt rolig tråd. Hoppas nu att folk är läskunniga och INTE postar gåvor och arv.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Ok, jag tänjer lite på masterkiller's regler. Denna har jag inte köpt, denna har jag fått! Av min fru (dåvarande flickvän) efter att hon varit i NY kom hon hem med denna. Jag hade noll koll på klockor och min första kommentar var väl typ "Nämen oj, tack snälla..." Men, det ledde till att jag började googla och Vips! var man nere i träsket. Fick den 2001. Den stannar! Men i ärlighetens namn hade jag hellre haft en riktig Speedy Pro, men jag kan liksom inte motivera att äga både en Speedy Reduced och en Pro. Eller....;)?



2001, dvs börjar närma sig 12-13 år vid detta laget:)

mvh
garfield
 
Ok, jag tänjer lite på masterkiller's regler. Denna har jag inte köpt, denna har jag fått! Av min fru (dåvarande flickvän) efter att hon varit i NY kom hon hem med denna. Jag hade noll koll på klockor och min första kommentar var väl typ "Nämen oj, tack snälla..." Men, det ledde till att jag började googla och Vips! var man nere i träsket. Fick den 2001. Den stannar! Men i ärlighetens namn hade jag hellre haft en riktig Speedy Pro, men jag kan liksom inte motivera att äga både en Speedy Reduced och en Pro. Eller....;)?



2001, dvs börjar närma sig 12-13 år vid detta laget:)

mvh
garfield
Du kan alltid flippa den till mig:happyhappy:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Denna är nog från mitten 90-tal, inköpt på StepIn på Drottninggatan i Stockholm. 3995kr kostade den, etui finns kvar och prislapp sitter på hangtagen:)
image.jpg
en klar favorit bland klockorna som än idag gör sig bra på 30 meters djup:)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
En Rolex Oysterdate Precision 6694. Fick hem den fredagen den 13:e i december förra året. Köptes för andra lönen. Målet var att äga en Rolex innan min 20-årsdag. Vilket jag klarade! En keeper. Den ska ärvas till eventuell avkomma.

Jag har funderat flera gånger på att avyttra den för att köpa något dyrare, men det har alltid slutat med att den stannar. Behöver ju inte ha bråttom! Jag är bara barnet. 19 bast. Det är, trots allt, min första.

ClmodF3.jpg
 
Topp